ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مولوی عبدالحمید: دختران تجاوز دیده به پزشکی قانونی مراجعه کنند

متجاوزان لباس نیروی انتظامی به تن داشتند و مسلح بودند. دختران و زنان ایرانشهری اعلام کرده‌اند که سکوت خود را می‌شکنند. امام جمعه زاهدان از آن‌ها حمایت کرده.

پس از آنکه دادستان کل جمهوری اسلامی امام جمعه ایرانشهر را به دلیل افشای تجاوز گروهی به زنان به پیگرد قضایی تهدید کرد، مولوی عبدالحمید، امام جمعه زاهدان با انتشار فراخوانی از دخترانی که به آن‌ها تجاوز شده خواست که از کسی نترسند و به پزشکی قانونی مراجعه کنند. زنان ایرانشهری اعلام کرده‌اند که سکوت خود را می‌شکنند. چهار زن تجاوز دیده تاکنون به پزشکی قانونی مراجعه کرده‌‌اند.

دوشنبه ۲۸ خرداد، ایرانشهر: تجمع گروهی از شهروندان در زیر گذر ولی‌عصر

طیب ملازهی امام جمعه ایرانشهر چند روز پیش در نماز عید فطر برای اولین بار فاش کرد که به ۴۱ زن در این شهر تجاوز شده است. محمد جعفر منتظری دادستان کل جمهوری اسلامی روز گذشته ادعا کرد که تجاوز گروهی به زنان ایرانشهری به شکلی که امام جمعه شهر مطرح کرده، واقعیت ندارد و ملازهی را تهدید به پیگرد قضایی کرد.

غروب روز گذشته (دوشنبه ۲۸ خرداد) عده‌ای از زنان و دختران جوان در ایرانشهر در یک گردهمایی اعتراضی در زیر گذر چهارراه ولیعصر شهر شرکت کردند. آن‌ها پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود: سکوت را می‌شکنیم.

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه زاهدان نیز از دختران ایرانشهری که مورد تجاوز قرار گرفته‌اند، درخواست کرده بدون ترس شکایت خود را طرح کنند. این احتمال وجود دارد که دختران تجاوزدیده از ترس «آبرو»، برای پنهانکاری از شکایت امتناع کنند. مولوی عبدالحمید گفته است:

«این جنایت پیش آمده‌ و برای اینکه به این جنایت صحیح و درست رسیدگی شود، کسانی که مورد آزار و تجاوز قرار گرفته‌اند، باید حتما شکایت کنند و ترسی نداشته باشند.‌ این افراد نباید در رابطه با جان خود در خانواده احساس خطر کنند، چون این تجاوز به عنف بوده است، آنها گناهکار نیستند، چرا که خودشان رضایت نداشتند. زمانی که تجاوز انجام می‌شود، چون به زور این اقدام صورت می‌گیرد، کسانی مورد تجاوز قرار گرفته‌اند، گناهی مرتکب نشده‌اند و هیچ کسی حق ندارد با آنها رفتار بدی داشته باشد.»

در همان حال رسانه‌های داخلی گزارش داده‌اند که یک زن ۲۴ ساله ایرانشهری که جزو تجاوزدیدگان است به پزشکی قانونی مراجعه کرده و پزشک هم تجاوز به او را تأیید کرده است. او از سر کار به خانه برمی‌گشته که افراد مسلح او را ربودند و به او تجاوز کردند. منابع و کنشگران محلی اعلام کرده‌اند که سه زن دیگر هم در این فاصله به پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند. قربانیان می‌گویند متجاوزان لباس نیروی انتظامی را به تن داشتند و مسلح بودند.

یک روز بعد از افشای خبر تجاوز گروهی به عده‌ای از زنان ایرانشهری، محمد نبی دادستان عمومی و انقلاب این شهر از دستگیری عامل اصلی «پرونده ربایش» خبر داده بود. رئیس دادگستری استان سیستان و بلوچستان نیز اعلام کرده که تعدادی از متهمان به شهرهای چابهار و فنوج گریخته‌اند. شورای تأمین استان هم تاکنون در دو نشست اضطراری موضوع تجاوزهای گروهی را به بحث گذاشته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • روزبه

    عمیقا جای تاسف یک حکومتی بجای حمایت از قربانیان یک جرم از متجاوزین برای لکه دار نشدن نام رژیمش دفاع کنه و روی جنایت سر پوش بزاره یعنی جانی بکار خود ادامه بده. پستی این رژیم حد و اندازه ای نمیشناسه. باید دید جامعه ما هم نسبت به آبرو و حیثیت تغییر کنه کسی باید بی آبرو وطرد بشه که این جرم انجام داده نه قربانیان که بزور مورد این تعرض قرار گرفته اند قربانیان نیازمند کمکهای جسمی و روحی برای ترمیم صدمات هستند.