ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس سازمان پدافند غیر عامل: تغییرات اقلیمی ایران مشکوک می‌زند، ابرهای ما را می‌دزدند

یکسال پیش قرار شد سپاه در کنار دولت تلاش کند از طریق بارورسازی ابرها با خشکسالی مقابله کند. حالا یک مقام ارشد سپاه می‌گوید اسرائیل ابرهای ایران را عقیم می‌کند و می‌دزدد.

غلامرضا جلالی از مقام‌های ارشد نظامی ایران مدعی شده «تغییرات اقلیمی در ایران مشکوک به دخالت خارجی‌هاست». او به ویژه بر مسئله ابرها دست گذاشته، ابرهایی که به عقیده او «دشمن خارجی» از آسمان ایران می‌رباید؛ ابرهایی که یکسال پیش قرار بود سپاه بارورشان کند.

غلامرضا جلالی، فرمانده سازمان پدافند غیرعامل ایران

رئیس سازمان پدافند غیر عامل در سومین کنفرانس ملی پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی گفت «تغییرات اقلیمی در ایران مشکوک به دخالت خارجی‌هاست؛ مراکز علمی که در کشور وجود دارد مطالعه‌ای در این خصوص انجام داده‌اند که نتیجه مطالعات این موضوع را تأیید می‌کند».

این مقام نظامی گفت اسرائیل و یکی از کشورهای همسایه «ابرهای در حال ورود به ایران را غیربارور می‌کنند؛ علاوه بر این ما با بحث ابردزدی و برف دزدی نیز مواجه هستیم». او گفته ادعایش مستند به این نکته است که از افغانستان تا مدیترانه همه ارتفاعات بالای دو هزار و ۲۰۰ متر برف دارند به جز ایران.

این اظهارات درحالی بیان می‌شود که در زمستان سال گذشته، پس از آنکه وزارت نیرو  اعلام کرد قصد دارد از هواپیماهای نیروی هوایی سپاه پاسداران برای بارورسازی ابرها استفاده کند، سپاه برای بارورسازی ابرها اعلام آمادگی کرد. پروژه‌ای که همچون تلاش‌های قبلی ایران برای بارورسازی، کمکی به حل بحران خشکسالی در ایران نکرد.

پیش‌بینی می‌شود سال ۱۳۹۷ خشک‌ترین سال آبی تاریخ ایران از زمان ثبت این آمار باشد. ۳۵ میلیون تن در ایران در معرض تنش آبی قرار دارند و از مجموع ۱۲۴۰ شهر کشور، ۶۰۰ شهر با بحران آب آشامیدنی مواجه هستند.

به عقیده کارشناسان بخشی از بحران آب به مدیریت ناکارآمد حکومت باز می‌گردد که با شیوه سنتی کشاورزی، سدسازی بی‌رویه و مصرف آب‌های زیر زمینی مرتبط است. اما بخش دیگری از بحران کم آبی ایران به سبب خشکسالی و کاهش شدید بارش در این کشور پدید آمده. همزمان در سطح جهانی، تغییرات اقلیمی که به واسطه تولید و انتشار گازهای گلخانه‌ای پدیده آمده باعث افزایش دما و گرمایش جهانی شده؛ موضوعی که ایران نیز از آن بی نسیب نمانده.

جنگ بیوسایبری

به باور غلامرضا جلالی از سرداران سپاه پاسداران، ایران درگیر یک «جنگ بیوسایبری» است: «امروز جنگ زیستی با هدف آسیب زدن به اقتصاد در دستور کار برخی کشورها قرار دارد و کشورهایی هستند که حملات زیستی هدفمندی انجام می‌دهند».

فرمانده پدافند غیرعامل ایران، علاوه بر «تغییرات اقلیمی در ایران» از آسیب به «زیتون‌های رودبار» و همچنین «آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و خسارت به مرغداری‌ها استان البرز» به عنوان دو مورد مشکوک دیگر نام برد.

این مقام ارشد سپاه «دستکاری غذایی و تغییر الگوی مصرف» را نیز از جمله دیگر تهدیدات خواند و از قول یک استاد دانشگاه مثال زد که «مصرف گوشت خوک تمایلات خدایی را در انسان از بین می‌برد».

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جهان

    سردار شبه بوفالو ، دزد که از دزد بزنه آخوند دزده (قدیمها میگفتند شاه دزده ) شما ۴۰ سال است همه چیز کشور از روی زمین تا اعماق چاه های نفت و معادن را کلا به یغما برده اید و تاراج کرده اید حال دم از دزدی دیگران میزنید

  • یک خواننده رادیو زمانه

    کسی که این ادعا را میکنه باید خیلی حالیش باشه و راه حلش رو هم بگه پس اگه راست میگی سردار جان راه حل بگو !البته غیر از دعا و نماز باران

  • جهان

    حرفهاش کاملا درسته جمهوری اسلامی با اسراییل دشمنی می کند و خوب اسراییل هم دشمنی می کند البته با روش ناجوانمردانه

  • فرهاد

    فرض کنیم که این سردار راست بگوید آنوقت تو و اربابت شکر خوردید با کسی که (چند صد بار) قوی تر از خودتان است و جنگ بیوسایبری می تواند علیه تان را بیاندازد در افتادید که حالا حاصل جهالت ها و حماقت هایتان را گردن دیگران بیاندازید! اینها گمان می کنند اگر بگویند آمریکا یا اسراییل اقدامی کردند خودشان را تطهیر می کنند. نخیر! اگر خل بازی های ایدئولوژیک انقلابی-اسلامی شما نبود وضعیت کشور به اینجا نمی رسد که رسیده. جای سالم در کشور باقی نگذاشتید از اقتصادش بگیر تا محیط زیستش تا سلامت اخلاق و روانش تا نیروی انسانی و وضعیت نسل های آینده همه قربانی خل بازی های یک عده احمق شده.

  • آرمان

    این مراجع چرا دعای باران نمی خوانند ؟ خود ولی امر مسلمین جهان دعای باران بخوانند تا مسلمین از باران رحمت بهره مند شوند. یا بفرمایند تا ابراهای رژیم اشغالگر قدس باران نبارند ! یا از امام زمان بخواهند. این که نشد ! امامان با همه معجزه هایی که میفرمایید دارند، چرا کاری نمی کنند ؟! اسلام دارد از دست میرود ! اسلام به کنار نظام مقدس به خطر افتاده که حفظش اوجب واجبات است !

  • اسمال

    خوب شما که در این حد ضعیف هستید که حتی توان نگهداری برف و باران کشور هم ندارید، غلط می کنید ادعای نابودی جایی را می کنید. بالفرض که ادعای شما صحت داشته باشد، بدین ترتیب آنها قادرند شما را از هستی ساقط کنند، پس معلوم می شود شما با کسانی درافتاده اید که بسیار از شما قدرتمندترند، و این نشان از عقل ناقص شما دارد، پس اینهمه رهبری داهیانه و غیره هم معلوم می شود که توسط ناقص عقلان و ناقص عقل اعظم ترویج شده است. ببین ما مردم سرنوشتمان را دست چه کسانی داده ایم!

  • روزبه

    مردیکه خرفت کل کره زمین گرمتر شده خشکسالی در خیلی جاهای دنیا در حال گسترش حتی در امریکا و افریقا. یخهای قطبی و یخچالهای کوه های بلند در حال آب شدن. شما آبها ی گرانقیمت رو با روش کشت سنتی دوران ابتدای تمدن بشر(غرق آبه) و تبخیر بیجای اون برای کشت گوجه فرنگی و هندوانه و خربوزه و سیب زمینی هدر میدهی بجا سرمایه گذاری در کشاورزی مدرن با مصرف آب کمتر و بازده بیشتر و محصولات کم آب بر. من که احمقتر و ابله تر از شما "مسئولان" بی لیاقت کشور کسی ندیدم که بی حساب و کتاب اجازه میدهد هر جایی چاه بزنند و با تخلیه کامل آب آن خیار وگوج فرنگی بکارند نه تنها برا 80 میلیون آدم حتی برای "صادرات". آبی که بعد از تخریب سفره زیر زمینی غیر قابل احیاست. جنگلها در کشور رو به نابودیست و شما به رگ غیرتتان بر نمیخورد آنطور که دلسوز مسلمانان غزه و سوریه وووو هستید و پول خرج میکنید؟ بجای حفظ و توسعه جنگلها و مراتع با پولش مسجد و حسینه و بیلبوردهای با مزخرفات مذهبی چاپ میکنید. خر خودتی که ما را خر فرض میکنی. آلودگی هوا شهرها و ریزگردها را هم حتما دشمنان اعلم کردند. شما هر روز ماشینهای قراضه قرن گذشته با بنزین آلوده به مردم میدهی یا دشمن؟