ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تغییرات اقلیمی چه اثری بر سلامت زنان می‌گذارد؟

ما می‌دانیم که تغییرات اقلیمی بر سلامتی اثر می‌گذارد. اما آیا می‌دانید که این موضوع چه اثری بر سلامت عمومی زنان دارد؟

ما می‌دانیم که تغییرات اقلیمی بر سلامتی اثر می‌گذارد. اما آیا می‌دانید که این موضوع به طور ویژه چه اثری بر سلامت عمومی زنان دارد؟

در آمریکا ۵۰.۸ درصد جمعیت را زنان تشکیل می‌دهند. آنها مادر و سرپرستان خانواده هستند و عواقب تغییرات اقلیمی را در سلامت خود حس می‌کنند.

بروس بکر و سوزان پاچکو، متخصصان مساله سلامت و تغییرات اقلیمی درباره این تاثیرات هشدار می‌دهند و می‌گویند که اثرات سوء تغییرات اقلمی بر سلامت زنان رو به گسترش است.

این دو محقق در حال نگارش مقاله‌ای علمی درباره این موضوع هستند و معتقدند تغییرات اقلیمی یک مساله زنانه است.

محیط زیست و سلامت زنان

همه می‌دانند که تغییرات اقلیمی هزینه ساز است، توفان‌ها و امواج گرم روز به روز قوی‌تر و متناوب‌تر می‌شوند، مثلا در سال ۲۰۱۷ تغییرات اقلیمی ۳۰۰ میلیارد دلار هزینه ویرانی ایجاد کرد.

اما هزینه‌های تغییرات اقلیمی به این مورد محدود نیست. هرچه دما بالاتر می‌رود، همه به ویژه کودکانی که در خارج از خانه بازی می‌کنند در معرض خطر بیمارهای مرتبط با دما و بیماری‌های مناطق گرمسیر قرار می‌گیرند، به علاوه آلودگی ناشی از سوخت‌های فسیلی که در هوا وجود دارد، آسم و بیماری‌های ریوی و قلبی را افزایش می‌دهد.

زنان نیز از قربانیان اصلی این تغییرات هستند، میزان ابتلا به آسم در دختران بالغ و خطر سرطان ریه و بیماری‌های قلبی در میانسالی و حمله قلبی و سکته و زوال عقل در زنان سالمند بیشتر می‌شود.

این تحقیق به طور ویژه بر روی زنان باردار کار کرده و نشان داده که مسایلی مانند زایمان زودرس و تولد نوزادان کم وزن که هر دوی آنها اثراتی بلند مدت بر نوزادان دارند، با بالارفتن دما و آلودگی هوا در ارتباطند.

تغییرات اقلیمی، یک موضوع جهانی در حوزه زنان

این مسایل مختص زنان آمریکا نیستند، تحقیقات نشان می‌دهد که ۸۰ درصد کسانی که به دنبال تغییرات اقلیمی مجبور به مهاجرت شده‌اند، زنان هستند، زنان مهاجر و آواره در مقایسه با مردان بیشتر در معرض فقر هستند و بهبود آنها از حوادث طبیعی مرتبط با تغییرات اقلیمی به سختی صورت می‌گیرد.

بروس و سوزان معتقدند که زنان می‌توانند و باید نقش مهمی در مبارزه با تغییرات اقلیمی بازی کنند. نقش آنها می‌تواند طرح مطالبه مبارزه با این تغیرات از رهبران جهانی باشد. آنها به عنوان مادر و سرپرستان خانواده می‌دانند که تغییرات اقلیمی چه اثراتی بر سلامت کودکان دارد.

علاوه بر اینکه عواقب تغییرات اقلیمی بر سلامت کودکان و زنان می‌تواند بر کل جامعه اثر بگذارد، نقش‌های سنتی زنان در جامعه، باعث می‌شود که آنها به دنبال عواقب این تغییرات بر افراد وابسته به خود، مصایب بیشتری را تحمل کنند. اگر فرزندان و همسران آنها دچار مشکلات جسمی با روحی شوند، وظایف بیشتری برای مراقبت از آنها به زنان تحمیل می‌شود و زمان و انرژی آنها را برای فعالیت اجتماعی و شعلی می‌گیرد.

با در نظر گرفتن این تاثیرات است که لزوم فعال کردن زنان در عرصه فعالیت‌های محیط‌زیستی و مبارزه با تغییرات اقلیمی و پررنگ‌تر کردن نقش آنها در مطرح کردن این مطالبه با رهبران جهانی بیشتر از هر چیز ضروری به نطر می‌رسد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.