ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روسيه تهديد کرد قطع‌نامه شورای امنيت را درباره سوريه وتو می‌کند

<p>روسيه تهديد کرده است در صورت به رأی گذاشتن قطع&zwnj;نامه شورای امنيت درباره سوريه آن را وتو می&zwnj;کند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، روسيه اعلام کرده هر قطع&zwnj;نامه&zwnj;ای را که در آن درخواست کناره&zwnj;گيری بشار اسد، رئيس&zwnj;جمهوری سوريه از قدرت مطرح شود؛ وتو می&zwnj;کند.</p> <p>در پی مذاکرات فشرده برای جلب نظر روسيه، اشاره مستقيم به کناره&zwnj;گيری اسد، از متن پيش نويس اين قطع&zwnj;نامه حذف شده است.</p> <p>اين قطع&zwnj;نامه، امروز شنبه چهارم فوریه (۱۵ بهمن ۱۳۹۰) بين ۱۵ عضو شورای امنيت به رأی گذاشته می&zwnj;شود.</p> <p>روسيه هرگونه اشاره به کناره&zwnj;گيری اسد را از قدرت، &quot;تلاش برای تغيير حکومت سوريه&quot; می&zwnj;داند.</p> <p>پيش از اين در اکتبر سال ۲۰۱۱ ميلادی، تلاش آمريکا، فرانسه، بريتانيا، آلمان و پرتغال برای تصويب قطع&zwnj;نامه تحريمی عليه سوريه در شورای امنيت با وتوی روسيه و چين روبه&zwnj;رو شد.</p> <blockquote> <p>روسيه اعلام کرده هر قطع&zwnj;نامه&zwnj;ای را که در آن درخواست کناره&zwnj;گيری بشار اسد، رئيس&zwnj;جمهوری سوريه از قدرت مطرح شود؛ وتو می&zwnj;کند</p> </blockquote> <p>در همين حال هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا برای کسب نظر مثبت روسيه با سرگی لاوروف، همتای روسی&zwnj;اش به&zwnj;طور تلفنی گفت&zwnj;وگو کرد.</p> <p>با شدت يافتن خشونت&zwnj;ها در سوريه، مراکش دو هفته قبل به نمايندگی از کشورهای عربی متن پيش&zwnj;نويس قطع&zwnj;نامه&zwnj;ای را در محکوميت دولت سوريه به شورای امنيت سازمان ملل ارائه کرد.</p> <p>اين پيش&zwnj;نويس که در شورای امنيت مطرح شده، خواهان پايان دادن به خشونت و سرکوب معترضان سوری است.</p> <p>متن پيش&zwnj;نويس اين قطع&zwnj;نامه پس از آنکه اتحاديه عرب پيشنهاد کرد برای حل بحران جاری سوريه، بشار اسد قدرت را به معاون اول خود واگذار کند، به پشتبانی از اتحاديه عرب آماده شد.</p> <p>دولت سوريه اين طرح اتحاديه عرب را &quot;حمله به حق حاکميت ملی و دخالت آشکار در امور داخلی خود&quot; ناميده و آن را رد کرده است.</p> <p>در همين حال در درگيری&zwnj;های روز جمعه ۱۴ بهمن در حمص دست&zwnj;کم ۲۱۷ نفر کشته شده&zwnj;اند.</p> <p>بر پايه آمار سازمان ملل در اعترضات ۱۰ ماه گذشته سوريه ۵۴۰۰ نفر از مخالفان کشته شده&zwnj;اند. دولت سوريه نيز می&zwnj;گويد در اين مدت دو هزار نيروی امنيتی نيز کشته شده&zwnj;اند.</p> <p>اعتراضات در سوريه از مارس ۲۰۱۱ آغاز شد. معترضان خواهان کناره&zwnj;گيری بشار اسد از قدرت هستند.</p> <p>&nbsp;</p>

روسيه تهديد کرده است در صورت به رأی گذاشتن قطع‌نامه شورای امنيت درباره سوريه آن را وتو می‌کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، روسيه اعلام کرده هر قطع‌نامه‌ای را که در آن درخواست کناره‌گيری بشار اسد، رئيس‌جمهوری سوريه از قدرت مطرح شود؛ وتو می‌کند.

در پی مذاکرات فشرده برای جلب نظر روسيه، اشاره مستقيم به کناره‌گيری اسد، از متن پيش نويس اين قطع‌نامه حذف شده است.

اين قطع‌نامه، امروز شنبه چهارم فوریه (۱۵ بهمن ۱۳۹۰) بين ۱۵ عضو شورای امنيت به رأی گذاشته می‌شود.

روسيه هرگونه اشاره به کناره‌گيری اسد را از قدرت، "تلاش برای تغيير حکومت سوريه" می‌داند.

پيش از اين در اکتبر سال ۲۰۱۱ ميلادی، تلاش آمريکا، فرانسه، بريتانيا، آلمان و پرتغال برای تصويب قطع‌نامه تحريمی عليه سوريه در شورای امنيت با وتوی روسيه و چين روبه‌رو شد.

روسيه اعلام کرده هر قطع‌نامه‌ای را که در آن درخواست کناره‌گيری بشار اسد، رئيس‌جمهوری سوريه از قدرت مطرح شود؛ وتو می‌کند

در همين حال هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا برای کسب نظر مثبت روسيه با سرگی لاوروف، همتای روسی‌اش به‌طور تلفنی گفت‌وگو کرد.

با شدت يافتن خشونت‌ها در سوريه، مراکش دو هفته قبل به نمايندگی از کشورهای عربی متن پيش‌نويس قطع‌نامه‌ای را در محکوميت دولت سوريه به شورای امنيت سازمان ملل ارائه کرد.

اين پيش‌نويس که در شورای امنيت مطرح شده، خواهان پايان دادن به خشونت و سرکوب معترضان سوری است.

متن پيش‌نويس اين قطع‌نامه پس از آنکه اتحاديه عرب پيشنهاد کرد برای حل بحران جاری سوريه، بشار اسد قدرت را به معاون اول خود واگذار کند، به پشتبانی از اتحاديه عرب آماده شد.

دولت سوريه اين طرح اتحاديه عرب را "حمله به حق حاکميت ملی و دخالت آشکار در امور داخلی خود" ناميده و آن را رد کرده است.

در همين حال در درگيری‌های روز جمعه ۱۴ بهمن در حمص دست‌کم ۲۱۷ نفر کشته شده‌اند.

بر پايه آمار سازمان ملل در اعترضات ۱۰ ماه گذشته سوريه ۵۴۰۰ نفر از مخالفان کشته شده‌اند. دولت سوريه نيز می‌گويد در اين مدت دو هزار نيروی امنيتی نيز کشته شده‌اند.

اعتراضات در سوريه از مارس ۲۰۱۱ آغاز شد. معترضان خواهان کناره‌گيری بشار اسد از قدرت هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.