ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع مردم خرمشهر در اعتراض به بی‌آبی نماز جمعه را مختل کرد

خط لوله غدیر، تنها منبع آب آشامیدنی خرمشهر و آبادان در منطقه هویزه شکسته. معترضان سبب شدند که نماز جمعه با تأخیر برگزار شود. تا پایان نماز اعترضات ادامه داشت.

شماری از ساکنان خرمشهر در اعتراض به نبود آب آشامیدنی و شوری آب مقابل مسجد جامع شهر اجتماع کردند و با سر دادن شعارهایی مانع از ورود امام جمعه خرمشهر به مسجد جامع شدند. منطق معترضان با شعار ساده‌ای کاملاً روشن بود: [بدون آب] نمازتون باطله. نماز جمعه با تأخیر برگزار شد و تجمع معترضان هم تا پایان نماز جمعه ادامه پیدا کرد.

جمعه ۸ تیر: تجمع اعتراضی گروهی از مردم خرمشهر به فقدان آب آشامیدنی

خط لوله‌ای موسوم به خط لوله «آب غدیر» آب آشامیدنی شهرهای خرمشهر و آبادان را تأمین می‌کند. سال گذشته شاخه اول این خط لوله برای تأمین آب آشامیدنی افتتاح شد. خط لوله غدیر شامگاه سه‌شنبه ۵ تیر در منطقه هویزه شکست و تنها منبع آب آشامیدنی شهرهای خرمشهر و آبادان از بین رفت. ساکنان بسیاری از مناطق ایران، از آب آشامیدنی با شوری ۴۵۰ تا ۵۰۰ میکروموس استفاده می‌کنند اما با وجود آنکه ۳۰ درصد آب‌های جاری و روان ایران از استان خوزستان عبور می‌کند، شوری آب در شهرهای استان سه برابر استاندارد آب در سایر مناطق ایران است. شوری آب هم به نارضایتی اهالی استان دامن زده است. داوود حسینی، مدیر آبفای روستایی آبادان اعلام کرده که کاهش آب رودخانه بهمنشیر به دلیل خشکسالی‌ها باعث شور شدن آب خرمشهر و آبادان شده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی گزارش داده که در خرمشهر تجمع معترضان حدود ساعت ۱۱ صبح جمعه آغاز شد و با سخنرانی عبدالنبی موسوی‌فر، امام جمعه شهر، پیش از نماز به پایان رسید. معترضان باعث شدند که نماز جمعه با تأخیر برگزار شود. آن‌ها که ظرف‌های پلاستیکی در دست داشتند، با سر دادن شعارهایی مانند «بی‌غیرت، بی‌غیرت»، «نمازتون باطله»، «مسئول بی‌لیاقت، نمی‌خواهیم، نمی‌خواهیم»، «به نام دین، ما را غارت کردند» و «فرماندار، برو گم شو» مانع از برگزاری به موقع نماز جمعه شدند.

جمعه ۸ تیر: تجمع اعتراضی گروهی از مردم خرمشهر به فقدان آب آشامیدنی مقابل مسجد جامع:

در روزهای گذشته شمار زیادی از ساکنان آبادان و خرمشهر مقابل اداره آبفا و فرمانداری این شهرها تجمعات اعتراضی برگزار کرده بودند. به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) در تجمع اعتراضی پنجشنبه ۷ تیر، مرد جوانی وارد ساختمان آبفا شد، در اعتراض به نبود آب آشامیدنی بنزین روی خود پاشید و قصد خودسوزی داشت که مأموران با استفاده از پتو مانع از خودسوزی او شدند. در فیلمی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده دو فرد معمم سعی دارند مردم را آرام کنند. این دو روحانی به مردم قول می‌دهند تا ۱۵ تیر بحران آب آشامیدنی در خرمشهر و آبادان مهار شود. زنی در پاسخ به یکی از آن‌ها می‌گوید: «فکر کن من انسان نیستم، سگ هستم. ولی می خواهم آب بخورم. چطور تا پانزدهم صبر کنم؟»

برای تأمین آب آشامیدنی اهالی خرمشهر، محل‌هایی برای عرضه آب آشامیدنی در نظر گرفته شده است. خبرگزاری‌های داخلی گزارش داده‌اند که در سه روز گذشته صف‌های طولانی مقابل این مکان‌ها زندگی روزانه مردم را مختل کرده. علاوه بر این بهداشت روزانه ساکنان خرمشهر و آبادان نیز مختل شده است.

قیمت بشکه‌های آب ۲۰ لیتری و همینطور آب معدنی در چند روز اخیر و همزمان با بحران در خرمشهر و آبادان آب افزایش یافته است. مسئولان می‌گویند با احداث سد مارد و راه‌اندازی خط دوم غدیر برای تامین آب شرب و همچنین تامین اعتبار برای اجرای انشعاب به روستاهای اطراف آبادان و خرمشهر، بحران آب برطرف می‌شود. اما اجرای این پروژه‌ها دست‌کم سه سال طول می‌کشد. مردم می‌پرسند تا آن موقع تکلیف چیست؟

عبدالله سامری نماینده خرمشهر در مجلس شورای اسلامی شرایط کنونی را با زمان جنگ مقایسه کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان

    ای مردم فتنه گر ایران ! مگر در کربلا آب بود ؟ ولی امر مسلمین جهان فرمودند جمعیت را دوبرابر کنید ، بیش از آن آتش به اختیار ! آیا اطاعت کردید ؟ آیت اله قزوینی هم یک شب آمدند تلویزیون قسم دادند که امشب بعشق و بنام 14 معصوم برای پس انداختن 14 بچه کلید را بزنید ، آیا زدید ! آیا کلیدتان زنگ زده بود ؟! ولی امر مسملین گفتند خسته نشوید و بروید برای حرم بشار اسد و حکومت بعثی سوریه شهید بشوید ! آیا رفتید ؟ گفتند ما باید از فلسطین دفاع کنیم ! اگر فلسطینی ها هم نخواهند باید دفاع کنیم ! کردید ؟ گفتند باید امریکا را نابود کنیم و اسرائیل را از بین ببریم . کردید ؟ اکنون هم بجای اینکه بفکر حزب اله لبنان باشید، طلاها و نقدینه خود را بیاورید به حوزه های علمیه و سپاه قدس و رهبری بدهید، بفکر کمک به دولت و شهرداری تهران باشید تا در عراق ساخت و ساز کنند و راهپیمایی اربعین راه بیندازند ، بجای اینکه به نهاد ها و بنیادهای بین المللی مانند بنیاد بین المللی قدیر، بنیاد بین المللی اهل بیت ، بنیاد بین المللی .... ، جامعت المصطفی العالمین و به مؤسسه آموزش و پژوهش امام خمینی و ... کمک کنید میگویید آب نداریم ! هوا نداریم ! درامد نداریم ! ما که برای اقتصاد و زندگی بهتر انقلاب نکردیم ، برای اسلام، برای روحانیت معظم و بالاتر از همه برای نظام مقدس و ولایت فقیه انقلاب کردیم ! چه مردم فتنه گری هستید ! کافرها !

  • کارگر

    توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه هم اکنون تظاهرات مردم دلیر خرمشهر. ۸ تیر -------------------------- حضور چشمگير زنان در صف مقدم تظاهركنندگان در اعتراض به بى آبى و شورى آب در خرمشهر ---------------------------- تظاهرات شبانه در خرمشهر ادامه دارد. صف آرایی نیروهای ضد شورش در برابر مردم تشنه و عاصی

  • جهان

    خوزستان استانی است که ریشه حیات ایران به چاه های نفت ان وابسته است هر ناکجا آبادی در دنیا اگر استانی مانند خوزستان داشت از زیر سنگ هم اگر میشد آب و آبادانی و رفاه مردم آنرا به بهترین صورتی تامین میکردند ، نگاه کنید به کشورهای همجوار ، کویت ، دوبی ، قطر ، عمان ، ابو ظبی چه تفاوتی با خوزستان دارند که مردمش همه چیز دارند و مردم خوزستان هیچ حقی بر گنج پور بهای زیر پای خود ندارند جز آلودگی هوا بخاطر صنایع آلاینده وابسته به نفت و پتروشیمی و گازهای سوزان سر چاهها ی نفت ، علاوه بر آخوندها و بچه آخوندهای سیری ناپذیر و اشغالگر ایران مردم سوریه ، لبنان ، ونزولا ، سریلانکا بیش از این هم میهنان خوب و شریف ایرانی خوزستان سهم و حقوق از نفت خوزستان میبرند

  • Bardia

    خامنه‌ای سی سال هر روز دشمن دشمن گویان ندای مرگ و جنگ سر می‌داد. هنوز جنگی در کار نیست و تحریمی شروع نشده کسی باید بیاید تنبان‌شان را بالا بکشد. کاش نمیرد! کاش نمیرد! آرزو می‌کنم که در دادگاهی صالح با حضور هیأت منصفه و وکلای تسخیری و در حضور مردم دادگاهی شود. کاش نمیرد و آن روز را ببیند، و ببینیم!