ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طالبان فرمانده نیروهای ویژه افغانستان را ترور کرد

عزیزالله کاروان همراه با خانواده خود به پارک فردوسی در حوالی کابل رفته بود که تک‌تیرانداز طالبان او را هدف قرار داد. این فرمانده ارشد نقش مؤثری در سرکوب طالبان در شرق افغانستان داشت.

دولت افغانستان اعلام کرده که یک تک‌تیرانداز که شناسایی نشده، فرمانده نیروهای ویژه افغانستان را در حوالی کابل ترور کرد. عزیزالله کاروان همراه با خانواده خود برای تفریح و استراحت به پارک فردوسی مکروریان کابل رفته بود که ترور شد.

عزیزالله کاروان، فرمانده نیروهای ویژه افغانستان (عکس: آرشیو)

نجیب دانش، سخنگوی وزارت داخله افغانستان جمعه ۲۹ ژوئن/ ۸ تیر اعلام کرده است که یک تک‌تیرانداز، عزیزالله کاروان، فرمانده نیروهای ویژه افغانستان را شامگاه پنجشنبه در پارک فردوسی کابل به قتل رساند.

ذبیح‌الله مجاهد، در گفت‌وگوی تلفنی با خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرده که طالبان مسئولیت سوءقصد به جان فرمانده نیروی ویژه افغانستان را به عهده می‌گیرد.

عزیرالله کاروان بارها فرماندهی عملیات علیه طالبان را به عهده داشت. پیش از این هم چند بار طالبان تلاش کرده بود او را به قتل برساند، اما این سوءقصدها ناکام مانده بود.

کاروان در ولایت پکتیکا در شرق افغانستان موفق شده بود زیرساخت‌های تسلیحاتی و تبلیغاتی طالبان را منهدم کند.

دسامبر سال گذشته نیروهای ویژه ارتش افغانستان به فرماندهی عزیزالله کاروان موفق شدند در عملیاتی یک کارخانه ساخت بمب و مهمات طالبان، سه زرادخانه سلاح، و یک برج فرستنده رادیویی طالبان را در ولایت پکتیکا از بین ببرند. طالبان از طریق این فرستنده رادیویی تبلیغات ضد دولتی خود را پخش می‌کرد.

ارتش آمریکا شامگاه پنجشنبه ۱۴ ژوئن/ ۲۴ خرداد اعلام کرد که در ولایت کنر  در شرق افغانستان، ملا فضل‌الله، رهبر طالبان را هدف حمله موشکی قرار داد و کشت. ملا فضل‌الله بعد از پیوستن به القاعده و طالبان از طریق یک موج اف ام نظرات خود را در بین مردم پخش می‌کرد و به همین جهت به «ملا اف ام» و «ملا رادیو» معروف شده بود.

نماینده ولایت پکتیکا در پارلمان افغانستان گفته است عزیزالله کاروان در شرق افغانستان ضربان سهمگینی به شورشیان طالبان در هماهنگی با ناتو وارد آورده بود و صدها تن از شورشیان طالبان را وادار کرده بود که از این ولایت بگریزند.

هفته گذشته پادشاهی عربستان سعودی با انتشار بیانیه‌ به امضای ملک سلمان، پادشاه عربستان از آتش‌بس دولت افغانستان با طالبان حمایت کرد. رقابت با قطر و روابط دوستانه با پاکستان فرصت مناسبی برای عربستان سعودی و امارات در نقش‌آفرینی در افغانستان فراهم آورده است. فرماندهان نظامی آمریکا هم خواهان آغاز مذاکرات صلح در افغانستان‌اند. انتظار می‌رود که در عید قربان، عربستان سعودی به عنوان میانجی بین طالبان و دولت افغانستان وارد عمل شود. محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان هم در صدد است که با کمک عربستان سعودی، طالبان را بر سر میز مذاکره بیاورد. طالبان دولت افغانستان را به رسمیت نمی‌شناسد و به همین سبب ترجیح می‌دهد مستقیماً با دولت آمریکا وارد مذاکره شود. یکی از خواسته‌های طالبان خروج نیروهای خارجی از افغانستان است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.