ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تذکر نماینده اصلاح‌طلب درباره محدودیت سفر امنیتی امام جمعه اهل سنت زاهدان

محمود صادقی در تذکر کتبی به وزیران اطلاعات و کشور گفته که «تصمیم مراجع امنیتی در برقراری محدودیت تردد و مسافرت» برای مولوی عبدالحمید «بسیار عجیب و تأسف‌برانگیز» است.

محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب تهران در تذکری کتبی خواستار توضیح وزیران اطلاعات و کشور ایران درباره محدودیت‌های ایجادشده برای سفر عبدالحمید اسماعیل زهی، امام‌ جمعه اهل سنت زاهدان شد.

تصویر منتشرشده از تذکر کتبی صادقی

صادقی در این تذکر کتبی که تصویر آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، نوشته است: «حق تردد و جابجایی از محلی به محل دیگر از حقوق اساسی و بدیهی هر فرد است و ایجاد محدودیت در آن بر خلاف قانون اساسی است.»

او «تصمیم مراجع امنیتی در برقراری محدودیت تردد و مسافرت» برای مولوی عبدالحمید را «بسیار عجیب و تأسف‌برانگیز» خوانده است.

مخاطب این تذکر کتبی محمود علوی، وزیر اطلاعات و عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور است. تاریخ آن اما ذکر نشده است.

مولوی عبدالحمید آذر گذشته در گفت‌و‌گو با روزنامه ابتکار گفت که به جز سه استان تهران و سیستان و بلوچستان و قم برای سفر به دیگر استان‌های ایران محدودیت دارد. به  گفته امام جمعه اهل سنت زاهدان، محدودیت‌هایی که برای تردد او به دیگر شهرهای ایران اعمال شده، به صورت غیررسمی ابلاغ می‌شود.

مولوی عبدالحمید از حامیان حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری بود. اما شهریور گذشته تحولات صورت‌گرفته در دولت روحانی در زمینه رفع تبعیض نسبت به اهل سنت را «ضعیف» توصیف کرد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.