ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات ــ از میان آن‌ها: تجمع داوطلبان آزمون دستیاری علیه سهمیه‌بندی آموزش عالی

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که سه‌شنبه ۱۲ تیر صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که سه‌شنبه ۱۲ تیر صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

تجمع دوباره سپرده‌گذاران موسسه کاسپین: «روحانی دروغگو، پس پولای ما کو»

سپرده‌گذاران موسسه کاسپین این بار در تهران مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. در ویدئویی که از این تجمع منتشر شده، حاضران علیه فرشاد حیدری معاون نظارتی بانک مرکزی شعار می‌دهند.

[video width="640" height="368" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/07/rasht-kaspian-12tir.mp4"][/video]

بانک مرکزی جمهوری اسلامی پیش از این مدعی شده که اصل سپرده ۹۸ درصد سپرده‌گذاران موسسه‌های مالی و اعتباری غیرمجاز را پرداخت کرده است. این ادعا اما از سوی سپرده‌گذاران معترض تکذیب می‌شود.

موسسه مالی و اعتباری کاسپین پس از انحلال تعاونی‌های فرشتگان، آرمان ایرانیان و و فردوسی با مجوز بانک مرکزی فعالیت خود را آغاز کرد.

معاون نظارتی بانک مرکزی بدهی این موسسه را حدود ۸۶۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده است.

در همین رابطه چند ویدئو در شبکه‌های اجتماعی نیز از تجمع سپرده‌گذاران این موسسه در رشت منتشر شده است. حاضران در این تجمع شعار می‌دهند: « دست‌های پشت‌پرده، با پول ما چه کرده»، «سوریه را رها کن، فکری به حال ما کن».

در یکی از این ویدئوها حاضران علیه حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران شعار می‌دهند او را «دروغگو» می‌نامند و شعار می‌دهند: «روحانی دروغگو، پس این پول‌های ما کو».

دستمزد یک کارگر ساختمانی پس از اقدام به خودکشی پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری دولتی کار ایران، ایلنا، یک کارگر ساختمانی صبح سه‌شنبه ۱۲ تیر در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتش توسط کارفرما اقدام به خودکشی کرد.

سازمان آتش‌نشانی تهران خبر اقدام به خودکشی این کارگر را تائید کرده و ماموران این سازمان برای نجات او اقدام کردند. ایلنا چند ساعت بعد به نقل از آتش‌نشانی تهران گزارش کرد: این کارگر پس از اینکه دستمزد و مطالباتش توسط  پیمانکار پرداخت شد، از ساختمان بلندمرتبه‌ای که به قصد خودکشی بر بام آن رفته بود، پائین آمد. نام پیمانکار این کارگاه ساختمانی فاش نشده است. این واقعه در خیابان اشرفی اصفهانی تهران رخ داد.

تجمع متخصصان زنان و زایمان مقابل مجلس: «به عقب بر نمی‌گردیم»

گروهی از پزشکان متخصص زنان و زایمان هم در اعتراض به بخشنامه وزارت بهداشت، مبنی بر «ترویج زایمان طبیعی ۹۷» مقابل سازمان نظام پزشکی تجمع کردند و خواهان توقف اجرای این مصوبه هستند.

تجمع پزشکان متخصص زنان و زایمان مقابل وزارت بهداشت و درمان

معترضان به خبرگزاری دولت جمهوری اسلامی، ایرنا، گفتند که اجرای این مصوبه «سلامت مادران و نوزادان را به خطر می‌اندازد.

پزشکان متخصص زنان و زایمان در این تجمع که ایرنا تعداد آن را ۲۰۰ تن گزارش کرده، دست‌نوشته‌هایی با مضمون «سلامت مادران و نوزادان سرزمینم را با هیچ چیز معامله نمی کنم»، «بازگشت به عقب هرگز، روزگاری که متخصص کم بود هرگز»، «نامه های بی جواب و سوالات مکرر»، « خواستار لغو فوری این بخشنامه هستیم و مخالف عقب گرد در سیستم سلامت مادر و نوزاد هستیم» همراه داشتند.

مریم میرپور یکی از پزشکان متخصص زنان و زایمان گفته که بخشنامه «ترویج زایمان طبیعی شفاف نیست اشکالات زیادی دارد».

این بخشنامه بیمارستان‌ها و پزشکان را موظف می‌کند که اگر تشخیص دهند زن باردار می‌تواند به صورت طبیعی زایمان کند باید امکانات و شرایط زایمان طبیعی را تحت نظر ماماها برای او فراهم آورد.

میرپور اما گفته است که بر اساس این بخشنامه زنان باردار باید هزینه بیشتری پرداخت کنند «چون ماما‌های همراه از بخش خصوصی و به صورت شیفتی برای آنان در هنگام زایمان در نظر گرفته می‌شود».

او گفته است: «اگر اجرای این دستورالعمل متوقف نشود شاهد از بین رفتن این مساله به عنوان یکی از دستاوردهای مهم حوزه بهداشت خواهیم بود.»

از دیگر مفاد این بخشنامه افزایش تعرفه ماماها از ۱۵ درصد به ۳۵ درصد از دریافتی بابت هر زایمان طبیعی است.

پزشکان حاضر در تجمع گفته‌اند که پیش از این نیز چند تجمع اعتراضی برگزار کرده اما نتیجه‌ای نگرفته‌اند و تا زمانی که مسئولان وزارت بهداشت به اعتراض‌هایشان توجه نکنند، این کار را ادامه خواهند داد.

اعتراض به سهمیه در آزمون دستیاری پزشکی

گروهی از متقاضیان در آزمون دستیاری پزشکی برای چندمین بار مقابل ساختمان وزارت بهداشت و علوم پزشکی تجمع کردند. این گروه به اعمال سهمیه ۵ درصدی تازه برای «خانواده شهدا و جانبازان جنگ» معترض‌اند.

تجمع داوطلبان دستیاری پزشکی مقابل وزارت بهداشت و درمان

دولت جمهوری اسلامی در آزمون دستیاری امسال ۵ درصد سهمیه جدید برای خانواده کشته‌شدگان و یا مجروحان جنگ ایران و عراق در نظر گرفته است. وزارت بهداشت و علوم پزشکی در واکنش به اعتراض‌ها نسبت به اعمال این سهمیه، مجلس شورای اسلامی را مسئول این اقدام دانست. مجلس شورای اسلامی نیز اعلام کرده که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که زیر نظر علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی است، را مبناء تصمیم‌گیری قرار داده است.

شرکت کنندگان در آزمون دستیاری پیش از این نیز در شهرهای مختلف در اعتراض به سهمیه اعمال شده اعتراض کردند. با این حال مجلس افزایش پنج درصدی سهمیه خانواده کشته‌شدگان، مجروحان و اسرای جنگ با عراق را تصویب کرد.

معترضین جمع شده مقابل ساختمان وزارت بهداشت و درمان رتبه‌های اعلام شده  را «عجیب» دانسته و به اعمال سهمیه بندی‌های جدید در این آزمون اعتراض کردند .

سهمیه‌های اعمال شده در این آزمون نزدیک به ۶۵درصد از قبولی ها را در برگرفته وبه خودش اختصاص میدهد .

دستگیری معترضان در خرمشهر

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی به نقل از منابع آگاه که نامشان فاش نشده، گزارش کرد: ۳۵ تن از معترضان در خرمشهر که به روایت این خبرگزاری «از عاملین اغتشاشات اخیر» بودند، شناسایی شدند.

منابع آگاه گفته‌اند که از این تعداد ۱۰ تن توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده‌اند. این خبرگزاری آخرین فرد دستگیر شده که نامش نیز فاش نشده را «ادمین کانال تلگرامی انتشاردهنده اصلی فراخوان‌های دعوت به آشوب در خرمشهر» معرفی کرده است.

اعتراض‌ به کمبود آب در خرمشهر هفته گذشته آغاز شد. در دومین روز اعتراضات ماموران پلیس با معترضان درگیر شدند. در حالیکه برخی از منابع خبری از «کشته شدن حداقل یک تن» در جریان دومین روز اعتراضات خبر دادند، وزیر کشور ایران این مسئله را تکذیب کرد. معاون امنیتی وزیر کشور اما تائید کرد که در جریان دومین روز اعتراضات در این شهر ۱۱ تن مجروح شدند.

استاندار خرمشهر هم به خبرگزاری‌ها گفته  که«مجرم اصلی حادثه تیراندازی دستگیر شده است».

غلامرضا شریعتی صبح امروز نیز مدعی شد که مشکل تامین آب در خرمشهر «حل شده است». هنوز هیچ منبع مستقلی این خبر را تائید نکرده و در عین حال گزارش‌هایی مبنی بر حضور گسترده نیروهای امنیتی در شهر منتشر شده است.

کانال تلگرامی «خاک‌زدگان» در همین رابطه به نقل از شاهدان عینی گزارش کرد: ماموران امنیتی در بعضی محله‌ها جستجوی خانه به خانه برای دستگیری کسانی که در اعتراض‌ها حضور داشتند را آغاز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.