ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتشار تصویر مرزبان ایرانی: او زنده و گروگان «جیش العدل» است

جیش العدل با انتشار کلیپی اعلام کرد یکسال است که سعید براتی را گروگان گرفته. جیش العدل خواسته‌ای مطرح نکرده. به جز براتی ۱۰ مرزبان ایرانی دیگر در حمله سال گذشته جیش العدل کشته شدند.

جیش عدل، گروه مسلح مخالف دولت ایران با انتشار عکسی اعلام کرد سعید براتی، مرزبان ایرانی که اردیبهشت ماه سال گذشته در مرز میرجاوه سیستان و بلوچستان ناپدید شده بود، زنده و در دست این گروه است.

سعید براتی مرزبانی ایرانی از ۶ اردیبهشت ۹۶ در دست«جیش العدل» است

بنابر این بیانیه جیش العدل، این سرباز وظیفه نیروی انتظامی در هنگام درگیری با نیروهای این گروه از ناحیه پا مجروح شده بود، اما اکنون در صحت و سلامت است.

این گروه در بیانیه خود مطالبه‌ای اعلام نکرده و تنها به تشریح عملیات خود پرداخته است.

اخیراً حسین اشتری، فرمانده ناجا از سلامت این سرباز ربوده شده خبر داده بود. او همچنین گفته بود «اقدامات لازم برای آزادی سعید براتی مرزبان ربوده شده ایرانی از طریق وزارت امورخارجه و کشور پاکستان انجام شده است».

افراد گروه جیش‌العدل شامگاه چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۹۶ در منطقه مرزی میرجاوه واقع در شرق استان سیستان و بلوچستان و در ۷۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر زاهدان به ۱۱ نفر از مرزبانان ایران حمله کرده و ۱۰ نفر از آن‌ها را کشتند.

در آن زمان خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه ایران در مورد حمله به مرزبانان ایرانی در مرز پاکستان گفته بود یکی از سربازان حاضر در محل حادثه مفقود شده و هیچ اطلاعی از او در دست نیست.

اواخر اردیبهشت ماه همان سال نیز قاسم سعیدی، فرمانده مرزبانی ناجا از دستگیری برخی عوامل حمله به مرزبانان ایرانی در مرز میرجاوه خبر داد: «تعدادی از مظنونین به معاونت در به شهادت رساندن مرزداران هنگ میرجاوه و اعضای باندهای بزرگ قاچاق مواد مخدر در سراوان و میرجاوه دستگیر شدند».

فرمانده مرزبانی ناجا گفته بود ایران برای انتقام خون سربازان کشته شده مصمم است.

پس از این واقعه مهدی هنردوست، سفیر ایران در پاکستان خواهان افزایش نیروهای پاکستانی در مرز ایران شد.  ایران و پاکستان مرزی ۹۶۰ کیلومتری دارند.

استان سیستان و بلوچستان در سه دهه گذشته محل درگیری نیروهای نظامی جمهوری اسلامی و مخالفان بوده است. در سال‌های اخیر مناطق جنوب شرقی ایران و هم‌مرز با پاکستان، شاهد رویدادهای خشونت‌باری بوده و مسئولیت برخی از ترورها، انفجار‌ها و عملیات نظامی را گروه‌هایی چون جندالله و جیش‌العدل به عهده گرفته‌اند.

جندالله و جیش‌العدل خود را مدافع حقوق ملی و مذهبی قوم بلوچ و اهل سنت در استان سیستان و بلوچستان اعلام کردند.

مدتی پس از آن‌که عبدالمالک ریگی، رهبر جندالله در اسفند ۱۳۸۸ توسط وزارت اطلاعات ایران دستگیر و روز ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ به دار آویخته شد، گروه جیش‌العدل جای جندالله را گرفت. همچنین گروه دیگری به نام جیش‌النصر به‌رهبری عبدالرئوف ریگی، برادر عبدالمالک ریگی، از دل جیش‌العدل شکل گرفت.

ایران این گروه‌ها را تروریست و اشرار می‌خواند.

ربودن پنج مرزبان ایرانی در ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ در مرز سیستان و بلوچستان به دست جیش العدل به کمپین گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی در حمایت از آنها راه برد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.