ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادستان زاهدان تجاوز به ۴۱ دختر و زن در ایرانشهر را تکذیب کرد

دادستان زاهدان گفته تاکنون تنها سه نفر شاکی خصوصی برای موضوع تجاوز به دادسرا مراجعه کرده‌اند. همزمان برخی از مقامات از احتمال حذف فیزیکی قربانیان تعرض به دست خانواده‌ها هشدار داده‌اند

با وجود انعکاس گسترده خبر تجاوز به تعدادی از زنان ایرانشهری، دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفته تجاوز به ۴۱ دختر و زن در شهرستان ایرانشهر تا این لحظه تکذیب می‌شود زیرا تاکنون تنها سه نفر شاکی خصوصی برای این موضوع به دادسرا مراجعه کرده‌اند.  روز گذشته در واکنش به این موضوع یک تجمع اعتراضی در ایرانشهر در مقابل فرمانداری برگزار شد و تعدادی از تجمع کنندگان بازداشت شدند.

علی موحدی راد گفته: «دادستانی قبل از اینکه این موضوع در نمازجمعه اهل سنت مطرح شود به آن ورود کرده و بر اساس شکایتی که از قبل مطرح شده دستور شناسایی و دستگیری متهمان را صادر کرده و یک متهم هم پنجشنبه دستگیر شده.»

به گفته دادستان زاهدان، تاکنون سه نفر تحت عنوان آدم ربایی و تجاوز به عنف شکایت کرده اند اما اتهامات مطرح شده از سوی آنان مربوط به یکی دو روز اخیر نبوده است. موحدی راد گفته یکی از زنان دی سال گذشته، و دیگری اردیبهشت و سومین زن در خرداد مورد تجاوز قرار گرفته است و از سه شاکی یادشده، فقط یک نفر حاضر به انجام معاینات پزشکی در پزشکی قانونی شده است.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفته: «متهمان بر اساس اظهارات شکایت چهار نفر هستند که یکی از آنان که مالک خودرو و جزو عوامل اصلی بوده دستگیر و سه نفر دیگر نیز شناسایی و دستور دستگیری آنان صادر شده است.»

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان هم پیش‌تر گفته بود ادعایی که در نماز جمعه ایرانشهر و تعداد افرادی که به آنها تجاوز شده اعلام شده مورد تایید دادگستری نیست. او گفته: «تاکنون ۳ نفر در خصوص موضوع آدم‌ربایی و تجاوز دختران در ایرانشهر شکایت کرده‌اند که در این رابطه یک متهم دستگیر شده است.»

مولوی طیب ملازهی، امام جمعه ایرانشهر در خطبه‌های عید فطر از ۴۱ مورد تجاوز گروهی اخیر در این شهر استان سیستان و بلوچستان پرده برداشت.

مولوی طیب ملازهی به ایلنا گفته بود که شمار قربانیان تجاوز (۴۱ زن) در اعترافات فرد دستگیرشده به خانواده یکی از این قربانیان فاش شده است. او جزئیات بیشتری ارائه نداد.

او همچنین متهم دستگیرشده را «سرمایه‌دار و غنی» توصیف کرده و گفته بود:

«متاسفانه عده‌ای زور دارند و عده‌ای هم زر و پول دارند و گاهی همراه شدن این دو گروه با هم سبب رخ دادن اتفاقاتی مانند تجاوز به دختران در ایرانشهر می‌شود.»

طیبه سیاوشی، نماینده مجلس هم گفته که بر اساس پیگیری‌های او از منابع غیر رسمی فردی که به زنان پیرانشهر تجاوز کرده از «پایگاه قدرت و مالی برخوردار بوده است.»

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در پی انتشار خبر تجاوز به ۴۱ دختر در ایرانشهر از دانیال محبی، استاندار سیستان و بلوچستان خواست تا موضوع را پیگیری کند. با این‌حال مقامات قضایی استان تجاوز گروهی را تکذیب می‌کنند.

ابراهیم حمیدی، رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان هم پیش‌تر موضوع تجاوز به گروهی از زنان ایرانشهری را تکذیب کرده بود: «اولا طرح این موضوع در مرجع قضایی نبوده و تحقیقات در مرجع انتظامی صورت گرفته و ثانیا تعدادی هم که آقای مولوی در نماز جمعه ایرانشهر اعلام کرده است را به هیچ وجه تایید نمی‌کنیم.»

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفته تعدادی از متهمان نیز در شهرستان‌های اطراف ایرانشهر و منطقه بلوچستان از جمله چابهار و فنوج بوده‌اند که نیابت‌های قضایی و دستورات قضایی و اعزام تیم‌ برای دستگیری آنها انجام شده و تاکنون کسی از این افراد دستگیر نشده است.

در عین حال محمد بلوچ‌زهی٬ بخشدار «نیک‌شهر» در سیستان و بلوچستان نسبت به احتمال قتل دختران قربانی تجاوز جنس هشدار داد. بلوچ‌زهی در توییتر خود نوشته است: «برخی خانواده‌ها اقدام به حذف فیزیکی قربانیان تعرض، مشابه حادثه دختران ایرانشهری می‌کنند. ما نگران وضعیت دختران معصومیم.»

او همچنین نوشته «اکثر خانواده‌های قربانی تجاوز دختران خود را لکه ننگی می‌دانند بر دامان خویش.»

به نوشته این مقام مسئول «در مواردی مشابه برخی خانواده‌ها برای پاک کردن صورت مسئله اقدام به حذف فیزیکی قربانیان» کرده‌اند.

او با نگرانی از وضعیت دختران از نهادهای متولی خواسته مشاوره‌های لازم را مد نظر قرار دهند.

بلوچ‌زهی همچنین از خانواده برخی از این دختران انتقاد کرده و نوشته: «به چند دختر در ایرانشهر تجاوز می‌شود اما خانواده‌ها از ترس آبرو سکوت می‌کنند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.