ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سرویس‌های جاسوسی آمریکا: کره‌شمالی به تعهدات هسته‌ایش پایدار نخواهد بود

سرویس‌های جاسوسی آمریکا: کره‌شمالی، نه فقط قصد نابودی همه زرادخانه هسته‌ای‌اش را ندارد، بلکه درصدد مخفی کردن بخشی از تأسیسات و سلاح‌های هسته‌ای‌اش است.

کره‌شمالی، نه فقط قصد نابودی همه زرادخانه هسته‌ای‌اش را ندارد، بلکه درصدد مخفی کردن بخشی از تأسیسات و سلاح‌های هسته‌ای‌اش است. این نتیجه‌گیری سرویس‌های جاسوسی آمریکاست که واشنگتن‌ پست به نقل از منابع رسمی آن را منتشر کرده است.

«مستنداتی که پس از نشست ۱۲ ژوئن در سنگاپور، جمع‌آوری شده‌اند، نشان می‌دهند که کره‌شمالی تمهیداتی برای فریب آمریکا در مورد تعداد دقیق سلاح‌ها و وجود برخی تأسیسات پنهان تولید مواد شکاف‌پذیر اتمی اندیشیده است.»

این مستندات گزارش پیشین آژانس اطلاعات دفاع آمریکا را تأیید می‌کنند، در آن گزارش پیش‌بینی شده بود که کره شمالی تن به خلع سلاح کامل هسته‌ای نمی‌دهد.

این خلاف آن چیزی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در بمباران توئیتری‌اش پس از نشست سنگاپور وعده داده بود.

دونالد ترامپ پس از بازگشت از سنگاپور در توئیتر خود نوشته بود: «همین الان فرود آمدیم. سفر طولانی‌ای بود؛ حالا همه نسبت به روزی که من بر سرکار آمدم، احساس امنیت بیشتری می‌کنند. دیگر تهدید هسته‌ای کره شمالی وجود ندارد.»

او در توئیت دیگری اضافه کرده بود: «پیش از اینکه ریاست‌جمهوری را تحویل بگیرم، مردم تصور می‌کردند که ما به جنگ کره شمالی خواهیم رفت. رئیس‌جمهور اوباما گفت کره شمالی بزرگترین و خطرناک‌ترین مسأله ماست. دیگر اینطور نیست. امشب آسوده بخوابید.»

سرویس‌های جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا و بسیاری از کارشناسان مسائل کره شمالی در این خوش‌بینی و اشتیاق رئیس‌جمهوری آمریکا شریک نیستند.

سال گذشته، سرویس‌های جاسوسی تخمین زدند که کره شمالی ۶۵ کلاهک‌ هسته‌ای در اختیار دارد، با این حال، آن طور که بیانیه‌های رسمی پیونگ‌یانگ و ظرفیت نیروگاه اتمی یونگ بیون نشان می‌دهند، تعداد کلاهک‌ها باید بیشتر از این رقم باشد.

کره شمالی مدعی است که یونگ بیون، تنها تأسیسات هسته‌ای این کشور است. ماه مه گذشته، اما واشنگتن پست از وجود تأسیسات زیرزمینی دیگری در منطقه کانگسون خبر داد که ظرفیت آن حتی از یونگ بیون بیشتر است. احتمال می‌رود که نیروگاه‌های دیگری نیز در کار باشند.

دیوید آلبرایت، کارشناس مسائل کره شمالی، در واشنگتن‌ پست گفته است: «بیم آن می‌رود که دولت ترامپ آسان بگیرد و صرفاً در توافقات یونگ بیون را مد نظر قرار دهد و بر دیگر تأسیسات و نیروگاه‌های هسته‌ای چشم بپوشد.»

آبراهام‌ام. دنمرک، مدیر برنامه آسیایی مرکز مطالعات بین‌المللی وودرو ویلسون نیز به واشنگتن‌ پست گفته: «کره‌شمالی در واقع هیچ تعهد انصمامی‌ای در مورد خلع سلاح هسته‌ای نداده است. و آنچه عملاً مورد توافق قرار گرفته این کشور را در مود ساخت سلاح‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک محود نمی‌کند.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.