ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خانواده محمد ثلاث برای آخرین دیدار به رجایی‌شهر فراخوانده شدند

قرار است حکم اعدام محمد ثلاث سحرگاه چهارشنبه پیش رو درحالی‌ به اجرا درآید که این درویش زندانی هرگز اتهام قتل عمد را نپذیرفته است.

وب‌سایت خبری «مجذوبان نور»، وابسته به درویشان گنابادی شنبه‌شب ۲۶ خرداد خبر داد که خانواده محمد ثلاث، درویش زندانی برای آخرین دیدار با او پیش از اجرای حکم اعدام به زندان رجایی‌شهر فراخوانده شدند.

محمد ثلاث تا به حال سه بار اتهام قتل عمد ماموران پلیس را رد کرده اما دادگاه حکم قصاص را به صورت ویژه به او ابلاغ کرد.

بر اساس اخبار منتشرشده، یکشنبه ۲۷ خرداد زمان آخرین ملاقات خانواده ثلاث با او تعیین شده است.

محمد ثلاث متهم است که در ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ هم‌زمان با درگیری دراویش گنابادی با مأموران پلیس در محدوده خیابان پاسداران تهران، با اتوبوس به سمت گروهی از مأموران حرکت کرده و سه تن از آن‌ها را کشته است.

ثلاث در سومین و آخرین جلسه دادگاه خود در ۲۷ اسفند ۹۶ گفته بود این عمل را عامدانه انجام نداده است. اما بعدتر، زینب طاهری، وکیل محمد ثلاث ویدئویی در ارتباط با بیگناهی او در فضای مجازی منتشر کرد. این وکیل مدافع خود به اتهام تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب به دادگاه احضار شده است.

به گفته طاهری، محمد ثلاث در جریان یک نمایش غیر‌قانونی توام با بی‌اعتنایی کامل نسبت به حق دفاع متهم و طی تشریفات قانونی آیین دادرسی کیفری محاکمه شده و «حکم دائر بر سه بار قصاص به اتهام واهی جرم اثبات نشده سه بار قتل عمد در دادگاه بدوی» برای او صادر شده است.

در بخش دیگری از روایت منتشر شده از سوی زینب طاهری، وکیل دادگستری آمده است:

«آقای ثلاث امروز پرده از شکنجه و ضرب و شتم خودش توسط ماموران انتظامی تا سر حد مرگ برداشت، به گونه‌ای که در هنگام دستگیری و بازداشت بر اثر این ضربات ۱۷ نقطه جمجمه وی دچار شکستگی شده و بینایی او تقریبا از دست رفته است. همچنین شنوایی ایشان نیز دچار آسیب جدی شده است و زیر فشار چنین شرایطی، مجبور به اعتراف و بعدا نیز بر اثر تهدید و ترس و شرایط انفرادی مجبور به تایید اعتراف شده است.»

صدور حکم اعدام برای ثلاث به اعتراض فعالان حقوق بشر انجامیده. سازمان بین‌المللی دیده‌بان حقوق بشر نیز خواهان توقف روند اجرای این حکم شده است.

خبر اجرای قریب‌الوقوع این حکم واکنش‌های زیادی در فضای مجازی نیز به دنبال داشته است. بهروز وثوقی، بازیگر قدیمی سینمای ایران نیز با انتشار یک پیام صوتی از مقام‌های قضائی خواست تا اجرای حکم اعدام او را متوقف کنند.

— مجذوبان نور (@majzooban) June 17, 2018


بنا به اخبار منتشرشده، قرار است حکم اعدام محمد ثلاث سحرگاه چهارشنبه پیش رو به اجرا دربیاید.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.