ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احکام جدید برای ۲۵ درویش زندانی: حبس‌های درازمدت و شلاق

دادگاه انقلاب ۲۵ تن از دراویش گنابادی را که در جریان رخدادهای خیابان گلستان هفتم بازداشت شده بودند به حبس‌های تعزیری و شلاق متهم کرده است.

در ادامه صدور احکام قضائی برای درویشان گنابادی، دادگاه انقلاب ۲۵ تن دیگر را که در جریان رخدادهای خیابان گلستان هفتم بازداشت شده بودند، به حبس‌های تعزیری و شلاق متهم کرده است.

تصویری از دراویش پس از دستگیری

حساب کاربری توئیتر مجذوبان نور که اخبار دراویش گنابادی را بازتاب می‌دهد این خبر را اعلام کرده است.

مجذوبان نور از عدم حضور وکیل و دادرسی غیرعادلانه در جریان رسیدگی به پرونده دراویش انتقاد کرده و نوشته «این درویشان در جریان حادثه گلستان هفتم با ضرب و شتم شدید بازداشت شدند».

این ۲۵ تن در مجموع به ۶۹ سال حبس محکوم شده‌اند، حبس‌هایی از شش ماه تا هفت سال.

بنابر این گزارش دو تن از دراویش زندانی در زندان «تهران بزرگ» (فشافویه) نیز از حضور در دادگاه امتناع کرده‌اند.

هفتم خرداد ماه امسال دادستان تهران از صادر شدن ۶۷ حکم محکومیت برای دراویش گنابادی خبر داده بود. به گفته عباس جعفری دولت‌آبادی تا پیش از خرداد، ۶۷ حکم در مورد «متهمان آشوب‌های خیابان پاسداران» صادر شده که عمده آنها حبس و مجازات تکمیلی هستند.

در تاریخ ۳۰ بهمن و اول اسفند ۹۶، نیروهای انتظامی و لباس شخصی‌ در حمله‌هایی هماهنگ به درویشانی که در اعتراض به بازداشت یک درویش در مقابل کلانتری ۱۰۲ خیابان پاسداران گرد آمده بودند، پس از ضرب و جرح آنها، استفاده از اسلحه‌ی گرم، ماشین‌های آب‌پاش و گاز اشک‌آور، صدها درویش مرد و دست‌کم ۶۰ درویش زن را دستگیر کردند. بیش از ۴۰۰ مرد هنوز در زندان بزرگ تهران در فشافویه و ۱۱ زن در زندان شهر ری در قرچک به سر ‌می‌برند.

زنان درویش خلاف مقررات آیین‌نامه داخلی سازمان زندان‌ها، در بندهای عمومی زندان قرچک نگهداری می‌شوند. ۲۴ خرداد امسال سایت مجذوبان نور خبر داده که مسئولان زندان برای تهدید زنان درویش به سکوت، زندانیان جرائم عمومی را علیه آنان تحریک کرده و زمینه‌های تنش و درگیری را بین آنان ایجاد کرده‌اند. همچنین با ورود گارد ویژه به زندان، زنان درویش را با باتوم و شوکر مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند و هر کدام از این زنان را به صورت انفرادی به بندهای مختلف زندان برده اند.

در همان روز خبر رسید که درویشان زندانی در تیپ ۳ زندان بزرگ تهران در اعتراض به حمله‌ گارد زندان قرچک به زنان درویش محبوس در این زندان، دست به تحصن زده‌اند.

درباره جزییات احکام صادر شده برای درویشان گنابادی اما پیش از این خبر محکومیت مجید مرادی به هفت سال حبس و ۷۵ ضربه شلاق منتشر شده بود. بهنود رستمی، تحصیلکرده‌ حسابداری نیز به هفت سال حبس تعزیری، احمد براکوهی به هفت سال حبس تعزیری و تبعید به سیستان و بلوچستان و حمید عشایری به دو سال حبس تعزیری محکوم شده بودند.

محمد ثلاث، دیگر درویش گنابادی هم به اتهام زیرگرفتن مأموران امنیتی با اتوبوس هفته گذشته اعدام شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.