ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات ــ از میان آن‌ها: اعتراض کارگران راه‌آهن به اخراج

اعتراض بازاریان به جنوب تهران سرایت پیدا کرده. تجمع اهالی آبادان در اعتراض به نبود آب آشامیدنی، تجمع دانشجویان در اعتراض به صدور احکام قضایی نیز خبرساز بود.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که چهار‌شنبه ششم تیر صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

آزار جنسی ده‌ها دانش‌آموز یک دبیرستان پسرانه در تهران از سوی یکی از مربیان، این روزها در سایه سایر خبرها قرار گرفته است. گروهی از معلمان کرمانشاه همدردی خود را با دانش‌آموزان قربانی آزار جنسی اعلام کرده و سهل‌انگاری آموزش و پرورش در زمینه جذب مربیان آموزشی را مورد انتقاد قرار دادند.

تجمع کارگران راه آهن آذربایجان در اعتراض به اخراج همکارانشان 

گروهی از کارگران شرکت مهندسی ساختمان و تاسیسات راه آهن (بالاست) چهارشنبه ۶ تیر برای چندمین بار در اعتراض به اخراج ۵۰ تن از همکارانشان دست از کار کشیدند.

بالاست پیمانکار پروژه‌های زیرساخت و نگهداری راه‌آهن است و به گزارش کانال کانون صنفی مهمانداران راه‌آهن در تلگرام قصد دارد در آینده نزدیک ۱۵۰ تن دیگر از کارگران را نیز اخراج کند.

حکایت بیمه درمانی کارگران راه‌آهن

بسیاری از بیمارستان‌ها به دلیل تعویق پرداخت بدهکاری سازمان تامین اجتماعی، از دادن سرویس بهداشتی و درمانی به کارگران تحت پوشش بیمه درمانی سازمان تامین اجتماعی هستند خودداری می‌کنند.

یکی از کارگران راه آهن با انتشار پیامی در فضای مجازی نوشته است همکار او به این دلیل، ناگزیر شده همسرش را برای زایمان به بیمارستانی منتقل کند که ۹۰ کیلومتر با محل اقامت آن‌ها فاصله دارد:

«امروز یکی از بچه‌های ما همسرش رو به بیمارستان برده برای زایمان، بیمارستان طرف قرارداد گرگان قبولش نکرده و گفته چون بدهی بیمه به ما زیاد شده، ما دیگه شما رو قبول نمی‌کنیم. زن زائو رو درست زمان زایمان به ناچار بردن بیمارستان گنبد (بیش از ۹۰ کیلومتر) که شاید بتونن اون‌جا از مزایای بیمه‌ای که هر ماهه داره از حقووق‌شون کم میشه استفاده کنن.»

کارگران شرکت میل‌لنگ مقابل فرمانداری تاکستان

تجمع کارگران کارخانه میل‌لنگ مقابل فرمانداری تاکستان 

کارگران شرکت میل‌لنگ تاکستان چهارشنبه ۶ تیر پس از ۱۰ روز اعتصاب مقابل فرمانداری تجمع کردند و خواستار پرداخت فوری مطالبات مزدی خود شدند.

کارگران پارس‌میل‌لنگ که چهار ماه دستمزد نگرفته‌اند، گفته‌اند در قراردادشان بندی وجود دارد که حق اعتراض به تاخیر در پرداخت مزدها را از آن‌ها سلب کرده است.

۶ تیر- کارگران ایران تایر

۶ تیر- کارگران ایران تایر

تجمع کارگران بازنشسته کیان‌تایر مقابل کارخانه

اعتراض کارگران بازنشسته کارخانه کیان‌تایر به عدم دریافت حق سنوات ادامه دارد. بازنشستگان این کارخانه چهارشنبه ۶ تیر مطابق یک فراخوان قبلی  باز مقابل کارخانه واقع در جاده ساوه تجمع کردند.

کارخانه کیان‌تایر در مجموع حدود ۲ میلیارد تومان به حدود ۳۷۰ تن کارگران بازنشسته بدهکار است.

در پی مذاکرات و نشست‌های متعدد با نهادهای دولتی قرار شده کارفرما در نوبت اول ۷۰۰ میلیون تومان از طلب خود به بازنشستگان را بپردازد اما از اجرای تعهد خود سرباز زده و مبالغ ناچیزی به حساب بازنشستگان واریز کرده است.

تجمع کارگران شیر وارنا مقابل فرمانداری ورامین

کارگران کارخانه شیر وارنا چهارشنبه ۶ تیر بازهم مقابل فرمانداری ورامین تجمع اعتراضی برپا کردند. با توقف تولید در این کارخانه، تعداد زیادی از ۶۰۰ کارگر کارخانه بیکار شده‌اند و ۲۵۰ کارگر باقیمانده که ۴ ماه حقوق نگرفته‌اند، بلاتکلیف باقی مانده‌اند. از سخنان امروز معاون فرماندار ورامین که گفته است امکان برقراری بیمه بیکاری کارگران در دست بررسی است چنین برمی‌آید که کارگران به طور قطعی بیکار شده‌اند.

مسئولان ورامین پیش‌تر گفته بودند مدیرعامل کارخانه ۲۵۰ میلیارد تومان برای راه‌اندازی مجدد تولید تسهیلات دریافت کرده اما تولید کارخانه متوقف است و مزد کارگران و همچنین بدهی کارخانه به دامداران منطقه نیز پرداخت نشده است.

در پی تجمعات اعتراضی هفته‌های اخیر کارگران در مقابل کارخانه، مقابل فرمانداری و نیز مقابل دفتر نماینده خامنه‌ای در ورامین، ۷ خرداد دادستان ورامین از دستگیری مدیرعامل کارخانه خبر داده بود.

خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) امروز نوشت مسئولان فرمانداری ورامین با نمایندگان کارگران گفتگو کرده‌اند.

به نظر می‌رسد مسئولان ورامین امیدی به از سر گرفتن تولید در کارخانه ندارند. ایرنا به نقل از عباسعلی سعیدیان معاون فرمانداری ورامین وعده داد فردا پنجشنبه امکان برقراری بیمه بیکاری کارگران بررسی خواهد شد.

تجمع مردم در آبادان در اعتراض به نبود آب آشامیدنی و قطع برق

تجمعات اعتراضی مردم آبادان به نبود آب آشامیدنی ادامه دارد. اکنون قطع مکرر برق نیز به مسائل مورد اعتراض مردم افزوده شده است.

گروهی از مردم آبادان چهارشنبه ۶ تیر مجددا مقابل اداره اب و فاضلاب(آبفا) آبادان تجمع کرده و به شوری و آلودگی آب و قطع برق اعتراض کردند.

این تجمعات که از پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده در ادامه خود به مقابل فرمانداری ابادان منتقل و به تظاهرات تبدیل شد. اعتراض‌کنندگان خواستار اسعفای رئیس آبفای آبادان شدند و شعارهایی نیز علیه مسئولان دولتی سردادند.

دانشگاه پزشکی تبریز

تجمع دانشجویان علوم‌پزشکی تبریز در اعتراض به صدور احکام قضایی 

اعتراض به صدور احکام قضایی برای دانشجویان دانشگاه پزشکی تبریز گسترش یافته است. دانشجویان این دانشگاه که سه‌شنبه ۵ تیر در اعتراض به صدور احکام قضایی برای دانشجویان تجمع کرده‌ بودند، امروز چهارشنبه به تجمع خود ادامه دادند.

تصاویری از تجمع دانشجویان و خواندن سرود «سراومد زمستون» منتشر شده است.

ادامه اعتصاب بازار، تظاهرات در تهران، سرکوب گسترده و اخبار مهندسی‌شده رسانه‌های دولتی  

اعتصاب در بازار و تجمع و تظاهرات خیابانی چهارشنبه ۶ تیر وارد چهارمین روز خود شد. امروز تظاهراتی در میدان حسن‌آباد، میدان شوش، میدان بهارستان، چهاراره یافت‌آباد، و خیابان ملت در تهران و نیز اعتصاب کسبه در اصفهان، شیراز، کرمانشاه، و درود منتشر شده است.

تصاویر منتشر شده از تظاهرکنندگان در چند نقطه تهران از جمله در میدان حسن‌آباد، میدان شوش  و یافت‌آباد نشان می‌دهد تظاهرکنندگان علیه گرانی و تورم شعار می‌دهند.

تصاویر دیگری از شکستن شیشه مغازه‌های بسته و تخریب اتومبیل‌ها توسط نیروهای گارد ویژه و انتظامی منتشر شده است.

در کلیپی دیده می‌شود که گارد ویژه برای شکستن اعتصاب برخی مغازه‌داران را وادار می‌کنند مغازه‌های خود را باز کنند.

کلیپی که گفته می‌شود مربوط به یک پاساژ در لاله‌زار تهران است نشان می‌دهد نیروهای گارد ویژه به مغازه‌های بسته و مردمی که در پاساژ هستند شلیک می‌کنند. در همین حال رسانه های دولتی تخریب اتومبیل‌ها و مغازه‌ها را به معترضان نسبت داده اند.

کلیپ دیگری از تمرکز نیروهای گارد ویژه در بهارستان منتشر شده است.

در حالی که اعتصاب بازار امروز به چند شهر دیگر گسترش یافته، و در چند نقطه تهران تظاهرات برپا شده است، برخی رسانه‌های دولتی مدعی شدند اعتصاب در تهران پایان یافته است.

«فصل تجارت» در توجیه حضور سنگین نیروهای گارد ویژه و انتظامی در بازار تهران نوشت بازاریان تهران روز گذشته (سه‌شنبه ۵ تیر) «منتظر تامین مسائل امنیتی بودند تا به کسب و کارشان برگردند» و امروز به سر کار باز گشته‌اند.

فصل تجارت افزوده است بازار تهران «امروز دوباره به حالت عادی بازگشت و فضای نسبتا آرامی در آن جریان داشت.»

این رسانه به نقل از احمد کریمی اصفهانی - دبیر کل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف افزوده است «تعداد محدودی از واحدهای تجاری بسته هستند. این نیز ممکن است به دلیل تعطیلی پنجشنبه و جمعه و به مسافرت رفتن برخی از کسبه باشد.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.