ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رهبر جمهوری اسلامی با تصویب لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم مخالفت کرد

علی خامنه‌ای در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت لازم نیست ایران به کنوانسیونی بپیوندد که از عمق آن آگاه نیست. بحث بر سر تأمین مالی حزب‌الله لبنان، حکومت اسد و حماس است.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی چهارشنبه ۳۰ خرداد در دیدار با رئیس و گروهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از آن‌ها خواست به جای تصویب قانون مبارزه با پولشویی، قانون جایگزین دیگری تدوین کنند و به تصویب برسانند. بحث بر سر تأمین مالی حزب‌الله لبنان، حکومت اسد و حماس است.

چهارشنبه ۳۰ خرداد: دیدار علی خامنه‌ای با رئیس، نمایندگان و گروهی از کارکنان مجلس شورای اسلامی

لوایح «اصلاح قانون مبارزه با پول‌شویی» و «اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم» به عنوان زمینه‌ساز تراکنش‌های بانکی ایران با اتحادیه اروپا و سایر کشورها در چارچوب مذاکرات برجام، به تنش و دودستگی در مجلس شورای اسلامی دامن زده است. ۲۰ خرداد در فضایی متشنج، ۱۳۸ نماینده مجلس موافقت کردند که تا روشن شدن نتیجه مذاکرات با اتحادیه اروپا درباره تضمین منافع ایران در برجام بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT) مسکوت گذاشته شود. علیرضا رحیمی، عضو کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است که عده‌ای که خود را بسیج دانشجویی می‌نامند، پیامک‌های تهدیدآمیزی هم برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارسال کرده‌اند که منشأ آن‌ها به مشهد می‌رسد.

به گزارش دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در دیدار چهارشنبه ۳۰ خرداد خود با رئیس و نمایندگان و گروهی از کارکنان مجلس شورای اسلامی، پس از برشمردن موازینی برای قانون‌گزاری درباره قانون مبارزه با پولشویی به عنوان یکی از معاهدات بین‌المللی گفت:

« این معاهدات ابتدا در اتاق‌های فکر قدرت‌های بزرگ و برای تأمین منافع و مصالح آنها پخت و پز می‌شود و سپس با پیوستن دولت‌های همسو یا دنباله‌رو یا مرعوب، شکلِ به ظاهر بین‌المللی می‌گیرد به‌گونه‌ای که اگر کشور مستقلی مانند ایران، آنها را قبول نکند او را مورد هجوم شدید قرار می‌دهند که مثلاً ۱۵۰ کشور پذیرفته اند شما چطور آن را رد می‌کنید؟ مجلس شورای اسلامی که رشید و بالغ و عاقل است، باید مستقلاً در موضوعاتی مثل  مبارزه با تروریسم یا مبارزه با پولشویی قانونگذاری کند. هیچ ضرورتی ندارد به کنوانسیون‌هایی بپیوندیم که از عمق اهداف آنها آگاه نیستیم یا می‌دانیم که مشکلاتی دارند.»

یکی از مشکلاتی که تصویب قانون مبارزه با پولشویی برای جمهوری اسلامی ایران به وجود می‌آورد، حمایت مالی از حماس و حزب‌الله لبنان است. ایران تاکنون میزان کمک‌های مالی خود به این گروه‌ها را اعلام نکرده است. آویگدر لیبرمن، وزیر دفاع اسرائیل اما ادعا کرده که جمهوری اسلامی تنها در سال جاری ۸۰۰ میلیون دلار به حزب‌الله لبنان کمک مالی کرده.استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نیز کمک مالی ایران به سوریه را سالانه ۵ الی ۱۶ میلیارد دلار تخمین زده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا سه‌شنبه ۱۵ مه/ ۲۵ اردیبهشت اعلام کرد که نام ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی ایران و علی طرزعلی، معاون بخش بین‌الملل بانک مرکزی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده. وزارت خرانه‌داری آمریکا، سیف و معاون بین‌الملل او را متهم به حمایت مالی از حزب‌الله لبنان از طریق سپاه قدس کرده بود. علاوه بر این وزارت خزانه‌داری آمریکا رهبری حزب‌الله لبنان را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده و یک شبکه تبادلات ارزی سپاه را هم شناسایی و شش فرد و سه نهاد مرتبط با این شبکه را تحریم کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • sattar beheshti

    آقای ثلاث با افشاگری خود و وکیل او با اشاره به نقصهای فاحش و عامدانه در پرونده موکلش و پرونده سازی دروغین برای وی، آخرین قُلابها را از پرده آویخته ی نمایش بیرون کشیدند و پُشت صحنه اش را در برابر دیدگان همگان گذاشتند. بیهوده نیست که ماشین ترور قضایی حُکومت عطای تشریفات معمول اعاده دادرسی را به لقایش بخشید، آقای ثلاث را به قتل رساند و پیکر شکنجه شده اش را با شتاب زیر خاک پنهان کرد.

  • farid

    آخوندها از زمان صفویه وارد دربار شدند و شاهان برای اینکه مردم را سرگرام عزداری کنند از آنها حمایت کردندو آنها با فتوی دادن علیه روسها در زمان قاجار باعث عهد قراردادترکمانچای شدند. نوری نیز در حکومت مشروطه علنا با آزادیخواهان در افتاد و خواهان حکومت مشروعه شد! ولی بعدا رضا شاه بساط آنها را بهم زد ولی محمد رضا پهلوی از در مماشات درآمدوحتی کاشانی عملا در کودتا علیه مصدق و ترور دکتر فاطمی شرکت داشت . تا اینکه با پشتیبانی بی بی سی بر موج نارضایتی مردم به حکومت ولایت فقیه رسیدند که سعی دارد کشور را به سبک قرون وسطی اداره کنند!

  • نقی

    جمهوری جهنمی اسلامی بدون پولشویی و تامین مالی عملیات تروریستی از طریق قاچاق نفت (منبع عمده درامد قوای قدس) هیچگاه قادر به بقا نخواهد بود. اما یکی از پیامدهای این اعتیاد به پولشویی و قاچاق گسترش فساد و بی در و پیکر بودن کل نظام بانکی کشور و شبکه های مالی در ایران است. کار به جایی رسیده است که حتی خود عراقچی (معاون وزارت امورخارجه) چندین و چند بار گفته است که نظام بانکی و مالی کشور چنان بی حساب کتاب است که داعش هم میتواند از ان، بدون اینکه کسی متوجه شود، استفاده کند. و حالا با دخالت مستقیم ولی وقیح یک بار دیگر اعتیاد جمهوری جهنمی اسلامی به پولشویی و قاچاق به همگان اثبات میشود. تکبیر!!!

  • shahab

    استقلال قوا،عدم دخالت رهبری نظام درکارقوا،امروزبرهمگان معلوم گردید رهبری بارهادرمراسمهای مختلف ازبی طرفی خودنسبت بهاموروقضایاوکارهای سه قوه به اصطلاح مستقل نظام سخن رانده انداماامروزخلاف این ادعابرهمگان روشن شد،آنهم درموردبحثی که بخاطراختلاف نظرنمایندگان مجلس تادوماه مسکوت مانده تابیشتربه آن فکرکنندوسپس تصمیم بگیرند،بحث مبارزه باتأمین مالی تروریسم وپولشویی که یکی ازجنجالی ترین مباحث امسال بودتاجایی که نمایندگان موافق باتصویب آن،بصورت پیامک تهدیدهم شده بودند،ناگهان رهبربی طرف درسخنرانی یی که امروزدردیداربانمایندکان مجلس داشت آب پاکی راروی دست همه ریخت وباتصویب این طرح به تنهایی وبدون یک رای مخالف،مخالفت روزید!!؟ یعنی آقاهم بجای تمام نمایندگان وهم بجای شورای نگهبان وهم بجای مجمع تشخیص مصلحت نظام درصورت اختلاف بین شوراومجمع،تصمیم گیری نمودوعدم تصویب آنرابه تنهایی تصویب کرد! خیلی جالبه نه؟چون یکی به جای همه نظرمیدهدوعمل میکند،بدنیست کارهمه راراحت میکندمگه بده اینجوری؟

  • آذران

    سرمایه های مردم ایران برای رژیم جنایتکار اسد و حزب اله لبنان و غزه و عراق دیگر جاها میرود ولی بیشتر مردم ایران در دشواریها و بسیاری در تنگدستی بسر میبرند. سران جمهوری اسلامی از مردم پناهان می کنند. آن مقدار که خودشان چپاول میکنند بجای خود. در این صورت چرا با این دو پیشنها موافقت کنند؟!