ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روح‌الله مردانی، معلم و دانشجوی زندانی به شش سال حبس محکوم شد

روح‌الله مردانی در جریان اعتراضات دی گذشته بازداشت شد. یک منبع مطلع به هرانا گفته که وزارت آموزش و پرورش با دخالت حراست، حقوق این معلم زندانی را قطع کرده.

روح‌الله مردانی، معلم و دانشجوی زندانی دانشگاه تهران به شش سال حبس محکوم شد.

روح‌الله مردانی

مردانی از فعالان مدنی بود که در جریان اعتراض‌های سراسری دی ۱۳۹۶ و در جریان تجمع اعتراضی دانشجویی بازداشت شد.

به گزارش وب‌سایت خبری «هرانا»، وابسته به فعالان حقوق بشر ایران، مردانی در دادگاه بدوی به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس و به اتهام «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی» به پنج سال حبس محکوم شده است. او همچنین دو سال ممنوع‌الخروج و محروم از فعالیت سیاسی است. بر اساس اصل تجمیع حکم‌ها، او بر اساس حکم دادگاه بدوی با حکم زندان پنج‌ساله روبه‌رو است.

مردانی از چهارم اردیبهشت در اعتراض به بازداشت خود دست به اعتصاب غذا زده بود. او چندین بار به بهداری زندان منتقل شد و سرانجام ۳۱ اردیبهشت به اعتصابش پایان داد.

یک منبع مطلع به هرانا گفته که وزارت آموزش و پرورش با دخالت حراست، حقوق این معلم زندانی را قطع کرده است.

شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه رئیس‌جمهوری ایران در امور حقوق شهروندی شنبه گذشته گفته بود که برای ۱۱ دانشجوی معترض که اکثراً از دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران هستند، حکم صادر شده است. او وعده داده بود که دولت پیگیر این پرونده‌ها است. پیش از او نیز منصور غلامی، وزیر علوم وعده پیگیری داد.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران اما شنبه اعلام کرد که وزارت علوم نیز تا کنون وضعیت دانشجویان بازداشتی را به طور رسمی پیگیری نکرده و حتی اسامی آنها را به قوه قضائیه نداده است. او گفت تنها پنج دانشجوی زندانی تا کنون «شناسایی» شده و برایشان حکم صادر شده است. او از این دانشجویان نام نبرد.

چندی پیش انتشار خبر محکومیت علی مظفری، دانشجوی رشته انسان‌شناسی دانشگاه تهران و سینا عمران، دانش‌آموخته رشته مترجمی زبان آلمانی دانشگاه تهران به هشت سال حبس تعزیری، و دو سال محرومیت از خدمات اجتماعی همچون ممنوع‌الخروجی به چندین اعتراض دانشجویی دامن زد و انتقاد برخی اصلاح‌طلبان و مقام‌های دولتی را در پی داشت. محمد صادقی، یکی از نمایندگان اصلاح‌طلب با انتقاد از حسن روحانی، رئیس‌جمهوری گفت که حکم‌های سنگین قضایی علیه دانشجویان را وزارت اطلاعات صادر کرده است.

پیش از این نیز سه فعال دانشجویی دیگر در اواسط اسفند ۱۳۹۶ به زندان و ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بودند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاوه

    من در میان دوستان و آشنایان و کلاً به شعاع 30 کیلومتر اطراف خودم همه مردم را در راه «فعالیت تبلیغی علیه نظام» ضد بشری جمهوری اسلامی می‌بینم و دائماً در فکر اجتماع و تبانی برای سرنگونی رژیم هستیم! رژیم اگر بخواهد هم نمی تواند همه ما را بکشد و زندانی کند! پس بهتر است بیشتر از این گور خود را عمیق نکند!