ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار درباره بحران حاشیه‌نشینی در قزوین

به گفته معاون فرماندار قزوین، روستاهای نزدیک به شهر تحت‌ عنوان ناحیه منفصل شهری به شهر وصل شده و جمعیت حاشیه‌نشین را در خود جای دادند.

جواد جلیلوند، معاون عمرانی شهرستان قزوین در یک برنامه رادیویی افزایش جمعیت شهری در چند سال اخیر در قزوین را عامل افزایش حاشیه‌نشینی در این شهر دانست.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین می‌گوید برنامه‌ها و اقدامات مسئولان در کنترل حاشیه‌نشینی موثر نبوده

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این مقام استانی گفته روستاهای نزدیک به شهر تحت‌ عنوان ناحیه منفصل شهری به شهر وصل شده و جمعیت حاشیه‌نشین را در خود جای دادند.

این معاون فرمانداری قزوین گفت:

«طی ۳۰ سال گذشته آمار جمعیت روستایی شهرستان قزوین حدود ۷۰ درصد و جمعیت شهری نیز ۳۰ درصد بود، ولی امروزه وضعیت برعکس شده و ۷۰ درصد از جمعیت شهرستان قزوین ساکنان شهری هستند».

بنابر این گزارش افزایش نرخ مسکن و اجاره‌ خانه سبب شده که شماری از ساکنان قزوین برای ایجاد یا تأمین مسکن به حاشیه رانده شوند.

طبق آمارهای رسمی شهر قزوین در حال حاضر دارای سه سکونتگاه غیر رسمی حاشیه‌نشین شامل باغ نشاط، محله لالوها و کوی بهار است که از این میان باغ نشاط بیشترین جمعیت را به خود اختصاص داده است.

اما به باور شماری از کارشناسان محلات حاشیه نشین قزوین فراتر از آمارهای رسمی است و محلاتی چون چوبیندر، مشعل دار، ناصرآباد، نجف آباد، نظام آباد هم جزو محلات حاشیه نشین قزوین محسوب می‌شوند.

مریم بیدخام، مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین می‌گوید برنامه‌ها و اقدامات مسئولان در کنترل حاشیه‌نشینی موثر نبوده است.

مناطق حاشیه‌نشین و سکونت‌گاه‌های غیررسمی را نماد «فقر شهری» می‌دانند.

اگر ابتدای دهه ۸۰، جمعیت حاشیه‌نشینان این کشور نفت‌خیز هفت میلیون تن بود، در حال حاضر به گواهی مقامات مسئول این رقم چیزی در حدود ۱۱ تا  ۱۵ میلیون نفر است، عددی معادل یک‌پنجم جمعیت ایران.

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی ایران جمعیت حاشیه‌نشین شهری را ۱۱ میلیون و جمعیت ساکن در بافت فرسوده شهری را ۸ میلیون نفر اعلام کرده بود.

تخمین زده می شود در ایران ۸ میلیون نفر از جمعیت در مناطقی بدون امکانات اولیه ساکن هستند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.