ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زندان رجایی‌شهر: آرش صادقی و سعید شیرزاد، زندانیان بیمار محروم از خدمات درمانی مناسب

آرش صادقی به سرطان استخوان مبتلا شده اما به خانواده‌اش اجازه نمی‌دهند با هزینه خود او را به بیمارستانی مجهز منتقل کنند. سعید شیرزاد هم دو هفته است از خدمات درمانی محروم شده.

آرش صادقی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج به سرطان استخوان مبتلا شده است. عکس‌برداری از شانه و بازوی‌ این زندانی سیاسی نشان داده که کتف‌ او دچار تومور استخوانی شده است. مسئولان زندان اما بی‌توجه به نیاز این زندانی، او را به بیمارستان مدنی کرج اعزام کرده‌اند که تجهیزات لازم برای درمان این نوع بیماری را ندارد.

آرش صادقی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی‌شهر

خبرگزاری هرانا گزارش کرده که با درخواست خانواده این زندانی که حتی گفته‌اند هزینه بیمارستان و پروسه اداری آن را قبول می‌کنند نیز مخالف شده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از زندان رجایی‌شهر، کارشکنی در روند درمان آرش صادقی در شرایط فعلی که نیاز به تشخیص شدت بیماری و اقدام سریع است، می‌تواند به ایجاد وضعیتی غیرقابل بازگشت منجر شود.

آرش صادقی اولین بار در روز ۱۸ تیر سال ۸۸ در مقابل دانشگاه علامه طباطبایی تهران، همراه تعدادی از دانشجویان معترض به نتایج انتخابات جنجال‌برانگیز ریاست جمهوری از سوی مأموران وزارت اطلاعات بازداشت و پس از ۹۰ روز به قید کفالت آزاد شد. او بار دیگر در اردیبهشت سال ۹۳ توسط اطلاعات سپاه بازداشت و پس از ۶ ماه حبس در اسفند ماه و با وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. زمانی که او موقتا از زندان آزاد شده بود، مأموران برای بازداشتش به خانه‌ او یورش بردند که این امر موجب سکته و در نهایت فوت مادر آرش صادقی شد.

این فعال سیاسی آخرین بار در خرداد ماه سال ۹۵ در دادسرای شهید مقدس زندان اوین بازداشت و برای اجرای حکم ۱۹ سال حبس روانه زندان اوین شد. صادقی در آبان ماه ۹۵ به مدت ۷۰ روز دست به اعتصاب غذا زد و مهر ماه ۹۶ نیز از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.

از سوی دیگر اما سعید شیرزاد، دیگر زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی‌شهر از دریافت خدمات درمانی محروم مانده است.

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام، مسئولان زندان در دو هفته اخیر مانع از اعزام این زندانی به مراکز درمانی خارج از زندان شده‌اند: «علی‌رغم تعیین وقت ویزیت پزشک با هزینه‌های شخصی و صدور مجوز اعزام از طرف دادستانی و با توجه به نظریه متخصص مغز و اعصاب و تاکید بهداری زندان برای اعزام وی به بیمارستان، مسئولان زندان از اعزام سعید شیرزاد به بیمارستان جلوگیری به عمل می‌آورند.»

مسئولان زندان در پاسخ به دلیل عدم اعزام این زندانی سیاسی به بیمارستان تاکنون هیچ دلیل قانع کننده‌ای ارائه نکرده‌اند.

سعید شیرزاد حدود دو هفته است که به دلیل دیسک کمر و التهاب شدید اسپاسم در قسمت پایین کمر، تنها با واکر قادر به حرکت است و درد شدیدی را تحمل می‌کند.

این زندانی سیاسی که روز ۱۲خرداد سال ۹۳ در محل کار خود در پالایشگاه تبریز بازداشت شد، ابتدا به زندان اوین منتقل و پس از مدتی به زندان رجایی‌شهر کرج تبعید شد. او در سال ۹۴ به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیتی کشور به ۵ سال حبس محکوم شد که با اجرایی شدن حکم یک سال حبس تعلیقی او بابت پرونده پیشین‌اش، میزان حبس او به ۶ سال افزایش یافت. او اما در یک پرونده از دو پرونده جدیدی که در ارتباط با اعتصاب غذای اعتراضی در مورد انتقال به بندی فوق امنیتی در زندان رجایی‌شهر برایش تشکیل شده نیز به ۶ ماه حبس تعریزی و پرداخت ۷۰ میلیون تومان جریمه محکوم شده است.

سعید شیرزاد یک پرونده باز دیگر هم دارد که در آن متهم است همراه با هفت زندانی سیاسی دیگر علیه رهبر جمهوری شعار داده‌اند، در نظم زندان اخلال کرده‌اند و به مسئولان زندان توهین کرده‌اند.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.