ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داروخانه منتسب به پدر یکی از مظنونان پرونده تجاوز به دختران ایرانشهر آتش زده شد

پیامدهای آدم‌ربائی و تجاوز به زنان ایرانشهری ادامه دارد. در پی بازداشت معترضان، بار دیگر در هنگام تماشای فوتبال به این تجاوزها اعتراض شد و معترضان ایرانشهری داروخانه «یک عضو ارشد سپاه» را آتش زدند.

در پی آدم‌ربائی و تجاوز به ۴۱ دختر و زن ایرانشهری اعتراض‌ها همچنان ادامه دارد. با وجود بازداشت معترضان، گروهی از زنان در هنگام دیدار فوتبال ایران و پرتغال در ورزشگاه آزادی به این تجاوزها اعتراض کردند و نیمه‌شب گذشته نیز داروخانه‌ای در ایرانشهر که گفته می‌شود متعلق به پدر یکی مظنونان این ماجراست، به آتش کشیده شد.

داروخانه پاستور واقع در خیابان نور ایرانشهر که به آتش کشیده شد.

خبر آتش زدن داروخانه منتسب به پدر یکی از مظنونان پرونده تجاوز به دختران ایرانشهر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و ابراهیم دکالی، مدیر سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ایرانشهر نیز در گفت‌وگو با شبکه تلویزیون محلی سیستان و بلوچستان آن را تأیید کرد.

دکالی گفت این آتش‌سوزی در ساعت دو و نیم بامداد سه‌شنبه ۵ تیر در داروخانه پاستور واقع در خیابان نور ایرانشهر رخ داده و به ۵۰ درصد ساختمان آسیب و به بیش از ۹۰ درصد داروها خسارت وارد کرده است. این آتش‌سوزی تلفات جانی نداشت و مهار شد.

در شبکه‌های اجتماعی گفته می‌شود که داروخانه پاستور ایرانشهر متعلق به پدر «محسن ق»، یکی از مظنونان تجاوز به دختران ایرانشهری است. همچنین گفته می‌شود که مالک داروخانه از اعضای بلندپایه سپاه پاسداران است. معترضان پیش از این نیز به این داروخانه حمله کرده بودند.

[video width="520" height="320" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/06/dariran01.mp4"][/video]

نخستین بار مولوی محمد طیب ملازهی، امام جمعه اهل سنت ایرانشهر، جمعه ۲۷ خرداد در نماز عید فطر، از تجاوز چند مرد به ۴۱ زن در این شهر خبر داد. این خبر بازتاب گسترده‌ای در ایران یافت. با این حال مقام‌های جمهوری اسلامی سعی می‌کنند که موضوع تجاوز به دختران و زنان ایرانشهری را برجسته نکنند.

محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور ۲۸ خرداد این خبر «دروغ» خواند و امام جمعه ایرانشهر را به برخورد قضائی تهدید کرد. علی موحدی‌راد، دادستان عمومی و انقلاب زاهدان نیز گفت در حال حاضر سه نفر «تحت عنوان آدم‌ربایی و تجاوز به عنف شکایت کرده‌اند» که «یکی از آن‌ها دی‌ماه پارسال، یکی دیگر اردیبهشت و دیگری خردادماه مورد تجاوز قرار گرفتند». او از دستگیری دو نفر در این رابطه خبر داد.

دادستان زاهدان همچنین گفت که باید معلوم شود تجاوزهای گروهی در ایرانشهر «با رضایت» بوده یا «با اکراه».

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران یکشنبه ۳ تیر شمار قربانیان تجاوزهای گروهی در ایرانشهر را بیش از شمار شاکیان این پرونده دانست و گفت: «طبق گزارش‌ها شکایات ۴ مورد است؛ البته افراد دستگیر شده در بازجویی ادعا کرده‌اند که موارد دیگری نیز بوده‌ است، اما هنوز آن موارد اثبات و مشخص نشده است.»

انتشار عمومی خبر تجاوز به ۴۱ زن در ایرانشهر سبب شد که گروهی از مردم در اعتراض به ناامنی اجتماعی در این شهر مقابل ساختمان فرمانداری تجمع کنند. دست‌کم پنج نفر از شرکت‌کنندگان، از جمله دو نفر به نام‌های عبدالله بزرگ‌زاده و حبیب زین‌الدینی در تجمع مقابل فرمانداری ایرانشهر بازداشت شدند که از سرنوشت آن‌ها اطلاعی در دست نیست.

روز شنبه ۲ تیر نیز شماری از زنان ایرانشهر در اعتراض به «متجاوزان» در برابر مسجد جامع این شهر تجمع کردند. این معترضان از زنانی که قربانی تجاوز شده‌اند، حمایت کردند و از آن‌ها خواستند که سکوت‌شان را بشکنند.

با این حال اعتراضات به این تجاوزها همچنان ادامه دارد. شب گذشته، دوشنبه ۴ تیر زمانی که گروه کثیری از مردم در ورزشگاه آزادی تهران مشغول تماشای مسابقه فوتبال ایران و پرتغال بودند چند تن از زنان حاضر با در دست گرفتن شعارهایی در محکومیت تجاوز به زنان ایرانشهری به این موضوع اعتراض کردند.

محکومیت تجاوز به زنان ایرانشهری در ورزشگاه آزادی تهران

معترضان معتقدند مسئولان قضائی همچون مورد اسیدپاشی اصفهان نمی‌خواهند عاملان اصلی تجاوز به زنان ایرانشهری را به محاکمه بکشند. آن‌ها می‌گویند تلاش مسئولان تنها در راه کوچک جلوه دادن این مشکلات اجتماعی است.

اسید‌پاشی به زنان اصفهان در پاییز سال ۱۳۹۳ انجام شد و حساسیت خاصی در جامعه ایران پیدا کرد. این حساسیت به‌ویژه از آن رو بود که گفته می‌شد عاملان حمله که هیچ یک از آن‌ها شناسایی و بازداشت نشدند انگیزه «مذهبی» داشتند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.