ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پنج تصویرگر کتاب کودک به نمایشگاه بولونیا می‌روند

<p>آثار پنج تصويرگر ايرانی در چهل&zwnj;ونهمين دوره نمايشگاه تصويرگری بولونيای ايتاليا در برابر ديد علاقه&zwnj;مندان قرار می&zwnj;گيرند.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، آثار عليرضا گلدوزيان، فرشته نجفی، نرگس محمدی، نوشين صفاخو و مرتضی زاهدی به عنوان تنها تصويرگران ايرانی کتاب کودک، برای چاپ در کاتولوگ اين نمايشگاه انتخاب شده است.</p> <p><br /> در اين دوره از ميان دو هزار و ۸۳۶ تصويرگر، ۷۶ تصويرگر به بزرگ&zwnj;ترين اتفاق سالانه در عرصه تصويرگری کتاب کودک راه پيدا کرده&zwnj;اند.</p> <p><br /> بولونيا ۲۰۱۲ از تاريخ ۱۹ تا ۲۲ مارس (۲۹ اسفند سال جاری تا سوم فروردين ۱۳۹۱) در شهر بولونيا برگزار خواهد شد.</p> <blockquote> <p>هیأت داوری، آثار راه&zwnj;يافته به اين جشنواره را در دو بخش علمی و غيرعلمی (تخيلی) بررسی و انتخاب می&zwnj;کند</p> </blockquote> <p>تعدادی از تصويرگران، ناشران، مديران هنری و منتقدان به&zwnj;عنوان هیأت داوری، آثار راه&zwnj;يافته به اين جشنواره را در دو بخش علمی و غيرعلمی (تخيلی) بررسی و انتخاب می&zwnj;کنند.</p> <p><br /> برنامه&zwnj;ها، نشست&zwnj;ها و گروه&zwnj;های کاری مختلف اين نمايشگاه چهار روزه، برای کارشناسان فرصتی فراهم می&zwnj;کند تا ضمن خريد و فروش حق نشر آثار و يافتن فرصت&zwnj;های شغلی و ارتباطات تازه، با ادبيات کودک در ديگر کشورها آشنا شوند.</p> <p><br /> بزرگ&zwnj;ترين جشنواره بين المللی تصويرگری کتاب کودک و نوجوان که اوايل فروردين&zwnj;ماه هر سال در شهر بولونيای ايتاليا ميزبان ناشران و تصويرگران کتاب کودک دنياست از سال ۱۹۶۷ تاکنون فرصتی را برای شناسايی استعدادهای ناب در تصويرگری کتاب کودک و نوجوان و همچنين تبادل نظر ميان هنرمندان، ناشران و مديران هنری فراهم کرده است.</p> <p><br /> به گزارش خبرگزاری مهر، هر سال هم&zwnj;زمان با نمايشگاه کتاب کودک بولونيا، برنده جايزه يادبود آستريد ليندگرن، گران&zwnj;ترين جايزه ادبيات کودک جهان در سوئد معرفی می&zwnj;شود.</p> <p><br /> هر دو سال يک بار نيز برنده جايزه جهانی هانس کريستين اندرسن، مهم&zwnj;ترين جايزه ادبيات کودک جهان در جريان نمايشگاه بولونيا معرفی می&zwnj;شود اما در نمايشگاه بولونيا افزون بر گردهمايی بزرگ ناشران و فعالان ادبی کودک و نوجوان، يک جايزه ويژه به&zwnj;نام راگازی بولونيا به برترين کارهای تصويرگری کتاب کودک جهان اهدا می&zwnj;شود.</p> <p><br /> سايت کتابک نيز درباره اين جايزه گزارش داد: &quot;هدف از اهدای اين جايزه حمايت از آثار هنرمندان تصويرگران جوانی است که آثارشان دارای ويژگی&zwnj;های در خور تقدير باشد. اين جايزه ۳۰ هزار دلاری به يکی از شرکت&zwnj;کنندگان در نمايشگاه تصويرگران می&zwnj;رسد. همچنين از فرد برگزيده دعوت می&zwnj;شود تا يکی از آثار منتشر شده توسط Grupo SM را تصويرگری کند.&quot;</p> <p><br /> هر سال تعداد زيادی از فيلم&zwnj;سازان برای جست&zwnj;وجوی کتاب&zwnj;های مناسب و اقتباس از آن&zwnj;ها به مرکز حقوق فيلم، يکی ديگر از بخش&zwnj;های نمايشگاه کتاب کودک بولونيا و يکی از مهم&zwnj;ترين مکان&zwnj;های ديدار دنيای کتاب و دنيای فيلم و سريال، می روند.</p> <p><br /> &nbsp;</p>

آثار پنج تصويرگر ايرانی در چهل‌ونهمين دوره نمايشگاه تصويرگری بولونيای ايتاليا در برابر ديد علاقه‌مندان قرار می‌گيرند.

به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، آثار عليرضا گلدوزيان، فرشته نجفی، نرگس محمدی، نوشين صفاخو و مرتضی زاهدی به عنوان تنها تصويرگران ايرانی کتاب کودک، برای چاپ در کاتولوگ اين نمايشگاه انتخاب شده است.

در اين دوره از ميان دو هزار و ۸۳۶ تصويرگر، ۷۶ تصويرگر به بزرگ‌ترين اتفاق سالانه در عرصه تصويرگری کتاب کودک راه پيدا کرده‌اند.

بولونيا ۲۰۱۲ از تاريخ ۱۹ تا ۲۲ مارس (۲۹ اسفند سال جاری تا سوم فروردين ۱۳۹۱) در شهر بولونيا برگزار خواهد شد.

هیأت داوری، آثار راه‌يافته به اين جشنواره را در دو بخش علمی و غيرعلمی (تخيلی) بررسی و انتخاب می‌کند

تعدادی از تصويرگران، ناشران، مديران هنری و منتقدان به‌عنوان هیأت داوری، آثار راه‌يافته به اين جشنواره را در دو بخش علمی و غيرعلمی (تخيلی) بررسی و انتخاب می‌کنند.

برنامه‌ها، نشست‌ها و گروه‌های کاری مختلف اين نمايشگاه چهار روزه، برای کارشناسان فرصتی فراهم می‌کند تا ضمن خريد و فروش حق نشر آثار و يافتن فرصت‌های شغلی و ارتباطات تازه، با ادبيات کودک در ديگر کشورها آشنا شوند.

بزرگ‌ترين جشنواره بين المللی تصويرگری کتاب کودک و نوجوان که اوايل فروردين‌ماه هر سال در شهر بولونيای ايتاليا ميزبان ناشران و تصويرگران کتاب کودک دنياست از سال ۱۹۶۷ تاکنون فرصتی را برای شناسايی استعدادهای ناب در تصويرگری کتاب کودک و نوجوان و همچنين تبادل نظر ميان هنرمندان، ناشران و مديران هنری فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، هر سال هم‌زمان با نمايشگاه کتاب کودک بولونيا، برنده جايزه يادبود آستريد ليندگرن، گران‌ترين جايزه ادبيات کودک جهان در سوئد معرفی می‌شود.

هر دو سال يک بار نيز برنده جايزه جهانی هانس کريستين اندرسن، مهم‌ترين جايزه ادبيات کودک جهان در جريان نمايشگاه بولونيا معرفی می‌شود اما در نمايشگاه بولونيا افزون بر گردهمايی بزرگ ناشران و فعالان ادبی کودک و نوجوان، يک جايزه ويژه به‌نام راگازی بولونيا به برترين کارهای تصويرگری کتاب کودک جهان اهدا می‌شود.

سايت کتابک نيز درباره اين جايزه گزارش داد: "هدف از اهدای اين جايزه حمايت از آثار هنرمندان تصويرگران جوانی است که آثارشان دارای ويژگی‌های در خور تقدير باشد. اين جايزه ۳۰ هزار دلاری به يکی از شرکت‌کنندگان در نمايشگاه تصويرگران می‌رسد. همچنين از فرد برگزيده دعوت می‌شود تا يکی از آثار منتشر شده توسط Grupo SM را تصويرگری کند."

هر سال تعداد زيادی از فيلم‌سازان برای جست‌وجوی کتاب‌های مناسب و اقتباس از آن‌ها به مرکز حقوق فيلم، يکی ديگر از بخش‌های نمايشگاه کتاب کودک بولونيا و يکی از مهم‌ترين مکان‌های ديدار دنيای کتاب و دنيای فيلم و سريال، می روند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    با سلام و خسته نباشيد ميشه يه لطفي بكنيد و بگيد چطور ميشه توي اين نمايشگاه شركت كرد؟ منظورم بعنوان تصويرگر هست ممنون ميشم راهنماييم كنيد