ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احمدی‌نژاد به چين می‌رود، وزیر خارجه چين به ايران می‌آيد

<p>همزمان با تلاش قدرت&zwnj;های غربی برای تشويق چين به کاهش خريد نفت از ايران، علی&zwnj;اکبر صالحی، وزير خارجه ايران گفت محمود احمدی&zwnj;نژاد، رئيس&zwnj;جمهوری اين کشور به چين سفر می&zwnj;کند و وزیر خارجه چین نيز در يکی دو ماه آينده به تهران می&zwnj;آيد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری فارس، صالحی شامگاه جمعه ۲۱ بهمن ۱۳۹۰ به شبکه سوم تلويزيون دولتی ايران گفت احمدی&zwnj;نژاد به دعوت مقامات پکن به چين سفر می&zwnj;کند.</p> <p>وی به زمان دقيق اين سفر اشاره&zwnj;ای نکرد و تنها گفت اين سفر در &quot;آينده&zwnj;ای نزديک&quot; انجام می&zwnj;شود.</p> <p>وزير خارجه ايران همچنين گفت &quot;ما ژائوخو&quot;، دستیار وزير خارجه چين &quot;ظرف يکی دو روز آينده به تهران سفر می&zwnj;کند.&quot;</p> <blockquote> <p>پکن هدف از سفر چین به ایران را تشويق مقامات این کشور به از سرگيری مذاکرات با گروه ۱+۵ اعلام کرده است</p> </blockquote> <p>وزارت خارجه چين نيز اعلام کرد &quot;ما ژائوخو&quot; برای مذاکره در خصوص پرونده اتمی ايران از ۱۲ تا ۱۳ فوريه (۲۳ و ۲۴ بهمن ۱۳۹۰) به تهران سفر می&zwnj;کند.</p> <p>چين هدف از اين سفر را تشويق ايران به از سرگيری مذاکرات با گروه ۱+۵ اعلام کرده است.</p> <p>گروه ۱+۵ شامل کشورهای آمريکا، بريتانيا، فرانسه، چين و روسيه به&zwnj;علاوه آلمان می&zwnj;شود که درخصوص برنامه اتمی ايران با اين کشور مذاکره می&zwnj;کنند.</p> <p>قدرت&zwnj;های غربی تلاش می&zwnj;کنند تا کشورهای آسيايی را به تحريم&zwnj; نفت ايران تشويق کنند اما چين می&zwnj;گويد با تحريم&zwnj;های بيشتر عليه ايران مخالف است.</p> <p>اتحاديه اروپا ۲۳ ژانويه ۲۰۱۲ اعلام کرد از ژوئيه ۲۰۱۲ (۱۱ تير ۱۳۹۱) به وارادت نفت از ايران پايان می&zwnj;دهد.</p> <p>ون جيابائو، نخست&zwnj;وزير چين نيز هفته گذشته با تأکيد مجدد بر مخالفت اين کشور با تحريم&zwnj;ها عليه ايران گفت چين معتقد است گفت&zwnj;وگو و همکاری &quot;تنها&quot; راه حل صحيح و موثر برای حل مناقشه اتمی ايران است.</p> <p>به گفته نخست&zwnj;وزير چين &quot;استفاده از زور باعث آشفتگی و آشوب در خاورميانه و جهان می&zwnj;شود و به زيان همه خواهد بود.&quot;</p> <p>جيابائو پيش از اين نيز گفته بود: &quot;چين اميدوار است مسأله ايران از طريق سياسی و صلح&zwnj;آميز حل شود و در عين حال مذاکرات ۱+۵ هر چه سريع&zwnj;تر از سر گرفته شود و جامعه جهانی نقش سازنده خود را در اين جريان ايفا کند.&quot;</p> <p>مناقشه بر سر برنامه اتمی ايران پس از انتشار گزارش آژانس بين&zwnj;المللی انرژی اتمی در آبان سال جاری خورشيدی که اين کشور را متهم کرد در برنامه هسته&zwnj;ای&zwnj; خود، ابعاد نظامی را دنبال می&zwnj;کند، بيش از پيش بالا گرفت.</p> <p>کشورهای غربی در واکنش به اين گزارش، تحريم&zwnj;های يک&zwnj;جانبه خود را عليه ايران به شکل بی&zwnj;سابقه&zwnj;ای گشترش دادند. اين تحريم&zwnj;ها شامل افراد و شرکت&zwnj;های ايرانی شده که گمان برده می&zwnj;شود با برنامه اتمی ايران ارتباط دارند.</p> <p>با اين حال ايران با تأکید بر اینکه برنامه هسته&zwnj;ای&zwnj;اش صلح&zwnj;آمیز است، می&zwnj;گويد با وجود اين تحريم&zwnj;ها از برنامه اتمی خود عقب&zwnj;نشينی نمی&zwnj;کند.</p> <p>&nbsp;</p>

همزمان با تلاش قدرت‌های غربی برای تشويق چين به کاهش خريد نفت از ايران، علی‌اکبر صالحی، وزير خارجه ايران گفت محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهوری اين کشور به چين سفر می‌کند و وزیر خارجه چین نيز در يکی دو ماه آينده به تهران می‌آيد.

به گزارش خبرگزاری فارس، صالحی شامگاه جمعه ۲۱ بهمن ۱۳۹۰ به شبکه سوم تلويزيون دولتی ايران گفت احمدی‌نژاد به دعوت مقامات پکن به چين سفر می‌کند.

وی به زمان دقيق اين سفر اشاره‌ای نکرد و تنها گفت اين سفر در "آينده‌ای نزديک" انجام می‌شود.

وزير خارجه ايران همچنين گفت "ما ژائوخو"، دستیار وزير خارجه چين "ظرف يکی دو روز آينده به تهران سفر می‌کند."

پکن هدف از سفر چین به ایران را تشويق مقامات این کشور به از سرگيری مذاکرات با گروه ۱+۵ اعلام کرده است

وزارت خارجه چين نيز اعلام کرد "ما ژائوخو" برای مذاکره در خصوص پرونده اتمی ايران از ۱۲ تا ۱۳ فوريه (۲۳ و ۲۴ بهمن ۱۳۹۰) به تهران سفر می‌کند.

چين هدف از اين سفر را تشويق ايران به از سرگيری مذاکرات با گروه ۱+۵ اعلام کرده است.

گروه ۱+۵ شامل کشورهای آمريکا، بريتانيا، فرانسه، چين و روسيه به‌علاوه آلمان می‌شود که درخصوص برنامه اتمی ايران با اين کشور مذاکره می‌کنند.

قدرت‌های غربی تلاش می‌کنند تا کشورهای آسيايی را به تحريم‌ نفت ايران تشويق کنند اما چين می‌گويد با تحريم‌های بيشتر عليه ايران مخالف است.

اتحاديه اروپا ۲۳ ژانويه ۲۰۱۲ اعلام کرد از ژوئيه ۲۰۱۲ (۱۱ تير ۱۳۹۱) به وارادت نفت از ايران پايان می‌دهد.

ون جيابائو، نخست‌وزير چين نيز هفته گذشته با تأکيد مجدد بر مخالفت اين کشور با تحريم‌ها عليه ايران گفت چين معتقد است گفت‌وگو و همکاری "تنها" راه حل صحيح و موثر برای حل مناقشه اتمی ايران است.

به گفته نخست‌وزير چين "استفاده از زور باعث آشفتگی و آشوب در خاورميانه و جهان می‌شود و به زيان همه خواهد بود."

جيابائو پيش از اين نيز گفته بود: "چين اميدوار است مسأله ايران از طريق سياسی و صلح‌آميز حل شود و در عين حال مذاکرات ۱+۵ هر چه سريع‌تر از سر گرفته شود و جامعه جهانی نقش سازنده خود را در اين جريان ايفا کند."

مناقشه بر سر برنامه اتمی ايران پس از انتشار گزارش آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در آبان سال جاری خورشيدی که اين کشور را متهم کرد در برنامه هسته‌ای‌ خود، ابعاد نظامی را دنبال می‌کند، بيش از پيش بالا گرفت.

کشورهای غربی در واکنش به اين گزارش، تحريم‌های يک‌جانبه خود را عليه ايران به شکل بی‌سابقه‌ای گشترش دادند. اين تحريم‌ها شامل افراد و شرکت‌های ايرانی شده که گمان برده می‌شود با برنامه اتمی ايران ارتباط دارند.

با اين حال ايران با تأکید بر اینکه برنامه هسته‌ای‌اش صلح‌آمیز است، می‌گويد با وجود اين تحريم‌ها از برنامه اتمی خود عقب‌نشينی نمی‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.