ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتخابات پاکستان: نامزدی دیکتاتور نظامی پیشین، افشاگری جنسی علیه نامزد محبوب اپوزیسیون

دادگاه عالی پاکستان به پرویز مشرف، دیکتاتور نظامی سابق اجازه ورود مشروط به پاکستان را داده. او حالا پس از برکناری و تبعید، خواهان بازگشت به سیاست است.

پرویز مشرف، دیکتاتور نظامی پیشین پاکستان اعلام کرد که در انتخابات مجلس پاکستان شرکت می‌کند. همزمان عمران خان نیازی، نامزد حزب اپوزیسیون «جنبش عدالت پاکستان» نیز نامزدی‌اش را اعلام کرده است. رسانه‌های پاکستانی به نقل از همسر سابق او درباره گرایش جنسی‎اش ادعاهایی مطرح کردند.

پرویز مشرف، در زمان ریاست‌جمهوری ـ تصویر آرشیوی

حزب مشرف شنبه ۱۹ خرداد / ۹ ژوئن اعلام کرد که این دیکتاتور پیشین از شهر شمالی چترال در ایالت خیبر پختونخوا وارد رقابت‌های انتخاباتی خواهد شد.

ورود دوباره مشرف به سیاست پاکستان پس از آن رخ می‌دهد که دادگاه عالی این کشور اجازه بازگشت مشروط او را صادر کرد. مشرف اکنون در دوبی در تبعید خودخواسته به سر می‌برد.

او پس از استعفا از ریاست‌جمهوری، ۲۴ نوامبر ۲۰۰۸ به لندن رفت تا از دستگیری بگریزد. فرآیند رد صلاحیت و برکناری او از قدرت اوت آن سال در مجلس پاکستان با به قدرت رسیدن حزب بی‌نظیر بوتو، نخست‌وزیر سابق آغاز شده بود.

مشرف ۱۹۹۹ با کودتا علیه نواز شریف به قدرت رسید.

مجمع ملی پاکستان، مجلس سفلی مجلس شورای پاکستان ۳۱ مه پس از پایان دوره پنج‌ساله منحل شد.

بیشتر احزاب سیاسی پاکستان خواهان بازداشت مشرف هستند. او هنوز تاریخ بازگشت به پاکستان را اعلام نکرده اما دادگاه به او برای بازگشت تا ۱۳ ژوئن مهلت داده است.

نامزدی عمران خان

عمران خان نیازی، نامزد محبوب اپوزیسیون نیز شنبه از نامزدی در انتخابات مجلس پاکستان خبر داد. خان یکی از نامزدهای جدی تصدی نخست‌وزیری است. حزبی که بیشترین کرسی‌ها را در مجلس به خود اختصاص دهد، نخست‌وزیر آینده را تعیین می‌کند.

عمران خان، ۲۰۰۸، در حال پاره کردن برگه نامزدی در انتخابات مجلس ـ او انتخابات آن سال را تحریم کرد

عمران خان، بازیکن سابق کریکت و فعال انسان‌دوست، از محبوبیت زیادی برخوردار است اما به تازگی ریحان نیر خان، روزنامه‌نگار و همسر سابق او در کتاب خاطراتش گفته عمران خان همجنس‌گرا است و با مراد سعید، یک عضو دیگر حزب رابطه جنسی داشته است.

عمران خان و مراد سعید هر دو این مسئله را انکار و علیه همسر سابق عمران خان شکایت کرده‌اند.

دگرباش بودن در پاکستان که نیروهای اسلام‌گرای افراطی در آن قدرت زیادی دارند، یک اتهام محسوب می‌شود. قانون جزایی پاکستان همجنس‌گرایی را جرم‌انگاری کرده و برای آن مجازات‌هایی از جمله زندان معین کرده است. سازمان ملل و دیگر سازمان‌های حقوق بشری بارها اسلام‌آباد را به خاطر رعایت‌نکردن حقوق دگرباشان جنسی مورد انتقاد قرار داده‌اند.

جدی‌ترین رقیب حزب عمران خان حزب نواز شریف، نخست‌وزیری پیشین پاکستان است که دادگاه عالی ژوئیه گذشته رأی به عدم صلاحیت او برای ادامه نخست‌وزیری داد. نام نواز شریف در «اسناد پاناما» که مربوط به پولشویی‌های کلان برخی از رهبران کشورهای جهان بود افشا شد. اما نواز شریف بارها اتهامات فساد مالی خود و خانواده‌اش را تکذیب کرده و ارتش را پشت پرده برکناری خود معرفی کرده است.

شریف به دلیل منع‌شدن از تصدی پست‌های دولتی قادر به شرکت در انتخابات نیست.

ناصر مُلک، رئیس پیشین قوه قضائیه نخست‌وزیری دولت انتقالی را پس از او برعهده دارد و وعده داده که انتخابات ۲۵ ژوئیه آزاد و منصفانه برگزار می‌شود.

حزب مسلم لیگ (شاخه نواز) به دنبال معرفی شهباز شریف، برادر نخست‌وزیر برکنارشده پاکستان به عنوان نامزد کسب نخست‌وزیری است.

خلع ید از نواز شریف، کسی که سال گذشته نتوانست سه دوره مختلف نخست وزیری‌اش را به پایان برساند، پاکستان را با پرسش‌هایی جدی درباره دموکراسی شکننده این کشور روبرو می‌کنند.

از زمان استقلال پاکستان از استعمار بریتانیا در سال ۱۹۴۷، هیچ نخست‌وزیری نتوانسته دوره پنج‌ ساله‌اش را به پایان ببرد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.