ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در پی برخورد عامدانه یک وَن،  دفتر روزنامه تلگراف در آمستردام آتش گرفت

راننده ون و همدست او متواری‌اند و انگیزه آن‌ها هنوز روشن نیست.

در پی برخورد یک وَن کوچک به ساختمان مرکزی روزنامه «تلگراف» در آمستردام،  دفتر این روزنامه آتش گرفت. حادثه حدود ساعت ۴ صبح سه‌شنبه ۲۶ ژوئن/۵ تیر رخ داده است. به گفته سخنگوی پلیس آمستردام، راننده عامدانه وَن را به ساختمان کوبیده و سپس آن را به آتش کشیده است. آتش که ارتفاع شعله‌های آن به ۱۴ متر می‌رسید، به سرعت مهار شده است.

عکس از پلیس آمستردام

زمان برخورد وَن به ساختمان روزنامه تلگراف، نگهبانان در محل حاضر بودند اما کسی صدمه ندیده است.

تصاویر ویدیویی منتشر شده نشان می‌دهند که راننده پس از کوباندن وَن کوچک به ساختمان، پیاده شده، آن را آتش زده و با یک خودرو «آئودی» تیره رنگ که منتظر او بوده از محل گریخته. اتومبیل سپس وارد جاده کمربندی آمستردام شده است.

پلیس حادثه را  عمدی تشخیص داده و اعلام کرده است هنوز کسی دستگیر نشده و انگیزه راننده از این عمل هنوز روشن نیست. اما به اعتقاد پلیس دو نفر در این حادثه دست داشته‌اند: راننده ون و راننده‌ خودرو تیره‌رنگی که او را از محل دور کرده است.

روزنامه دست‌راستی «تلگراف» پرتیراژترین روزنامه هلند است.

«توماس برونینگ» رئیس انجمن روزنامه‌نگاران هلند(NVJ) که پیش‌تر خواستار توجه بیشتر به امنیت روزنامه‌نگاران شده بود در واکنش به این حادثه تاکیده کرده است که روزنامه‌نگاران وضعیت شکننده‌ای دارند و باید، مانند مثلا کارکنان آمبولانس، محافظت شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.