ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات – از میان آن‌ها: نامه سرگشاده ۱۷ هزار پرستار

پرستاران نیز به جمع معترضان پیوستند. اعتراضات دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی تهران و زنان ایرانشهری هم ادامه دارد. جوانان بیکار گچساران جاده‌ای را مسدود کردند.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که روز پنجشنبه ۳۱ خرداد صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید بروز شود.

پنجمین روز تجمع اعتراضی دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران

تجمع کارگران کاشی رفسنجان در اعتراض به ۶ ماه تعویق مزد

کارگران کارخانه کاشی رفسنجان که ۶ ماه است حقوق نگرفته‌اند پنجشنبه ۳۱ خرداد در اعتراض به نپرداختن مزدها و عدم امنیت شغلی تجمع اعتراضی برپا کردند.

حدود ۴۵۰ کارگر این کارخانه از دی سال ۹۶ دستمزد نگرفته‌اند.

یکی از کارگران معترض به صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفت: بچه‌های ما چیزی برای خوردن ندارند.

کارفرمای کاشی رفسنجان در پی اجتماع کارگران وعده داد مزد بهمن و اسفند ۹۶ کارگران تا هفته اول تیر سال جاری پرداخت می‌شود.

پنج روز اعتصاب رانندگان پایه یک استان خوزستان

اعتصاب رانندگان ماشین‌های سنگین استان خوزستان که از یکشنبه ۲۷ خرداد آغاز شده امروز برای پنجمین روز ادامه یافت. رانندگان خواستار افزایش مزدند.

روز گذشته رانندگان تعدادی از شهرهای خوزستان در پی برآورده شدن خواست افرایش مزد، کار را از سر گرفتند.

رانندگان اعتصابی گزارشی از پنجمین روز اعتصاب نوشته‌اند که اتحادیه آزاد کارگران ایران آن را منشر کرده است. بنا بر این گزارش، امروز رانندگان ماشین‌های سنگین در شهرهای اهواز، شهرالحایی، قلعه‌سحر، شهرالوان، بیت جوحی، سده عبدالخان، بیت‌راضی الحمد، شهرشاوور، و شهرشوش ادامه داشته است.

فعالان کارگری بازداشت‌شده در سنندج آزاد شدند

۳ فعال کارگری سنندج که چهارشنبه ۳۰ خرداد در جریان تجمع مقابل زندان سنندج در اعتراض به حکم اعدام رامین حسین‌پناهی دستگیر شده بودند، پنجشنبه ۳۱ خرداد با قید وثیقه آزاد شدند.

خالد حسینی، رفیق کریمی و لطف‌الله احمدی سه فعال کارگری چهارشنبه زمانی که مقابل زندان سنندج تجمع کرده و خواستار آزادی رامین حسین‌پناهی شده بودند دستگیر شدند.

رامین حسین‌پناهی زندانی سیاسی محکوم به اعدام است و خطر اجرای حکم او موجی از اعتراض را برانگیخته است.

به گزارش  کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پدر ۸۵ ساله رامین حسین‌پناهی که سه‌شنبه ۲۹ خرداد از سوی اداره اطلاعات سنندج جهت آخرین دیدار با فرزندش فراخوانده شده بود برای شهادت علیه فرزندش تحت فشار قرار گرفته است.

امجد حسین‌پناهی برادر رامین حسین‌پناهی گفته است سه تن از نیروهای وزارت اطلاعات سنندج پدرم را بردند و با تهدید او را مجبور کردند مقابل دوربین علیه فرزند در آستانه اعدام خود شهادت دهد.

بی‌خبری از وضعیت دستگیرشدگان در ایرانشهر

هویت دو تن از بازداشت‌شدگان تجمعات در ایرانشهر که در جریان اعتراض به تجاوز به دست کم ۴۱ زن برگزار شده بود روشن شده اما هنوز هویت سایر بازداشت‌شدگان روشن نیست.

به نوشته «کمپین فعالان بلوچ» در پی تجمعات یکشنبه ۲۷ خرداد مقابل فرمانداری و سه‌شنبه ۲۹ خرداد مقابل مسجد نور ایرانشهر تعدادی دستگیر شده‌اند که دو تن از آنان عبدالله بزرگزاده و حبیب زین‌الدینی لاشاری نام دارند.

پس از آنکه مولوی ملازهی، امام جمعه ایرانشهر در خطبه‌های نماز عید فطر با استناد به آمار اداره آگاهی ایرانشهر گفت ۴۱ دختر در این شهرستان ربوده شده و مورد تجاوز قرار گرفته‌اند، تجمعات اعتراضی ایرانشهر شکل گرفت.

پنجمین روز تجمع دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در اعتراض به صدور احکام قضایی برای دانشجویان پنجشنبه ۳۱ خرداد به پنجمین روز خود رسید.

دانشجویان خواستار حضور وزیر علوم برای پاسخگویی شده بودند. غلامرضا غفاری معاون وزیر چهارشنبه ۳۰ خرداد در میان دانشجویان حاضر شد و وعده رسیدگی داد اما ظاهرا دانشجویان قانع نشده‌اند.

۱۱ تن از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی تهران در جریان اعتراضات سراسری دی ۹۶ دستگیر شدند. دادگاه بدوی سه تن از این دانشجویان را مجموعاً به ۱۵ ماه حبس، ممنوعیت خروج از کشور و ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی محکوم کرده و سایر دانشجویان در انتظار صدور حکم هستند.

دوشنبه گذشته در دومین روز اعتراض دانشجویان، حدود ۲۰ تن از استادان نیز به حمایت از آنان وارد اعتراض شدند.

دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی تهران خواستار لغو کلیه‌ احکام قضایی دانشجویان، حق ادامه تحصیل دانشجویانی که برایشان احکام بدوی صادر شده  و عدم برخورد امنیتی و انضباطی با دانشجویان تحصن کننده و تحریم کننده امتحانات هستند.

امضای ۱۷ هزار پرستار پای نامه سرگشاده حاوی مطالبات

نمایندگان پرستاران چهارشنبه ۳۰ خرداد نامه سرگشاده‌ای حاوی مطالبات صنفی و رفاهی پرستاران را برای پاسخگویی دولت به وزارت کشور ارائه دادند. این نامه به امضای ۱۷ هزار پرستار رسیده است.

پرستاران در سال‌های گذشته بارها در اعتراض به حقوق اندک، شرایط نامناسب کار و تبعیض، اعتصاب و تجمع کرده‌اند. برخی از خواست‌های پرستاران در نامه سرگشاده‌شان به وزارت کشور عبارت است از:

اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، سامان دادن به اضافه‌کاری و کارانه، کاهش اختلاف در پرداخت‌ها بین گروه‌‌های مختلف پزشکی و پرستاری، تبدیل قراردادهای موقت به قرارداد دائم، واگذاری صلاحیت حرفه‌ای به سازمان نظام پرستاری، به رسمیت شناختن کار پرستاران به عنوان کار زیان‌آور و منظور کردن آن در بازنشستگی، اجرای قانون همسان‌سازی، تأمین مطالبات دانشجویان پرستاری و ایجاد محیط امن برای خدمت پرستاران.

پرستاران تأکید کرده‌اند در صورت بی‌توجهی مسئولان به مطالباتشان، راهی جز اعتصاب برایشان باقی نمی‌ماند.

گروهی از جوانان بیکار بندر دیلم چهارشنبه ۳۰ خرداد در اعتراض به عدم به کارگیری نیروهای بومی در تاسیسات نفتی منطقه تجمع کردند و جاده گچساران به دیلم را بستند.

خبری که در این باره در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده حاکی از آن است که جاده گچساران به دیلم به مدت ۱۲ ساعت توسط جوانان مسدود بوده تا اینکه نمایندگانی از فرمانداری و شورای شهر در محل حاضر شده و قول رسیدگی به درخواست معترضان را داده‌اند.

این دومین حرکت اعتراضی جوانان در روزهای اخیر است و با فراخوان قبلی برگزار شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حیدرعلی بنائیان

    مطلبی دررابطه با فرونشست زمین خواندم که چون بافاصلهه زمانی کمکانی رخ می دهد تمجه عامه به خود چنانچه بایدوشاید جلب نکرده است ولی خطر آن از زلزله نه تنها کمتر نیست بل بسیار هم بیشتر است ..این اعتراضات بجا وبحق که جداجدا مانند فرومشست های زمین رخ می دهد موردتوجه.ودقت سران نظام قرار نگرفته است غافل ار آپکه سرچشمه شاید گرفتن به بیل چوپرشد نشاید گرفتن به پیل .نازضایتی مردم خاموش بسیار عمیق تر وگسترده تر از آن است که نصور می شود .