ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نماینده ایران در اوپک: کشورهای تولیدکننده نفت با آمریکا همکاری نخواهند کرد

حسین کاظم‌پور اردبیلی پیش‌بینی کرده که در اجلاس اوپک در وین، تولیدکنندگان نفت خام درخواست آمریکا برای جبران کاهش نفت ایران بعد از اعمال تحریم‌های نفتی را اجابت نمی‌کنند.

نماینده ایران در هیأت عامل اوپک پیش‌بینی کرده که در اجلاس اوپک در وین، کشورهای تولیدکننده نفت خام درخواست آمریکا برای جبران کاهش تولید نفت ایران را اجابت نمی‌کنند. حسین کاظم‌پور اردبیلی می‌گوید قیمت نفت در اثر تحریم نفتی ایران قطعاً افزایش می‌یابد.

مقر اوپک در وین (عکس: آرشیو)

حسین کاظم‌پور اردبیلی، نماینده ایران در هیأت عامل اوپک جمعه ۸ ژوئن/ ۱۸ خرداد در واکنش به توافق غیررسمی آمریکا و عربستان سعودی پیرامون جبران کاهش تولید نفت ایران بعد از اعمال تحریم‌های نفتی آمریکا علیه این کشور، به خبرگزاری رویترز گفته است:

«تعجب‌آور است اگر درخواست واشنگتن از عربستان سعودی برای جبران کاهش نفت به خاطر تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران و ونزوئلا موجب کاهش صادرات نفت ایران شود.»

دو روز قبل خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی که در اختیار دارد گزارش داده بود که دولت آمریکا، پیش از خروج از برجام برای ثابت نگه داشتن قیمت نفت در جهان، به طور غیر رسمی از عربستان سعودی و سایر تولیدکنندگان اوپک درخواست کرده تولیدشان را افزایش دهند اما به رقم مشخصی اشاره نکرده است. بلومبرگ پیش از آن ادعا کرده بود که دولت آمریکا از عربستان و برخی دیگر از اعضای اوپک درخواست کرده است تولیدشان را حدود یک میلیون بشکه در روز افزایش دهند.

رئیس جمهور آمریکا در نامه‌ای که به تاریخ ۱۴ مه/ ۲۴ اردیبهشت در سایت کاخ سفید درج شده، به وزارتخانه‌های خارجه، انرژی و خزانه‌داری آمریکا اطلاع داده که بر اساس   آخرین آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا در آوریل سال جاری و همچنین با در نظر داشتن اقتصاد جهانی، افزایش تولید نفت خام در برخی کشورهای صادرکننده نفت و میزان ذخایر استراتژیک نفت خام در جهان، او، دونالد ترامپ به این نتیجه رسیده که کشورهای تولیدکننده نفت خام می‌توانند افت صادرات نفت ایران بعد از اعمال تحریم‌های نفتی علیه این کشور را جبران کنند.

تحریم نفتی ایران بر اساس قانون دفاع ملی که نفت ایران بر آن اساس تحریم می‌شود  ۳۱ دسامبر ۲۰۱۱  با امضای باراک اوباما به قانون ایالات متحده تبدیل شد.

نماینده ایران در هیأت عامل اوپک اما به خبرگزاری رویترز گفته است اوپک درخواست دولت آمریکا برای جبران کاهش نفت ایران را اجابت نخواهد کرد. حسین کاظم‌پور اردبیلی پیش‌بینی کرده که به همین جهت قیمت نفت خام در جهان در اثر تحریم نفتی ایران و ونزوئلا افزایش یابد:

«هیچیک از اعضای اوپک بر ضد دو کشور عضو عمل نمی‌کنند. دفعه قبل هم که آمریکا نفت ایران را تحریم کرد، قیمت نفت خام به ۱۴۰ دلار در هر بشکه رسید.»

اعضای اوپک به دلیل سقوط بیش از حد انتظار تولید ونزوئلا و احتمال متاثر شدن صادرات ایران از تحریم‌های آمریکا، قرار است در نشست رسمی خود که ۲۲ ژوئن در وین برگزار می شود، درباره تسهیل محدودیت‌های تولید تصمیم بگیرند. حسین کاظم‌پور اردبیلی در گفت‌وگو با رویترز پیش‌بینی کرده که اعضای اوپک در اجلاس وین جانب جمهوری اسلامی ایران را بگیرند:

«اوپک چنین تحقیری را تحمل نخواهد کرد. ما می‌بایست در جوار هم زندگی کنیم. جغرافیا را برخلاف تاریخ نمی‌توان تغییر داد.»

۱۹ اردیبهشت خبرگزاری رسمی عربستان سعودی به نقل از یک مقام آگاه در وزارت نفت عربستان گزارش داده بود که پیامدهای تحریم نفت ایران را در حد امکان جبران خواهد کرد:

«پادشاهی سعودی با تولیدکنندگان عمده و خریداران نفت خام در درون اوپک و خارج از اوپک همکاری می‌‌کند با این هدف که پیامدهای کاهش تولید نفت خام ایران و تأثیرات آن در بازارهای جهانی را کاهش دهد.»

بانک جهانی اعلام کرده که اگر قیمت هر بشکه نفت خام به ۸۸ دلار برسد، عربستان سعودی می‌تواند هزینه‌های جنگ یمن را تأمین و کسری بودجه‌اش را جبران کند. ایران برای تأمین مخارجش با میزان کنونی صدور نفت، به نفت ۶۸ دلاری نیاز دارد

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.