ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات ــ از میان آن‌ها: تجمع اعتراضی معلمان حق‌التدریسی

بازار بزرگ تهران تنها کانون اعتراضات نبود. اعتراضات در عرصه‌های دیگر هم ادامه داشت از جمله در دانشکده علوم اجتماعی تهران، نیشکر هت‌تپه و معلمان سوادآموزی.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که دوشنبه چهارم تیر صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

تجمع معلمان مقابل مجلس با خواست امنیت شغلی

تجمع معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مقابل مجلس

معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی دوشنبه ۴ تیر در ادامه اعتراضات به وضعیت شغلی خود  مقابل مجلس تجمع کردند. آن‌ها خواستار تصویب طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی هستند.  این طرح چند بار در صحن علنی مجلس به بحث گذاشته شده و مجددا به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عودت داده شده است.

معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی روز یکشنبه نیز مقابل مجلس تجمع کرده بودند.

۴ تیر- ماشین سازی تبریز

اعتصاب کارگران ماشین سازی تبریز در اعتراض به وضعیت کارخانه

کارگران ماشین سازی تبریز دوشنبه ۴ تیر دست از کار کشیده و در کارخانه تجمع کردند.

این کارخانه به بخش خصوصی واگذار شده و با استعفای مدیرعامل و رئیس هیات مدیره این گروه تولید در کارخانه متوقف شده است.

حدود ۸۰۰ کارگر این دو واحد صنعتی چند ماه مطالبات معوقه دارند.

گروه ماشین‌سازی تبریز واقع در شهرک صنعتی قراملک تبریز که اوایل ۹۶ از سوی دولت به صندوق بازنشستگی فولاد واگذار شده بودند حدود یک ماه پیش به وکالت از سوی این نهاد به یک کارفرمای بخش خصوصی واگذار شد.

نامه‌ای با امضای ۶۵۰۰ معلم با خواست آزادی محمد حبیبی

محمد حبیبی فعال صنفی معلمان و عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران که در تظاهرات ۲۰ اردیبهشست معلمان مقابل سازمان برنامه و بودجه دستگیر شد هنوز در زندان به سر می‌برد و وضعیت جسمی نامناسبی دارد. ۶۵۰۰ معلم و فعال مدنی با امضای نامه‌ای به ادامه بازداشت محمد حبیبی اعتراض کرده و از کمیسیون آموزش مجلس و وزارت آموزش و پرورش خواسته‌اند برای آزادی او اقدام کنند.

معاون وزارت علوم در جمع دانشجویان اعتراضی

ادامه اعتراض دانشجویان دانشکده‌ علوم اجتماعی دانشگاه تهران

تجمع دانشجویان دانشکده‌ علوم اجتماعی دانشگاه تهران در اعتراض به صدور احکام قضایی برای دانشجویان دوشنبه ۴ تیر نیز ادامه یافت. امروز معاون وزارت علوم که هفته پیش نیز در جمع دانشجویان حاضر شده بود برای دومین بار جهت پاسخ‌گویی و گزارش پیگیری‌های چند روز اخیر در میان دانشجویان حضور یافت.

ده‌ها تن از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف در پی اعتراضات دانشجویی و همچنین تظاهرات‌های خیزش دی احضار و در دادگاه به احکام سنگین محکوم شده‌اند.

در میان دانشجویان بازداشتی، یازده تن از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی تهران قرار دارند که در جریان اعتراضات سراسری دی ۹۶ دستگیر شده‌اند. دادگاه بدوی سه تن از این دانشجویان را مجموعاً به ۱۵ ماه حبس، ممنوعیت خروج از کشور و ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی محکوم کرده و سایر دانشجویان در انتظار صدور حکم هستند.

دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی تهران خواستار لغو کلیه‌ احکام قضایی دانشجویان، حق ادامه تحصیل دانشجویانی که در سال تحصیلی آینده احکام بدوی برایشان صادرشده و عدم برخورد امنیتی و انضباطی با دانشجویان تحصن کننده و تحریم کننده امتحانات هستند.

اعتراض به صدور احکام قضایی برای دانشجویان که  ۲۷ خرداد از دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران آغاز شده بود، به دانشگاه‌های دیگر از جمله دانشگاه علامه گسترش یافت.

شوراهای صنفی ۳۶ دانشگاه نیز بیانیه مشترکی منتشر کرده و خواستار لغو احکام قضایی دانشجویان، پایان دادن به پرونده‌سازی امنیتی و حضور دانشجویان محروم از تحصیل بر سر کلاس‌های درس شده‌اند.

۶۳ کارگر کارخانه فولاد میانه بیکار شدند

۶۳ کارگر کارخانه فولاد میانه که اکثر آنان روزمزد بودند و دو تا پنج سال سابقه کار داشتند، بیکار شدند. مهرداد ناجی مدیرعامل شرکت فولاد میانه علت بیکاری کارگران را اتمام قرارداد فولاد میانه به پیمانکار عنوان کرده است.

یکی از کارگران اخراج شده به خبرگزاری کار ایران(ایلنا) گفته است قرار بود این کارخانه ۲۵۰ نفر را استخدام کند اما تاخیرهای متوالی سبب شده است که در نهایت ۱۵۰ تن به کار مشغول شوند. ۵۹ تن از کارگران بیکارشده بومی هستند.

کارگران بازنشسته نیشکر هفت‌تپه تجمع اعتراضی برگزار کردند

گروهی از کارگران بازنشسته نیشکر هفت‌تپه که مطالبات سنواتی خود را دریافت نکرده‌اند، دوشنبه ۴ تیر مقابل دفتر مدیریت این مجتمع جمع شدند و خواستار دریافت مطالبات خود شدند.

معترضان از جمله ۳۷۰ کارگری هستند که در نیمه دوم سال ۹۶ در چارچوب قانون مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته شده‌اند اما هنوز حق سنوات شان را دریافت نکرده‌اند.

اعتصاب بازاریان دست‌کم در ۵ شهر- شعار مرگ بر دیکتاتور در تهران

اعتصاب در بازار تهران در اعتراض به عدم ثبات نرخ ارز، رکود و گرانی به سرعت به تظاهرات ضد حکومتی با شعار «مرگ بر دیکتاتور» تبدیل شد و به نقاط مختلف تهران گسترش یافت. معترضان حمله نیروهای انتظامی و گارد ویژه و پرتاب گاز اشک‌آور با با پرتاب سنگ پاسخ گفتند.

علاوه بر تهران در چند شهر دیگر نیز بازاریان مغازه‌ها را بستند. تصاویری از اعتصاب و تجمع اعتراضی در قشم، کرج، بندرعباس، شهریار، شیراز، و مشهد (احمد آباد) در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.