ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله ائتلاف آمریکا به مواضع ارتش سوریه در نزدیکی مرز عراق

در حمله هوایی ائتلاف ‌ضدداعش به‌رهبری آمریکا یک افسر سوری کشته شد. این حمله پس از درگیری ارتش سوریه با نیروهای آمریکایی در استان حمص صورت گرفت.

حمله هوایی ائتلاف ‌ضدداعش به‌رهبری آمریکا به یک پایگاه ارتش سوریه موجب کشته شدن یک افسر و زخمی شدن یک سرباز ارتش سوریه شد. پیش از آن نیروهای آمریکایی و ارتش سوریه در استان حمص درگیر شده بودند.

جنگ سوریه ـ عکس از آرشیو

به گزارش رویترز، یک فرمانده نیروهای ائتلاف منطقه‌ای مورد حمایت حکومت سوریه گفت حمله آمریکا به مواضع ارتش سوریه در نزدیکی پایگاه آمریکایی «تنف» در مرز عراق و سوریه انجام شده است.

پنتاگون نیز اعلام کرده که یک گروه شورشی سوریه مورد حمایت آمریکا که در پایگاه تنف مستقر است، شامگاه پنج‌شنبه ۲۱ ژوئن / ۳۱ خرداد با «نیروهای نامشخصی» در خارج از «منطقه کاهش تنش» در اطراف این پایگاه درگیر شدند و آن‌ها را به عقب راندند. به‌گفته پنتاگون، این درگیری‌ها از هر دو طرف قربانی نداشت.

شبه‌نظامیان شیعه مورد حمایت ایران که کنترل منطقه صحرایی مرزی را در دست دارند در طول سال گذشته بارها مورد حمله نیروهای ائتلاف ضدداعش به‌رهبری آمریکا قرار گرفته‌اند تا مانع از پیش‌روی آن‌ها به سمت پایگاه آمریکایی شوند.

«تنف» بخشی از منطقه‌ای به نام «بادیه» (صحرا) است که منطقه‌ای خشک و صحرایی و جمعیت کمی در آن به‌سر می‌برد و گستره آن تا مرز عراق و اردن است.

از سوی دیگر در این هفته، رسانه‌های دولتی سوریه اعلام کردند که هواپیماهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا شهر شفا، در شمال ابوکمال، واقع در استان دیرالزور را بمباران کرده و دست‌کم هشت غیرنظامی را کشته‌اند. آمریکا این خبر را تکذیب کرده است.

گروه «دولت اسلامی» (داعش) از سال ۲۰۱۴ میلادی ابوکمال را در کنترل خود داشت اما در نوامبر ۲۰۱۷ نیروهای رژیم سوریه با پشتیبانی هوایی روسیه و با کمک شبه‌نظامیان وابسته به ایران این شهر را از داعش پس گرفت.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز به‌نقل از یک منبع محلی وابسته به ارتش سوریه در در منطقه «الهلبه» واقع در جنوب شرق تدمر گفته است که سه خودروی زرهی آمریکا در حال حرکت به سمت یکی از ایست‌های بازرسی ارتش سوریه بودند که نیروهای سوری آن‌ها را هدف قرار دادند.

ارتش سوریه ماه گذشته در منطقه «قامشلی» نیز مانع از عبور یک کاروان نظامی آمریکا شده بود.

کاخ سفید ۴ آوریل/ ۱۵ فروردین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که حضور نظامی آمریکا در سوریه به پایان می‌رسد اما در همان حال یادآوری کرد که ایالات متحده آمریکا و متحدانش نسبت به انهدام کامل بقایای داعش در سوریه متعهدند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است که مأموریت نظامیان آمریکایی نباید از مبارزه با بقایای داعش فراتر رود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.