ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

متیس: نیروهای نظامی آمریکا در شبه‌جزیره کره می‌مانند

وزیر دفاع آمریکا کشور خود را متعهد به حفظ امنیت کره جنوبی خواند. آمریکا و کره جنوبی می‌گویند تا زمانی که کره شمالی گام‌های مشخص در جهت خلع سلاح برندارد، تحریم‌ها علیه این کشور باقی خواهند ماند

وزیر دفاع آمریکا به کره جنوبی اطمینان داد که آمریکا همچنان با حفظ نیروهای خود در شبه‌جزیره کره از امنیت این کشور حمایت می‌کند.

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا

به‌گزارش رویترز، جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا پنج‌شنبه ۲۸ ژوئن / ۷ تیر در دیدار کوتاهی از سئول از اعلام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر توقف مانور نظامی مشترک با کره جنوبی دفاع کرد و گفت این اقدام امکان مذاکره با کره شمالی را تسهیل خواهد کرد.

ترامپ در جریان دیدار تاریخی‌اش با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که ۱۲ ژوئن/ ۲۲ خرداد در سنگاپور برگزار شد از لغو مانور مشترک نظامی آمریکا و کره جنوبی خبر داد. وزارت دفاع آمریکا یک هفته بعد در روز ۱۹ ژوئن / ۲۹ خرداد به شکل رسمی اعلام کرد که مانور مشترک آمریکا و کره جنوبی با نام «نگهبان آزادی» برگزار نمی‌شود. این رزمایش مشترک هر سال برگزار می‌شود و سال گذشته در آن ۱۷ هزار و ۵۰۰ سرباز آمریکایی و ۵۰ هزار سرباز کره جنوبی شرکت داشتند. مانور نظامی امسال قرار بود در ماه اوت برگزار شود.

برای برخی، تصمیم ترامپ در لغو مانور نظامی مشترک با کره جنوبی امتیازی بزرگ برای کره شمالی محسوب می‌شود که اگر گسترش یابد می‌تواند آمادگی نیروهای آمریکایی و کره جنوبی را تضعیف کند.

جیمز متیس در سئول اطمینان داد که نیروهای ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی «متحد، هوشیار و آماده» باقی خواهند ماند.

او پیش از دیدار با همتای کره جنوبی خود، سونگ یونگ ـ مو، گفت: «تعهد آمریکا به کره جنوبی بدون هیچ نقصانی باقی می‌ماند. ایالات متحده همچنان از طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های دیپلماتیک و نظامی برای تعهد خود استفاده خواهد کرد و این شامل حفظ نیروهای کنونی آمریکا در شبه‌جزیره کره می‌شود.»

ایالات متحده آمریکا در کره جنوبی ۲۸ هزار و ۵۰۰ سرباز مستقر دارد.

وزرای دفاع آمریکا و کره جنوبی امروز پنج‌شنبه پس از دیدارشان در بیانیه‌ای اعلام کردند که تا زمانی که کره شمالی گام‌های مشخص و غیرقابل برگشت در جهت خلع سلاح برندارد، تحریم‌ها علیه این کشور باقی خواهند ماند. آن‌ها همچنین توافق کردند که اقدامات بیشتری را برای بهبود اعتماد با کره شمالی انجام دهند.

مون جائه این، رئیس‌جمهور کره جنوبی چهارشنبه ۲۰ ژوئن / ۳۰ خرداد در بیانیه‌ای کره شمالی را به ارائه برنامه‌های «دقیق‌تر» درباره چگونگی پایان دادن به برنامه هسته‌ای خود فراخواند و از آمریکا خواست تا هر چه سریع‌تر تدابیر لازم مربوط به آن را به انجام رساند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.