ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رهبر جمهوری اسلامی خطاب به مسئولان: انسجامتان را حفظ کنید

رهبر ایران گفته هدف از فشارهای اقتصادی کنونی، به ستوه آوردن مردم است و می‌خواهند میان مردم و نظام شکاف ایجاد کنند.

علی خامنه‌ای، رهبر ایران در تازه‌ترین سخنرانی خود از مسئولان خواسته «انسجام‌شان را حفظ کنند» و در برابر دشمن «سستی نشان ندهند و تسلیم نشوند».

خامنه‌ای از مسئولان خواست «انسجام‌شان» را در برابر فشارهای آمریکا حفظ کنند

این اظهارات چند روز پس از آن مطرح می‌شود که حسن روحانی زیر فشارهای داخلی و خارجی اعلام کرد استعفا نمی‌دهد و دست یاری به سوی همه جناح‌ها از جمله منتقدانش دراز می‌کند. در ادامه شماری از محافظه‌کاران شناخته شده مخالف دولت نیز در اقدامی بی‌سابقه از رئیس جمهوری حمایت کردند. گمان می‌رفت این موضع‌گیری‌ها در هماهنگی با رهبر ایران پیش رفته است.

اکنون علی خامنه‌ای در مراسم سالانه‌ دانشجویان دانشگاه افسری دانشگتاه امام حسین گفته «برنامه‌ی دشمن، ایجاد شکاف و جدایی میان نظام و مردم است». او در ادامه این برنامه را ناشی از «حماقت» خواند و ادامه داد: «نظام جمهوری اسلامی، چیزی جز ملت ایران نیست و این دو جداشدنی نیستند».

همچنین رهبر ایران بدون هیچ گونه اشاره‌ای به عملکرد مسئولان داخلی بار دیگر دشمنان خارجی را مسئول بحران‌های اقتصادی دانست و گفت: «هدف از فشارهای اقتصادی کنونی، به ستوه آوردن مردم است».

به باور آیت‌الله خامنه مردم ایران در آستانه «دورانی جدید» و «یک تجربه مهم تاریخی» قرار دارند که در آن به سبب «بی‌اعتمادی به آمریکا» باید توان و انرژی‌ها را تجمیع کرد.

تأکید آیت‌الله خامنه‌ای بر همبستگی همه نیروها و عدم تسلیم در برابر فشارهای خارجی در حالی بیان می‌شود که ایران در عرصه داخلی با اعتراضات اجتماعی دامنه‌داری دست به گریبان است و دولت در کنترل گرانی و بیکاری ناموفق بوده. در عرصه خارجی نیز خروج آمریکا از برجام و تصویب تحریم‌های تازه علیه تهران، سرمایه‌گذاران خارجی را فراری داده و فروش نفت ایران پس از ماه نوامبر سال جاری را با ابهام مواجه کرده.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سامان

    انسجامتان را حفظ کنید تا من با همه بی کفایتی سر قدرت باشم. هزینه اش هم بعهده ملت فتنه گر ایران !

  • رضاشاه روحَت شاد

    خامنه‌ای تو روحِت