ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات ــ از میان آن‌ها: کارگران فولاد اهواز راه‌آهن اهواز – تهران را مسدود کردند

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که یکشنبه ۲۰ خرداد صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که یکشنبه ۲۰ خرداد صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

کارکنان بیمارستان خمینی کرج: هر روز بدهکارتر می‌شویم

جمعی از کارکنان بیمارستان خمینی کرج در اعتراض به ماه‌ها معوقات مزدی تجمع کردند. آنها می‌گویند در سه ماه گذشته تنها یک‌بار مبلغی به عنوان علی‌الحساب دریافت کرده‌اند و مشخص نیست چه زمانی مطالبات مزدی‌شان پرداخت خواهد شد.

کارکنان بیمارستان خمینی کرج در اعتراض به تعویق سه ماه دستمزد تجمع کردند.

یکی از کارکنان این بیمارستان که نامش فاش نشده به خبرگزاری کار جمهوری اسلامی، ایلنا، گفت: هیچ‌کس صدای ما را نمی‌شنود. همه ما به اطرافیان و بانک‌ها بدهکاریم. نمی‌توانیم قسط بانک‌ها را پرداخت کنیم و هر روز بدهکارتر می‌شویم.

به گفته او ۶۰۰ خانواده به دلیل تاخیر در پرداخت دستمزدها با مشکل روبرو هستند و از مراجعه به نهادهای مختلف هم پاسخی نگرفته‌اند.

روابط عمومی بیمارستان کمبود نقدینگی و بدهی بیمارستان را دلیل پرداخت مطالبات مزدی کارکنان اعلام کرده است.

کارگران فولاد اهواز راه‌آهن تهران – اهواز را مسدود کردند

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز برای سیزدهمین روز پیاپی تجمع کردند. آنها این بار پس از آنکه از تجمع مقابل ساختمان استانداری خوزستان نتیجه‌ای نگرفتند، مسیر خط آهن اهواز و تهران را به مدت یک ساعت و نیم مسدود کردند.

کارگران فولاد اهواز در سیزدهمین روز تجمع، راه‌آهن اهواز-تهران را مسدود کردند.

کارگران پس از آن بار دیگر به مقابل ساختمان استاندار بازگشتند و با سر دادن شعارهای  «کارگر می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد»، «مرگ بر ستمگر، درود بر کارگر» ، «می‌ایستیم ،می‌میریم ،حقمون می‌گیریم»، «ما کارگریم نون می‌خوایم، دوا و درمون می‌خوایم» خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند.

این کارگران بیش از سه ماه دستمزد نگرفته و حق بیمه سهمه کارفرمای آنها نیز مدت‌ها است که پرداخت نشده است.

کارگران علاوه بر دریافت مطالبات معوق خواستار تعیین تکلیف کارخانه نیز هستند. آنها گفته‌اند که اجازه نمی‌دهند این مجتمع تولیدی به سرنوشت هپکو و دیگر مراکز تولیدی که تعطیل شد، دچار شود و با شدت بیشتری تا تعیین وضعیت کارخانه به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

تجمع پزشکان خانواده استان فارس

گروهی از پزشکان خانواده استان فارس در اعتراض به عدم پرداخت حقو‌شان مقابل ساختمان علوم پزشکی شیراز تجمع کردند. به علت پرداخت نشدن حقوق‌شان مقابل ساختمان علوم پزشکی شیراز تجمع اعتراضی برگزار کردند.

[video width="640" height="362" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/06/shiraz-pezeshkan.mp4"][/video]

این پزشکان که در قالب طرح تحول سلامت نظام به کار گرفته شده‌اند می‌گویند: دولت حقوق‌اشان را پرداخت نکرده است. مسئولان وزارت بهداشت پیشترگفته بودند که به دلیل کاهش اعتبار و کسری بودجه خدمات طرح تحول سلامت محدود خواهد شد.

تجمع پیمانکاران شهرداری تهران

گروهی از پیمانکاران شهرداری تهران در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مقابل ساختمان شورای شهر تهران تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، مطالبات این پیمانکاران مربوط به سال ۹۴ و پس از آن است.

پیمانکاران شهرداری تهران مقابل ساختمان شورای شهر تجمع کردند.

تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی ازجمله «تسویه مطالبات حق مسلم ماست» خواستار رسیدگی شورای اسلامی شهر به وضعیت تسویه مطالبات خود شدند.

این افراد اعلام کردند که درصورت پرداخت نشدن مطالبات به اعتراضشان ادامه خواهند داد.

یکی از تجمع کنندگان گفت: مطالبات ما از سال ۹۴ پرداخت نشده و شورا نیز تاکنون اقدام عملی در این باره انجام نداده است.

پیمانکاران شهرداری پیش از این نیز چند مرتبه در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات خود تجمع کرده بودند.

تجمع سهامداران پدیده شاندیز: سهام را بفروشید، پول ما را پس بدهید

گروهی از سهامداران پدیده شاندیز هم برای اعتراض به بلاتکلیفی مطالبات خود مقابل ساختمان بورس تهران تجمع کردند. آنها از مسئولان خواستند که با فروش سهام و اموال پدیده شاندیز مطالبات و سپرده آنان را پرداخت کند.

[video width="640" height="360" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/06/padideh-shndiz.mp4"][/video]

پدیده شاندیز یکی از پرونده‌های بزرگ فساد مالی در ایران است که به دستگیری مدیرعامل و برخی از مدیران این شرکت انجامید. با وجود دستگیری مدیران اما تکلیف سهامداران این مجموعه هنوز مشخص نشده است.

ورزشکاران شهرداری اراک: دستمزد ما را بدهید

جمعی از ورزشکاران اعضای تیم‌های ورزشی اراک هم مقابل ساختمان شهرداری این شهر رفتند تا توجه مسئولان را به وضعیت خود جلب کنند. آنها در پارچه‌نوشته‌ای که به همراه داشتند، اعلام کرده بودند که هیچ شغل و درامد دیگری ندارند.

ورزشکاران شهرداری اراک مقابل ساختمان شهرداری تجمع کردند.

اعضای تیم‌های ورزشی شهرداری اراک پیش از این نیز مقابل ساختمان شهرداری و شورای شهر تجمع کردند.

اعتراض کارکنان پتروشیمی ماهشهر به خصوصی‌سازی

کارگران کالای پتروشیمی ماهشهر هم برای چندمین بار در اعتراض به خصوصی‌سازی این مجموعه تجمع کردند. این بار آنها مقابل ساختمان فرمانداری بندر ماهشهر رفتند.

کارگران کالای پتروشیمی ماهشهر پیش از این نیز چندین بار در اعتراض به واگذاری این مجتمع به بخش خصوصی تجمع کردند.

آنها در یکی از پلاکاردهایی که به همراه داشتند، نوشته بودند: خصوصی‌سازی پتروشیمی‌ها، توسعه اقتصادی یا سربریدن کارگران؟ بعد از ۲۰ سال کار با اخراج چه کنیم؟ کارگران حق زندگی ندارند؟

کارگران چوب کیش: ۱۴ ماه حقوق نگرفتیم، اخراج شدیم

کارگران «چوب کیش» در اعتراض به  عدم پرداخت۱۴ ماه دستمزد و عیدی سال ‌۹۵ از تجمع کردند. این کارگران سال گذشته نیز چندین بار مقابل ساختمان اشتغال منطقه آزاد کیش تجمع کرده بودند

کارگران می‌گویند: از مهر ماه سال گذشته فعالیت تولیدی این واحد متوقف شده و حدود ۲۰۰ کارگر آن بلاتکلیف شده‌اند.

یکی از کارگران شاغل در کارخانه «کیش چوب» واقع در در جزیره کیش به خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفت: دلیل پرداخت نشدن معوقات مزدی من و سایر همکارانم، کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی به دلیل کاهش حداقلی فعالیت تولیدی و نیروی کار کارخانه است.

کارگران «چوب کیش» برای چندمین بار تجمع کردند.

او با بیان اینکه پیش از این معوقات مزدی هریک از کارگران به بیش از ۱۴ ماه می‌رسید اما کارفرما قبل از آغاز سال نو (یعنی سال ۹۷) بخشی از آن که مربوط به سال ۹۵ می‌شد را پرداخت کرد، افزود: جدا از موضوع معوقات مزدی کارفرما تعداد زیادی همکارانمان را که در تجمعات صنفی سال گذشته شرکت داشتند؛ به بهانه اتمام قرارداد از کار بیکار کرده است.

او سوابق کاری هریک از کارگران را به‌صورت میانگین ۵ تا ۱۰ سال عنوان کرده و گفت: در حال حاضر از مجموع ۲۰۰ کارگر کارخانه؛ حدود ۹۰ نفر هیچ رابطه کاری با کارخانه ندارند.

این کارگر گفت: با همه پیگیری‌های صنفی که انجام داده‌ایم، متاسفانه واحد اشتغال سازمان منطقه آزاد کیش برای رسیدگی به وضعیت کارخانه و وصول مطالبات مزدی‌مان به‌صورت جدی عمل نکرده است.

مدیر منابع انسانی این شرکت هم تنها گفته است: چوب کیش به دلیل مشکلات اقتصادی کشور فعالیت خود را برای مدت محدودی متوقف کرده و چندین ماه است فعالیت تولیدی خود را با بیش از ۱۶۰ کارگر از سرگرفته است. به گفته او مطالبات کارگران به مرور زمان پرداخت خواهد شد.

کارگران در مناطق آزاد تحت پوشش قوانین کار و تامین اجتماعی قرار ندارند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.