ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک سوم جوانان غیرشاغل ایران در حال تحصیل یا کسب مهارت‌های ورود به بازار کار نیستند

در سیستان و بلوچستان بیشترین تعداد جوانان غیرشاغلی که در حال تحصیل یا مهارت نیستند، به چشم می‌خورد. کرمانشاه، هرمزگان در رده‌های بعدی قرار دارند.

خبرگزاری مهر در گزارشی اختصاصی نوشته بیش از ۳۶ درصد از جوانانِ غیرشاغل، در حال تحصیل یا کسب مهارت‌های ورود به بازار کار نیستند و به حاشیه بازار کار رانده می‌شوند.

هر چند این گزارش تأکید کرده که بخش عمده این آمار مرتبط با زنانی است که نرخ مشارکت آنان در فعالیت های اقتصادی به دلیل شرایط فرهنگی اجتماعی ایران بسیار پایین است.

این ارزیابی بر مبنای شاخص NEET انجام شده که در آن به جوانان غیر شاغلی پرداخت می‌شود که در حال تحصیل یا مهارت نیستند.

این آمار به تفکیک استان‌ها نشان می‌دهد در سیستان و بلوچستان بیشترین تعداد جوانان غیرشاغلی که در حال تحصیل یا مهارت نیستند، به چشم می‌خورد. کرمانشاه، هرمزگان پس از سیستان و بلوچستان در رده‌های بعدی قرار دارند.

سازمان بین المللی کار، شاخص NEET را به منظور درک بهتر وضعیت بازار کار جوانان در نظر گرفته است. این سازمان شاخص NEET را در کنار دیگر شاخص‌ها از جمله شاخص‌های میزان بیکاری، نرخ اشتغال و نرخ مشارکت به کار می‌بندد.

بر اساس آخرین آمار رسمی بیش از سه میلیون و ۳۶۶ هزار بیکار در ایران وجود دارد.

عبدالرضا رحمانی‌ فضلی، وزیر کشور نیز می‌گوید در حالی که میانگین نرخ بیکاری در ایران ۱۲ درصد اعلام شده، بیکاری در برخی از شهرهای به ۶۰ درصد رسیده است.

استان‌های البرز، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه بالاترین نرخ بیکاری را دارند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.