ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گفتگوی تلفنی کابل و اسلام‌آباد پس از کشته‌شدن رهبر طالبان پاکستان

اشرف غنی در تماس تلفنی با نخست‌وزیر موقت و فرمانده ارتش پاکستان خواسته تا «برای آوردن طالبان افغان ساکن در پاکستان بر سر میز مذاکره گام‌های عملی بردارند.»

رهبر طالبان پاکستان و چهار عضو دیگر این گروه شامگاه پنج‌شنبه ۱۴ ژوئن / ۲۴ خرداد در حمله هوایی نیروهای ایالات متحده در ولایت کنر در شرق افغانستان کشته شدند. در پی این عملیات، رهبران افغانستان و پاکستان ۲۵ خرداد / ۱۵ ژوئن در گفتگویی تلفنی آن را یک موفقیت بزرگ دانستند.

ملا فضل‌الله، رهبر طالبان پاکستان در حمله پهپادی کشته شد

ناصر ملک، نخست‌وزیری موقت پاکستان در این گفت‌و‌گو کشته‌شدن ملا فضل‌الله، رهبر طالبان پاکستان در حمله پهپادی نیروهای آمریکایی در افغانستان را «پیشرفتی قابل ملاحظه در جنگ علیه تروریسم» توصیف کرد.

بر اساس بیانیه اسلام‌آباد درباره گفتگوی تلفنی جمعه‌شب‌ ملک با محمداشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان، نخست‌وزیر موقت پاکستان به خاطر دریافت اطلاعات درباره کشتن ملا فضل‌الله تشکر کرده است.

روابط افغانستان و پاکستان در ماه‌های اخیر به دلیل آنچه واشنگتن و کابل حمایت اسلام‌آباد از گروه‌های تروریستی در افغانستان می‌خوانند، رو به تیرگی نهاده است.

اشرف غنی آغازگر گفتگوی تلفنی با ناصر ملک بود. او پس از کشته‌شدن ملا فضل‌الله توئیت کرد که این اتفاق «با گردآوری خستگی‌ناپذیر اطلاعات به دست آژانس‌های امنیتی افغان» ممکن شد.

غنی با رئیس ارتش پاکستان نیز تلفنی گفت‌و‌گو کرده است. او از پاکستان خواسته تا «برای آوردن طالبان افغان ساکن در پاکستان بر سر میز مذاکره گام‌های عملی بردارند.»

ملک نیز در این تماس تلفنی گفته است که سرتاسر مردم پاکستان از خبر کشته‌شدن ملا فضل‌الله، «یک دشمن مردم و دشمن دولت پاکستان» خشنود شده‌اند.

یک مقام طالبان مرگ ملا فضل‌الله را به خبرگزاری «رویترز» اطلاع داده بود. یک مقام آمریکایی به خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گفته است که به نظر ارتش ایالات متحده نیز ملا فضل‌الله کشته شده اما آنها هنوز در حال تلاش برای تأیید صددرصدی مرگ او هستند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان افغانستان اما در یک گفتگوی تلفنی با آسوشیتدپرس گفته است که به دلیل دورافتاده‌بودن محل کشته‌شدن او و نیز عدم حضور طالبان افغانستان در آن منطقه، قادر به تأیید مرگ ملا فضل‌الله نیست.

ایالات متحده سال‌ها است که با حملات پهپادی اعضای طالبان، شبکه حقانی و نیز گروه «دولت اسلامی» (داعش) را در افغانستان و در شماری بسیار محدودتر در پاکستان هدف قرار می‌دهد. این حملات اما به مرگ ده‌ها غیرنظامی در افغانستان انجامیده است.

حمله به ملافضل‌الله درست یک روز پیش از آغاز آتش‌بس عید فطر بین طالبان افغانستان و دولت مرکزی رخ داد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.