ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کره جنوبی از همسایه شمالی خود خواست برنامه دقیق خلع سلاح هسته‌ای را اعلام کند

رئیس‌جمهور کره جنوبی از کره شمالی درخواست کرد که نقشه راهی برای اقدامات مشخص در جهت خلع سلاح هسته‌ای خود ارائه دهد و آمریکا نیز هر چه زودتر اقدامات جامع مربوطه را انجام دهد.

رئیس‌جمهور کره جنوبی در سئول کره شمالی را به ارائه برنامه‌های «دقیق‌تر» درباره چگونگی پایان دادن به برنامه هسته‌ای خود فراخواند و از آمریکا خواست تا هر چه سریع‌تر تدابیر لازم مربوط به آن را به انجام رساند.

مون جائه این، رئیس‌جمهور کره جنوبی (چپ) در سه ماه گذشته دو بار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دیدار و گفت‌وگو کرده است.

مون جائه این، رئیس‌جمهور کره جنوبی چهارشنبه ۲۰ ژوئن / ۳۰ خرداد در بیانیه‌ای گفت: «ضروری است که کره شمالی برنامه‌های دقیق‌تر خلع سلاح هسته‌ای خود معرفی کند، و به نظر من ضروری است که آمریکا نیز با اقدامات جامع منطبق با آن سریع واکنش نشان دهد.»

دفتر مون جائه این تأکید کرد که این سخنان را با رسانه‌های روسی پیش از سفر خود به مسکو در میان گذاشته است. رئیس‌جمهور کره جنوبی قرار است در این هفته به مسکو سفر کند.

مون که در سه ماه گذشته دو بار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دیدار و گفت‌وگو کرده همچنین گفته است که اون آماده است دست از برنامه هسته‌ای خود بردارد و اگر بتواند به تضمین امنیتی مطمئن دست یابد بر توسعه اقتصادی کشورش متمرکز شود.

رئیس‌جمهور کره جنوبی، رهبر کره شمالی را فردی «صریح»، «محتاط» و «مؤدب» دانست.

کانگ کیونگ ـ وا، وزیر خارجه کره جنوبی نیز گفت سئول بر «فعالیت دیپلماتیک جدید» کیم جونگ اون و نتیجه دیدارهایش در چین توجه و نظارت دارد. او با بیان این‌که کره جنوبی انتظار دارد که مذاکرات پکن روند خلع سلاح هسته‌ای را به پیش ببرد، افزود: «چین نقش مهمی در مسئله صلح و امنیت شبه‌جزیره کره ایفا می‌کند»

کیم جونگ اون روز گذشته، سه‌شنبه ۱۹ ژوئن / ۲۹ خرداد، برای یک دیدار دو روزه از چین به پکن رفت. این سومین سفر رهبر کره شمالی به کشور همسایه‌اش در سال جاری میلادی است.

خبرگزاری دولتی کره شمالی (KCNA) در گزارشی نوشته است که کیم جونگ اون روز سه‌شنبه هنگام دیدار خود از پکن، از شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین، قدردانی کرد. او در یک مهمانی که جین‌پینگ ترتیب داده بود گفته است که پیونگ‌یانگ و پکن پیوندهای خود را به «روابط ویژه بی‌سابقه‌ای» توسعه داده‌اند.

رهبر کره شمالی در جریان دیدار اخیر خود با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که حاضر است در قبال دستیابی به تضمین امنیتی از سوی آمریکا دست به خلع سلاح هسته‌ای بزند. در پی این مذاکرات آمریکا و کره جنوبی بزرگ‌ترین مانور مشترک نظامی خود به نام «نگهبان آزادی» را لغو کردند، موضوعی که موفقیتی بزرگ برای کره شمالی و متحدانش، چین و روسیه محسوب می‌شود.

رزمایش مشترک «نگهبان آزادی» هر سال برگزار می‌شود و سال گذشته در آن ۱۷ هزار و ۵۰۰ سرباز آمریکایی و ۵۰ هزار سرباز کره جنوبی شرکت داشتند. مانور نظامی امسال قرار بود در ماه اوت برگزار شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.