ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ممنوع شدن خرید و فروش زمین و ملک برای بهاییان در سرخ‌رود استان مازندران

شهردار شهر سرخ‌رود در استان مازندران در نامه‌ای به مشاوران املاک این شهر از آنها خواسته است از هر گونه خرید و فروش زمین یا ملک با بهاییان خودداری کنند.

شهردار شهر سرخ‌رود در استان مازندران در نامه‌ای به مشاوران املاک این شهر از آنها خواسته است از هر گونه خرید و فروش زمین یا ملک با بهاییان خودداری کنند. محمدمهدی موسوی‌نژاد در این نامه‌ که تاریخ ثبت آن ۱۹ خرداد ۹۷ است، برخلاف قوانین جاری به مشاوران املاک شهر دستور داده با شهروندان بهایی معامله نکنند.

عکس از آرشیو

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران ضمن انتشار این خبر نوشته است این دستور نمونه‌ای از «رفتار سلیقه‌ای و تبعیض‌آمیز مسئولان و دستگاه‌های متولی در مواجهه با شهروندان بهایی» است.

از زمان پیروزی انقلاب ایران در سال ۵۷ با پیروان آیین بهایی با خشونت و سختی برخورد شده است.

قانون اساسی جمهوری اسلامی آیین بهایی را به رسمیت نمی‌شناسد و مقام‌های حکومتی گاه و بیگاه علیه بهاییان نفرت‌پراکنی می‌کنند. همچنین بهاییت «فرقه ضاله» خوانده می‌شود.

علاوه بر این بهاییان در ایران اجازه تحصیل در دانشگاه‌ها را ندارند و محل‌های کسب و کار آنان نیز گاه‌ و بیگاه پلمب می‌شود. این در حالی است که بر اساس آمار منابع غیررسمی بیش از ۳۰۰ هزار بهایی در ایران زندگی می‌کنند.

در آخرین گزارش سالانه آزادی ادیان وزارت امور خارجه آمریکا که روز سه‌شنبه ۸ خرداد/ ۲۹ می‌ منتشر شد، درباره سرکوب بهاییان در ایران ابراز نگرانی شده است.

بر اساس این گزارش در ایران دو نوع رفتار در زمینه آزادی ادیان وجود دارد. ‌یکی در مورد ادیان به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی و دیگری در مورد ادیانی که به رسمیت شناخته نشده‌اند. بهاییان و آنها که به آیین مسیحیت می‌گرایند (نوکیشان مسیحی)، در دسته دوم جای می‌گیرند.

همچنین بر پایه این گزارش گرچه در سال گذشته شماری از بهاییان از زندان آزاد شده‌اند، اما در مقابل عده دیگری از آنان به دلیل آیین مذهبی خود بازداشت و روانه زندان شده‌اند.

اعمال تبعیض در مورد تحصیل، فعالیت‌های اجتماعی، شغلی و ... این اقلیت‌ دینی نیز همچنان ادامه دارد.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.