ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سه انفجار کرکوک عراق را لرزاند

بر اثر دو بمب‌گذاری در کرکوک دست‌کم دو تن کشته شدند. به ساختمان مرکزی جبهه ترکمن‌ها در کرکوک نیز حمله خمپاره‌ای شد.

شهر نفتی کرکوک عراق جمعه‌شب ۱۸ خرداد / هشتم ژوئن شاهد سه انفجار بر اثر بمب‌گذاری و پرتاب خمپاره بود.

یکی از انفجارهای اخیر در کرکوک، آوریل ـ تصویر آرشیوی

دفتر نخست‌وزیری عراق شنبه ۱۹ خرداد / ۹ ژوئن در بیانیه‌ای وقوع این انفجارها را تأیید کرد. بر اساس بیانیه منتشرشده و گزارش سازمان اطلاعات عراق، در این انفجارها دست‌کم دو تن کشته و دست‌کم ۲۴ تن مجروح شده‌اند.

یکی از این انفجارها به بمب‌گذاری در خیابان قدس کرکوک در نزدیکی مسجد ابرار مربوط بود که در آن بر اساس اعلامیه دفتر نخست‌وزیری یک زن کشته و ۱۴ تن مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری «روداو»، وابسته به حکومت محلی اقلیم کردستان عراق، پلیس کرکوک شمار دقیق قربانیان این حادثه را نامعلوم خوانده.

انفجار دوم بر اثر بمب‌گذاری در خیابان بغداد و در نزدیکی مأموران پلیس رخ داد. سازمان اطلاعات عراق به روداو گفته است که این انفجار ۱۱ مجروح در بر داشته که در میان آنها یک زن و یک کودک به چشم می‌خورند. بر اساس بیانیه دفتر نخست‌وزیری، این حادثه یک کشته نیز برجای گذاشت.

انفجار سوم به دلیل پرتاب دو خمپاره به سوی دفتر مرکزی «جبهه ترکمن‌های عراق» در کرکوک بود. این حادثه به کسی آسیب نرساند.

کرکوک مهم‌ترین شهر مورد مناقشه اقلیم کردستان عراق با دولت مرکزی بغداد است و کردها، عرب‌ها و ترکمن‌ها بیشترین ساکنان آن را تشکیل می‌دهند.

امنیت کرکوک تا مهر گذشته در دست نیروهای پیشمرگه بود. پس از برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان از عراق، نیروهای عراقی و شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران کرکوک را تصرف کردند و نیروهای نظامی عراق امنیت آن را برعهده گرفتند.

در طی این ماه‌ها، کرکوک چندین بار صحنه انفجار و بمب‌گذاری شده است. کردها اکنون با توجه به این مسئله خواهان بازگرداندن امنیت به پیشمرگه‌ها هستند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.