ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ: با خروج آمریکا از برجام ایران کشور متفاوتی شده

رئیس جمهور آمریکا می‌گوید با خروج ایالات متحده از برجام، ایران نگاهش را از مدیترانه برداشته و در سوریه و یمن کمتر دخالت می‌کند.

چهار روز قبل از دیدار دونالد ترامپ با کیم جونگ‌اون در سنگاپور و هم‌زمان با آغاز اجلاس سران هفت کشور صنعتی جهان (جی ۷) در کانادا، رئیس جمهور آمریکا و نخست‌وزیر ژاپن شامگاه گذشته در یک نشست خبری مشترک شرکت کردند. رئیس جمهور آمریکا بخشی از سخنانش را به توافق هسته‌ای با ایران اختصاص داد. ترامپ گفت با خروج آمریکا از برجام، رفتار ایران در منطقه تغییر کرده است. پیامی برای جی ۷ در کانادا.

پنجشنبه ۷ ژوئن/ ۱۷ خرداد، باغ کاخ سفید در واشنگتن: نشست خبری مشترک دونالد ترامپ رئیس جمهر آمریکا و شینزو آبه نخست وزیر ژاپن

مهم‌ترین موضوع نشست خبری مشترک دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن دیدار رهبران ایالات متحده آمریکا و کره شمالی در سنگاپور بود. ژاپن انتظار دارد که در این دیدار موضوع شهروندان ژاپنی که در سال‌های دور توسط کره شمالی ربوده شدند و همچنین موشک‌های بالستیک کره شمالی که خطری برای ژاپن محسوب می‌شود در میان گذاشته شود. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا انتطار دارد که شرکت‌های ژاپنی در آمریکا سرمایه‌گذاری بیشتری کنند و توازنی در تجارت بین دو کشور برقرار شود. دونالد ترامپ در نشست خبری ۷ ژوئن/ ۱۷ خرداد در واشنگتن به توافق هسته‌ای با ایران هم اشاره‌ای کرد. بحث بر سر احتمال خروج او از مذاکرات با کیم جونگ اون بود. رئیس جمهور آمریکا در این بخش از سخنانش به برجام اشاره کرد:

«فقط همین را می‌توانم بگویم که به طور کامل آماده‌ام (که از مذاکرات) خارج شوم. پیش از این یک‌بار این کار را انجام داده‌ام. می‌بایست قادر بود که از ( مذاکرات) خارج شد. اگر نتوانی مذاکره را به هم بزنی ...»

رئیس جمهور آمریکا در این قسمت از سخنانش به برجام گریز زد و گفت:

«ما از توافق وحشتناک با ایران که به امضا رسیده بود خارج شدیم. بعد نگاه کن که چه اتفاقی افتاد.  با احترام زیاد به انسان‌هایی که در ایران زندگی می‌کنند، باید بگویم رفتار ایران [در منطقه] کاملاً تفاوت کرده. نگاهشان را از دریای مدیترانه برداشته‌اند. دیگر چندان به اتفاقاتی که در سوریه و در جاهای دیگر می‌افتد، به اتفاقاتی که در یمن می‌افتد و در بسیاری جاهای دیگر، توجه نمی‌کنند. در سه ماه گذشته کشور کاملاً متفاوتی شده‌اند.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در این بخش از سخنانش گفت بحث درباره اتم در نظر او در اولویت اول قرار دارد. چه در بحران کره شمالی و چه در بحران ایران:

«ایران کشور متفاوتی شده در مقایسه با چند ماه گذشته. امیدوارم زمانی به ما مراجعه کنند، بعد می‌نشینیم و با هم به توافقی می‌رسیم که برای ما خوب است و برای آن‌ها خوب است و برای همه خوب است. و برای ایران هم عالی‌ست. من می‌خواهم توافق [آتی] برای ایران عالی باشد.»

سران هفت کشور صنعتی جهان (جی ۷) جمعه ۸ ژوئن/ ۱۸ خرداد در اجلاسی که در شارلووای کانادا برگزار می‌شود، دیدار و گفت‌وگو می‌کنند. یکی از مهم‌ترین موضوعات اجلاس جی ۷ در کانادا توافق هسته‌ای با ایران است. امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و جاستین تورودو، نخست‌وزیر کانادا در نشست خبری مشترک پنجشنبه ۷ ژوئن خود در کانادا ضمن حمایت از برجام اعلام کرده‌اند که نگرانی خود را با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در میان می‌گذارند. آنگلا مرکل صدراعظم آلمان هم در حاشیه برگزاری این اجلاس، با سران سایر کشورها درباره برجام گفت‌وگو می‌کند. محمد جواد ظریف روز گذشته در نامه‌ای به وزیران خارجه کشورهای جهان، دولت ایالات متحده آمریکا را به نقض قطع‌نامه شورای امنیت، ضدیت با حقوق بین‌الملل، سرکشی و مداخله مستقیم در امور داخلی جمهوری اسلامی متهم کرده و از کشورهای عضو برجام خواسته است زیانی را که ایران از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای متحمل می‌شود جبران کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محسن

    ای خاک بر سر ما مردم ایران که چه دادیم چه گرفتیم چی بودیم چی شدیم یک عده حیوان کثیف حال بهم زن انگل *** زاده کثافت دورو متظاهر گدا دوزاری بر ما که همه ما رو به چشم گوسفند میبینند بر ما حکومت میکنند و کل ثروت مملکت را به تاراج بردند خواهند برد خاک بر سر همه ما تا روزی که با هم متحد نشویم روز به روز بدتر در بدتر خواهد شد فقط اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد.اگر هم نه که به فکر رییس جمهور بعدی که از حالا انتخاب شده است باشید خاک بر سر همه .از ماست که بر ماست که آخوند ملا دوزاری میکروب انگل کثیف بر ما و کشوری مثل ایران با این تمدن بزرگ و ثروتمند چنین بالایی بر سر ایران ایرانی بیاورد که مردمش در بدترین شرایط در میان سطل آشغال دنبال غذا باشند دختران را صادر و. عربهای حرام زاده به بهانه زیارت به ایران آمده به ناموس من و شما تجاوز کنند و خیلی چیزهای دیگه که همه بهتر بیشتر از من میدانید ولی کو ذره ای غیرت تعصب که ان را هم گرفته و میگیرند تنها راه نجات ایران ایرانی از دست این قارچ های سمی و دورو دروغگو فوق العاده نحس ***زاده اتحاد است باهم متحد شویم چون سیلی خروشان همه اینها و اطرافیان و جنایتکاران و قاتلان تمام مردم ایران در طول چهل سال را پس از رساندن به سزای اعمالشان البته نه با قانون جمهوری کثیف اسلامی بلکه با تصویب قانون مدون انسانی نه اسلامی همه را به زباله دان تاریخ بیندازیم به امید آنروز و داشتن ایرانی آزاد آباد پربرکت مردم سالار با تمام ادیان مذاهب همچون ایران پرافتخار گذشته.درود بر ایران و ایرانی .فقط اتحاد متحدشدن همه مردم ایران البته سوای اون چهاردرصد مزدور دزد باد به پرچم زدن نان در خون مردم کاشتن پینه کثیف بر پیشانی و امثال کثیف دیگرشان.محسن 20خرداد1397

  • کریم

    ترامپ سخن درستی گفته! تا سمبه رو پر زور کردند، افراط‌گرایان و تندروهای رژیم همه بی‌صدا شدند و بقولی ماست‌ها رو کیسه کردند! خامنه‌ای و بروبچ هرگز برای مردم هیچ نقطه‌ای از دنیا دل نسوزانده و نمی‌سوزانند! مثلاً در جنایتهای بشار در سوریه همدست می‌شوند و دستاشان به خون دهها هزار سوریه‌ای آلوده است، بیش از یک و نیم میلیون مردم سوریه در حال حاضر آواره دنیا شده‌اند، و دهها میلیون سوریه‌ای خانه، شغل، آینده، و زندگی‌شان را از دست داده‌اند تا چه شود؟ تا از 1.8 میلیون فلسطینی دفاع شود!!! در این سوی دیگر در داخل کشور، جمهوری اسلامی برای تغذیه جبهه سوریه و عراق و ... کشور را به بیابان تبدیل کرده، مردم را سرکوب کرده، زندانها پر از زندانی سیاسی است، اقلیتها تحت فشار جان‌فرسا، فقر شدید، مافیای سپاه، ظلم و جنایت به وفور (توسط قوه مجریه و عمله و اکله نظام)، بیمارستانها پر از بیمار، خیابانها پر اتومبیلهای غیر استاندارد، و در کل زندگی بیش از 70 میلیون ایرانی تحت فشار فزاینده، برای دفاع از 1.8 میلیون فلسطینی در نوار غزه. پس نتیجه می‌گیریم درد خامنه‌ای و بروبچ درد مردم فلسطین نیست، نابودی کشور ثالث هم نیست، چون توان آن را هم ندارد. درد این جانوران آدمخوار ماندن بر اریکه قدرت است و بس. تمامی این آلاخون بالاخون‌ها، و کشتار مردم منطقه و ایران، و ویرانی منطقه و ایران، فقط به این دلیل است که این جماعت (خامنه‌ای و بروبچ) قدرت را از کف ندهند. این آدمخواران چسبیده به قدرت وثروت برای ماندگاری با شیطان هم همدست و هم‌پیمان می‌شوند. هدف است که برای این جماعت مسیر را تعیین می‌کند! من با هموطن عزیزمان که معتقد به تنبیه کارگزاران کشور و گرفتن قدرت از آنها توسط مردم موافقم. فقط کافی است مردم آگاه شوند و با یکدیگر متحد. آنروز است که این رژیم نامشروع روز پایان خود را خواهد دید. رمز پیروزی خروج مردم از بی‌تفاوتی و اتحاد است. فراموش نکنیم، حق گرفتنی است!

  • bijan

    کسانی که مردم را مقصر می دانند تحلیل درستی ندارند . مگر مردم یک سازمان و یا تشکیلات یک پارچه اند؟! در جوامع توده وار مانند ایران که مردم هیچ گاه دموکراسی را تجربه نکرده اند و سالها زیر سلطه دستگاه حاکمه بودند چه انتظاری از مردم میشود داشت ؟! تا زمانی که اتحادیه ها و انجمن های مستقل از دولت نباشد مردم امکان داشتن وحدت و آموزش برای تغییرات ندارند و درنتیجه هرکس به فکر خود است . .

  • دبیر دبیرستان از تهران

    اقا جان این فقط رژیم نیست که مقصر است! ما مردم ایران که از این رژیم فاسد و جنایتکار را با هزار بهانه ی مذهبی و غیر مذهبی، اصلاحطلبی و نان به نرخ روز خوری و مرد رند بازی و با وارد بازی فقر و غارت و رشوه دهی و رشوه گیری شدیم بله ما از این حکومت به هزار بهانه پشتیبانی کردیم و از کسانی که جانشان را و مالشان را در خطر انداختند و حرف راست زدند پشتیبانی نکردیم. امروز هم به صورت متحد و منسجم پشتیبانی نمی کنیم. اپوزیسیون هم اپوزیسیونی ست متفرق و او هم از همین ما مردم است. رضا پهلوی و مریم ماه تابان حرف خودشان را می زنند و صد البته در ایران جایی ندارند. جمهوری خواهان هم صد پاره اند. اصلاحطلبان حکومتی همگی در تمامی جنایات کل رژیم به همراه اصولگرایان دست داشته اند. برای همین باید منتظر عقوبتی بسیار دردناک برای خودمان باشیم چرا که ما مردم با پشتیبانی از این حکومت خشن و سرکوبگر باعث زحمت تمامی منطقه و جهان شده ایم. مردمان منطقه و جهان به ما گفته و خواهند گفت: ای مردم ایران شما از حکومتی پشتبانی کرده اید و یا دست کم تحمل کرده اید که باعث زحمت ما شده در این ۴۰ سال! خب شما خودتان میدانید، اما ما باید حسابمان را با این حکومت و شما هر دو تصفیه کنیم. و آنها این کار را خواهند کرد. مگر اینکه ما به میدان بیاییم و پیش از آنی که کار ما و ایران را یکسره کنند ما کار این حکومت را یکسره کنیم. راه حل دیگری نیست که نیست! مردم اگر از محافظه کاری دست برندارند و بترسند دچار عقوبتی بسیار دردنانک خواهند شد. چرا که تمامی مسائل منطقه با آن مسافرت شومی آغاز شد که خمینی را از پاریس به تهران آورد و مردم ایران را یکپارچه به خیابان سرازیر کرد و از کره ی ماه تا کره ی زمین را از خمینی پر کرد. ایرانیان باید پاسخ دهند که چگونه وضعیت پیش از انقلاب ایران و منطقه و جهان را به این روز سیاه نشانده اند. باید از متهم کردن دیگران دست برداشت و از خودمان شروع کرد.