ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارتش دولتی یمن کنترل باند فرودگاه حدیده را به دست گرفت

ارتش دولتی یمن می‌گوید به پیشروی خود در جاده حدیده به صنعا ادامه می‌دهد. سخنگوی ائتلاف عربی ادعا می‌کند که نیروهای ائتلاف کنترل فرودگاه حدیده را کاملاً به دست گرفته‌اند.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی اعلام کرده که ارتش دولتی یمن موفق شده با حمایت نیروهای امارات متحده عربی، کنترل باند جنوبی فرودگاه بندر حدیده را به دست گیرد.

۱۹ ژوئن/ ۲۹ خرداد: یکی از واحدهای ارتش دولتی یمن در حال شلیک به مواضع حوثی‌ها در اطراف فرودگاه حدیده

یک بریگارد ارتش دولتی یمن چهارشنبه ۲۰ ژوئن/ ۳۰ خرداد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که مناطقی در غرب و شرق فرودگاه یمن را تصرف کرده و به پیشروی خود در کیلومتر ۱۶ جاده حدیده به صنعا ادامه داده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف عربی ادعا کرده که نیروهای ائتلاف کنترل فرودگاه حدیده را به دست گرفته‌اند و نفرات ارتش وابسته به دولت یمن فرودگاه حدیده را از مین‌ پاکسازی کرده‌اند.

ترکی المالکی گفته است که در درگیری‌ با حوثی‌های یمن بر سر فرودگاه حدیده هیچ غیر نظامی کشته نشده. به گفته سخنگوی ائتلاف عربی هدف از این عملیات این است که با تصرف فرودگاه حدیده، شورشیان حوثی برای یافتن یک راه حل سیاسی بر سر میز مذاکره بیایند.

دولت یمن اعلام کرده که جنگنده‌های ائتلاف عربی بخش‌هایی از فرودگاه حدیده را بمباران کرده‌اند. دولت یمن تأیید کرده که نیروهای ائتلاف موفق شده‌اند فرودگاه حدیده را از مین پاکسازی کنند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس غروب چهارشنبه ۲۰ ژوئن/ ۳۰ خرداد بین نیروهای ائتلاف عربی و شیعیان حوثی درگیری‌های شدیدی در ۲۰ کیلومتری جنوب فرودگاه یمن رخ داده. این درگیری‌ها ظاهراً همچنان ادامه دارد. برخی منابع نظامی که نام آن‌ها افشا نشده در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس از این درگیری‌ها پرده برداشته‌اند.

عملیات نظامی برای تصرف بندر حدیده که در کنترل شیعیان حوثی قرار دارد، سه‌شنبه هفته گذشته  آغاز شد. این عملیات که «پیروزی طلایی» نام دارد، بزرگ‌ترین عملیات نظامی نیروهای ائتلاف علیه حوثی‌ها در جنگ سه‌ساله یمن به‌شمار می‌رود. سازمان ملل هشدار داده که در اثر حملات ائتلاف عربی ممکن است ۲۵۰ هزار نفر از ۶۰۰ هزار نفری که در بندر حدیده زندگی می‌کنند جان خود را از دست دهند.

سازمان ملل متحد اعلام کرده که در اثر این درگیری‌ها تاکنون بیش از ۵۲۰۰ خانوار آواره شده‌اند.

مقامات نظامی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی روز گذشته ( ۱۹ ژوئن/ ۲۹ خرداد) در دو نشست خبری جداگانه که در ابوظبی و سپس در یک پادگان در امارات متحده عربی برگزار شد، سلاح‌هایی را که در درگیری‌‌ها در بندر حدیده، به غنیمت گرفته بودند برای گروهی از خبرنگاران به نمایش گذاشتند. ائتلاف عربی می‌گوید این سلاح‌ها را جمهوری اسلامی در اختیار شیعیان حوثی قرار داده است. وزارت خارجه جمهوری اسلامی اما همواره این اتهامات را تکذیب کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.