ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض به صدور حکم‌های سنگین برای فعالان دانشجویی در دانشگاه تهران

دانشجویان همزمان با مراسم خاکسپاری امین قانعی‌راد، جامعه‌شناس ایرانی از استادان‌ علوم اجتماعی خواستند تا سکوت در برابر احکام قضائی سنگین علیه فعالان دانشجویی را بشکنند.

دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در اعتراض به صدور احکام سنگین قضائی برای همکلاسی‌های بازداشت‌شده خود تجمع کردند.

تظاهرات اعتراضی دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی تهران همزمان با تشییع جنازه قانعی‌راد، جامعه‌شناس ایرانی برگزار شد

این دانشجویان یکشنبه ۲۷ خرداد با در دست داشتن پلاکاردهای اعتراضی از استادان علوم اجتماعی خواستند که سکوت خود را در برابر این احکام سنگین بشکنند.

روی پلاکاردهای دانشجویان شعارهایی از این دست نوشته شده بود: «دانشجو مجرم نیست»؛ «تسلیت دانشگاه، تسلیت دانشجو».

استادان دانشکده علوم اجتماعی برای شرکت در مراسم خاکسپاری محمد امین قانعی‌راد، جامعه‌شناس ایرانی در این دانشکده حاضر شده بودند که با اعتراض دانشجویان رویارو شدند.

چند روز پیش خبر محکومیت علی مظفری، دانشجوی رشته انسان‌شناسی دانشگاه تهران و سینا عمران، دانش‌آموخته رشته مترجمی زبان آلمانی دانشگاه تهران به هشت سال حبس تعزیری، دو سال ممنوع‌الخروجی، محرومیت از فعالیت سیاسی، و نیز محرومیت از حضور در احزاب و دسته‌جات سیاسی و فضای مجازی و رسانه‌ها و مطبوعات منتشر شد. ابوالقاسم صلواتی، قاضی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب این رأی‌ها را در دادگاه بدوی صادر کرد.

این حکم در حالی صادر شد که مقام‌های وزارت علوم و برخی از نمایندگان وعده پیگیری وضعیت دانشجویان را داده بودند.

انتشار خبر این حکم سنگین اعتراض برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب را به همراه داشت.

محمدرضا تابش، نایب رئیس فراکسیون امید مجلس در واکنش به این احکام گفته بود که

«انتظار از وزیر علوم وجود دارد که با اقتدار، قدرت، قوت و با تعامل و هماهنگی میان سایر وزرای مرتبط از جمله وزیر اطلاعات و وزیر کشور معضل و مشکل تشکیل پرونده قضایی و صدور احکام سنگین برای دانشجویان را حل‌وفصل کند، متعجبم که علیرغم قول وزیر شاهد صدور چنین احکامی هستیم.»

سینا عمران و علی مظفری در جریان اعتراض‌های سراسری دی ۱۳۹۶ بازداشت و پس از بازجویی حین حبس انفرادی در زندان اوین، به قید وثیقه آزاد شدند.

بنا به گزارش کمپین حقوق بشر در ایران، قاضی دادگاه بدوی برای هر دو فعال دانشجویی حکم «اشد مجازات» را صادر کرده اما با توجه به اصل «تجمیع اتهام‌ها»، تنها پنج سال از این حکم قابل اجرا است.

پیش از این نیز سه فعال دانشجویی دیگر در اواسط اسفند ۱۳۹۶ به زندان و ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بودند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.