ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ورود زنان به ورزشگاه‌: مخالفت مراجع، وعده دولت

معاون امور زنان رییس‌جمهوری ایران اعلام کرده که حضور زنان در ورزشگاه ادامه می‌یابد. آیت‌الله صافی‌گلپایگانی با انتقاد از حضور زنان در ورزشگاه گفته این کار افتخار نیست‌.

معاون امور زنان رییس‌جمهوری اسلامی با اشاره به پخش مسابقات فوتبال در ورزشگاه آزادی با حضور زنان گفته: «همه گزارش‌ها نشان‌گر وجود فضایی بسیار آرام، امن و منظم در ورزشگاه بوده و همین روند ادامه پیدا می‌کند. آیت‌الله صافی‌گلپایگانی اما از حضور زنان در ورزشگاه انتقاد کرده و گفته این کار افتخار نیست‌.

در جریان دور گروهی مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸، زنان ایرانی دو بار اجازه حضور در ورزشگاه‌ آزادی را یافتند

 معصومه ابتکار درباره اینکه آیا با توجه به حضور خانواده‌ها و زنان در ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران، به معنای باز شدن در ورزشگاه‌های فوتبال به روی زنان است، گفته: «همه گزارش‌ها نشان‌گر وجود فضایی بسیار آرام، امن و منظم در ورزشگاه بوده و همین روند ادامه پیدا می‌کند.»

ابتکار در مورد اظهارات اخیر دادستان کل کشور درباره حضور زنان در ورزشگاه گفته: «به هر حال اظهارنظرها متفاوت است؛ ولی مهم این است که ما قانونی برای این مساله نداریم. خلاف شرع هم نیست و شئونات هم رعایت می‌شود.»

معصومه ابتکار اما با تاکید بر اینکه در پارک و سینما و کنسرت هم باید شئونات رعایت شود، گفته: «امیدواریم برای بازی‌های بعدی مشکلی وجود نداشته باشد.»

دادستان کل کشور پس از پخش مسابقه ایران و اسپانیا در ورزشگاه آزادی گفته بود: «ما مخالف شادی نیستیم اما آنچه شاهد بودیم و بعد دیدیم این بود که برخی روزنامه‌ها تیتر زدند که "آزادی آزاد شد". تحت همین عنوان، زن و مرد و جوان و کودک و دختر و پسر را در استادیوم جمع کردند و عده‌ای زن به این بهانه روسری خود را برداشتند شروع به آواز و رقاصی کردند.»

ورود زنان به استادیوم‌ها برای تماشای مسابقات در ایران ممنوع است و مراجع مذهبی و گروه‌های محافظه‌کار این کار را خلاف ارزش‌های زن و استادیوم را مکان نامناسبی برای حضور زنان می‌دانند.

محمد جعفر منتظری گفته بود: «آیا خانواده‌های شهدا که این سرمایه‌های عظیم را دادند این هدف را داشتند؟ من خطابم به مدیرانی است که خبر داریم در پشت صحنه در دفتر کارشان نشسته‌اند و مورد اعتراض قرار گرفته‌اند و می‌گویند باید برای هدف خود گام به گام جلو برویم.»

معاون امور زنان رییس‌جمهوری همچنین گفته که در مورد ورزش‌های دیگر از پیش فضا برای ورود زنان فراهم شده است و از جمله در مسابقات والیبال اخیر زنان حضور داشتند.

او در مورد مسابقات فوتبال گفته: «خوشبختانه صدا و سیما هم حضور خانم‌ها را پخش کرده؛ در اینکه شئونات باید رعایت شود هیچ شکی نداریم. این فضای نشاط برای خانم‌ها هم باید فراهم باشد و این گروه هم حق دارند از این فضا استفاده کنند. همه ما هم بیشتر رعایت می‌کنیم تا فضای خوب و شادی در جامعه داشته باشیم.»

این در حالی است که آیت‌الله صافی گلپایگانی، مرجع تقلید شیعه در اظهاراتی در قم، از حضور زنان در ورزشگاه و تماشای فوتبال ابراز ناخرسندی کرده و گفته: «این افتخار نیست که زنان هم برای تماشای فوتبال به ورزشگاه بیایند، حدود زن و مرد باید حفظ شود.»

این موجع تقلید همچنین از وضعیت زنان در جامعه انتقاد کرده و گفته حریم زنان باید جدا از حریم مردان باشد و موازین شرعی اسلام باید در میان زنان و مردان رعایت شود.

او با تأکید بر اینکه زنان باید در زمینه‌های مختلف مطابق با موازین اسلامی فعالیت داشته باشند و وضعیت آنان باید با ارزش‌های اسلامی منطبق باشد، گفته: «متأسفانه امروز وضعیت زنان در مملکت ما مطابق با اسلام نیست و باید در این زمینه، کارها و فعالیت‌های تأثیرگذاری انجام شود.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارو

    این آقای صافی گلپایگانی متولد سال 1297 است و امسال وارد صد سالگی می شود!!! این در حالی است که متولدین سال 1379 هم اکنون وارد دانشگاه شده اند و دانشجو محسوب می شوند! یک پیرمرد صد ساله می خواهد برای جوانان قرن بیست و یکمی تعیین تکلیف کند!! فکر نکنم صافی ححتی بداند استادیوم چطور جایی است و شاید اصلاً استادیوم ندیده باشد! بهتر است در این باره از وی سؤال شود و مشخص شود که وی اصلاً می داند استادیوم چیست؟ به قول سعدی: «صافی نشود صوفی، تا در نکشد جامی»