ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سفر روحانی به اتریش و سوئیس با هدف بحث بر سر بسته پیشنهادی اروپا برای حفظ برجام

سوئیس و اتریش دو کشوری بودند که اغلب مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ در آنجا صورت پذیرفت. آیا اینبار هم مذاکره در این دو کشور ضامن توافق هسته‌ای خواهد بود؟

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران عازم سوییس و اتریش است. هدف از این سفر آینده برجام و توافقات با اتحادیه اروپا عنوان شده است.

حسن روحانی پیش از سفر ۱۱ تیرماه خود به برن سوئیس درباره بسته پیشنهاد اروپا برای حفظ برجام گفت:

«قرار است در روزهای آینده اروپایی‌ها بسته پیشنهادی خود را برای تداوم برجام ارائه کنند که در مورد آن با سران اتریش به‌عنوان رئیس اتحادیه اروپا گفتگو خواهیم کرد».

این سفر به دعوت رؤسای جمهوری‌های سوئیس و اتریش انجام شده است.

سوئیس و اتریش دو کشوری بودند که اغلب مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ در آنجا صورت پذیرفت.

روحانی اعلام کرده قرار است در این سفر علاوه بر دیدار با مقام‌های رسمی سوئیس و اتریش با تجار و کار افرینان دو کشور نیز رایزنی‌هایی انجام شود.

از نظر مقامات ایرانی آینده برجام و عدم خروج ایران از این معاهده به حمایت‌های اروپا و بسته اقتصادی این کشور گره خورده است.

دوم تیرماه امسال عباس عراقچی وعده داده بود بسته پیشنهادی اروپایی‌ها برای حفظ برجام تا ۱۰ روز آینده آماده خواهد شد.

هشت روز بعد، شنبه نهم تیرماه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گزارش داد که اروپا تا دو روز آینده بسته پیشنهادی خود برای حفظ برجام را به ایران ارائه خواهد کرد.

هرچند نهم تیرماه بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد «اخبار مربوط به ارائه بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا در حمایت از برجام مورد تأیید نیست».

پس از خروج آمریکا از برجام، حسن روحانی، رئیس‌جمهوری پس از خروج آمریکا از برجام مهلتی به اروپا داد تا با حمایت از برجام این توافق را زنده نگه دارد. بعدتر شماری از مقامات دولتی ایران از ضرب الاجلی ۶۰ روزه به اروپا خبر دادند.

اما بنابر جمع‌بندی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اروپایی‌ها هنوز تضمین لازم درباره جبران خسارات ناشی از خروج آمریکا از برجام را ارائه نکرده‌اند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محمدرضا کیانفر

    حسن روحانی با اتریش رئیس اتحادیه ی اروپا و سوئیس حافظ منافع آمریکا و عربستان سعودی به توافق رسید. رئیس جمهور محترم، مایه ی افتخار است که در سیاست خارجی به موفقیت چشمگیری نائل شدید، اینک مهمترین تعهدتان در سیاست داخلی یعنی: آزادی ی فراگیر، که در اردیبهشت 96 وعده اش را دادید و اصلی ترین وجه آن برخورداری ی مخالفین انقلاب از آزادی ی بیان می باشد، بی شک مشکل گشای معضلات بی شمار کشور خواهد بود، با تشکر از توجه شما،