ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جلسه شورای تامین استان تهران: آیا درهای استادیوم آزادی باز می‌شود؟

نگرانی از حضور زنان در استادیوم یا ترس از داعش؟ یک منبع مطلع به زمانه گفته که شورای تأمین استان تهران می‌خواهد امروز درباره پخش مسابقات جام جهانی در استادیوم آزادی تصمیم‌گیری کند.

یک منبع مطلع از میان عوامل تهیه مقدمات پخش مسابقات جام جهانی در استادیوم آزادی، به زمانه گفته که از یک هفته مانده به نوروز از گروهی دعوت شده بود تا مقدمات پخش مسابقات جام جهانی فوتبال از استادیوم آزادی را فراهم کنند.

قرار بود نخستین بازی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ برابر  مراکش از طریق اسکوربرد ۱۲۰۰ متر مربعی در ورزشگاه آزادی و با حضور خانواده‌‌ها پخش شود اما پخش این بازی در استادیوم آزادی لغو شد. با لغو پخش دیدار تیم‌های ایران و مراکش در ورزشگاه آزادی و عدم اطلاع‌رسانی مناسب در این‌باره، بسیاری از افرادی که برای تماشای این دیدار راهی استادیوم آزادی شده بودند، با درهای بسته مواجه شدند. این احتمال مطرح شده که لغو پخش مسابقات در استادیوم آزادی به علت فشارها برای جلوگیری از ورود زنان به استادیوم‌ است.

به گفته این منبع مطلع، مهندس حسن خوشرو از سازمان نظام مهندسی ایران، طرحی برای نشان دادن بازی‌ها در استادیوم ارائه کرده و گفته بود که خود می‌خواهد این کار را شروع کند تا زنان هم به استادیوم بیایند.

در جلسه‌ای که در همین زمینه تشکیل شد، حسن خوشرو گفته بود که تمام مجورها را برای این کار گرفته است البته نگفته بود که مجوزها را به صورت کتبی گرفته، بلکه گفته بود که شفاهی به او قول داده شده است.

ناصر محمودی فر، رییس استادیوم آزادی هم به تهیه‌کنندگان این برنامه گفته بود که کار را شروع کنند و او بعد از عید همه کارهای لازم را انجام خواهد داد. بعدا چنین اعلام شد که همه مجوزها را گرفته‌اند اما یک روز مانده به برگزاری مسابقات، گفتند این روند متوقف شده است.

منبع مطلع به زمانه گفته است: «دلیلش ظاهراً این بود که مجوزها به صورت کتبی داده نشده بود، نیروی انتظامی هم گفت نمی‌تواند امنیت استادیوم آزادی را تأمین کند. حتی قرار بود پخش مسابقات در تمام کافی شاپ‌ها و  اماکن عمومی دیگر... هم معوق شود اما بعداً این مکان‌ها مشکلی پیدا نکردند و مسابقات را پخش کردند. از آن طرف استاندار تهران، محمد حسین مقیمی هم گفته بود که این کار را انجام بدهید اما بعد او هم مخالفت کرد.»

به گفته این منبع، مدتی این شایعه مطرح شده بود که چند نفر داعشی دستگیر شده‌اند و به همین دلیل تأمین امنیت ورزشگاه آزادی ممکن نیست.

اعلام شده که قرار است شورای تأمین برای پخش مسابقات مجوز بدهد، شورایی که مقیمی یکی از اعضای آن است.

این منبع آگاه همچنین گفته: «همه مسئولان و نمایندگان مجلس نخست با پخش مسابقات موافق بودند، و معلوم نیست که چه کسی مخالف اصلی است. وزیر ورزش و جوانان هم اول موافق اجرای این طرح بود و او هم بعداً مخالفت کرد. تنها کسی که هنوز هم موافق است، محمودی‌فر، رییس استادیوم آزادی است که او هم نمی‌تواند روی حرف وزیر ورزش حرف بزند.»

اکنون همه قول‌ها مانده برای امروز ۲۷ خرداد، تا اگر شورای تأمین موافقت کند، پخش مسابقات در استادیوم آزادی آغاز شود.

همکار طرح پخش مسابقات جام جهانی در استادیوم آزادی گفته: «نمی دانیم آیا گروه دیگری ممکن است مخالفت کند یا نه، این جلسه در اولین روز کاری بعد از تعطیلات در ایران برگزار می‌شود و اگر مجوز بدهند، مشکل فنی و زیرساختی برای پخش مسابقات وجود ندارد و ما می‌توانیم از فردا پخش مسابقات را آغاز کنیم.»

تماشای همزمان فوتبال با حضور زنان و مردان در کنار هم و از جمله در سینماها از دوره‌های قبل جام جهانی چالش برانگیز بوده است. در سال ۱۳۹۳ نیروی انتظامی اعلام کرد که لزومی ندارد زنان و مردان در کنار هم در سینما فوتبال ببینند.

پیش‌تر مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ در پردیس‌های سینمایی تهران به نمایش در آمده بود. ۳۰ دی‌ماه ۱۳۸۹ اداره اماکن عمومی ورود زنان به سالن‌های سینما برای تماشای مسابقات فوتبال را ممنوع کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.