ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات – از میان آن‌ها: استعفای دسته‌جمعی مدیران مدارس متوسطه کوار

استعفای دسته‌جمعی مدیران مدارس متوسطه کوار در اعتراض به مشکلات صنفی، مضروب شدن یک راننده اعتصابی نیشکر حکیم فارابی توسط یکی از مسئولان شرکت، احضار و آزادی موقت خلیل کریمی فعال کارگری سنندج، بازداشت کوتاه‌مدت دو نماینده سندیکای شرکت واحد در بازگشت به ایران.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که روز پنجشنبه چهاردهم تیر ۱۳۹۷ صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید بروز شود.

توفیق شمخانی راننده اعتصابی نیشکر حکیم فارابی توسط یکی از مسئولان مجروح و به بیمارستان منتقل شد

در پی اعتصاب رانندگان نیشکر حکیم فارابی، یک اعتصاب‌کننده بشدت مضروب شد

چهارشنبه ۱۳ تیر در دومین روز اعتصاب رانندگان واحد نقلیه نیشکر حکیم فارابی، یکی از مسئولان به یک راننده اعتصابی به نام توفیق شمخانی حمله و او را بشدت مضروب کرد.

این راننده که از ناحیه دو دست آسیب دیده بود به بیمارستان کوت‌عبدالله منتقل شد.

رانندگان واحد نقلیه نیشکر حکیم فارابی عرب و عمدتا کشاورزانی هستند که زمین‌های زراعی‌شان را شرکت توسعه نیشکر فارابی در اختیار گرفته است.

شرکت توسعه نیشکر فارابی در شرق رودخانه کارون قرار دارد. رانندگان از سه‌شنبه ۱۲ تیر در اعتراض به عدم افزایش حقوق و کاهش مزایای شغلی اعتصاب کرده‌اند اما مسئولان پاسخی به آن‌ها نداده‌اند.

استعفای دسته‌جمعی مدیران مدارس متوسطه کوار

مدیران یازده مدرسه متوسطه دوم کوار واقع در استان فارس با ارسال نامه‌ای به مدیر آموزش و پرورش شهرستان، در اعتراض به مشکلات صنفی خود از جمله کاهش نیروی ستادی و گنجاندن ساعات تدریس در برنامه مدیران، معاونان و سرپرستان مدارس به طور دسته‌جمعی اسعفا کردند.

در نامه استعفای دسته‌جمعی آمده است:

«به استحضار می‌رساند اینجانبان امضاکنندگان ذیل، مدیران متوسطه شهرستان کوار، با توجه به شیوه‌نامه سازماندهی سال ۹۷-۹۸، تخصیص ساعت تدریس برای مدیران، معاونین و سرپرستان، همچنین کاهش نیروهای ستادی آموزشگاه قادر به همکاری در پست مدیریت مدارس با اداره محترم نمی‌باشیم. لذا بدینوسیله مراتب اعتراض و استعفای خود را تقدیم می‌داریم.»

خلیل کریمی فعال کارگری سنندج احضار و موقتا آزاد شد

خلیل کریمی از فعالان کارگری سنندج که چندی پیش در ارتباط با شرکت در مراسم روز جهانی کارگر و همچنین شرکت در کمپین اعتراض به حکم اعدام رامین حسین‌پناهی احضار و بازجویی شده بود، روز ۱۱ تیر مجددا برای بازپرسی به دادگاه انقلاب سنندج فراخوانده شد. او با قید وثیقه آزاد شده است.

انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه با انتشار اطلاعیه‌ای در این رابطه به احضار خلیل کریمی و  پرونده‌سازی نهادهای امنیتی برای فعالان کارگری اعتراض کرد.

در این بیانیه گفته شده دستگاه قضایی تلاش دارد با اعمال فشار بر فعالان کارگری و اجتماعی موج اعتصاب و اعتراضات را که در سراسر ایران جاری است فرونشاند.

انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه خواستار توقف فوری تعقیب و بازداشت فعالان کارگری شده است.

رضا شهابی و داوود رضوی در بازگشت به تهران برای مدت کوتاهی بازداشت شدند

رضا شهابی و داوود رضوی دو تن از اعضای هیات مدیره سندیکای کارگران و رانندگان شرکت واحد چهارشنبه ۱۳ تیر به هنگام بازگشت به ایران برای مدت کوتاهی در فرودگاه بازداشت شدند.

رضا شهابی و داوود رضوی در بازگشت به ایران

این دو به دعوت کلکتیو سندیکاهای فرانسه برای حضور در اجلاس سالانه سازمان جهانی کار و دیدار و گفتگو با مسئولان تشکل‌های کارگران جهان به اروپا سفر کرده بودند.

سندیکای شرکت واحد که خبر بازداشت دو نماینده خود را انتشار داده اضافه کرده است ماموران امنیتی به هنگام بازداشت وسایل همراه آنان را بازرسی و برخی وسایل آنان و نیز پاسپورت داوود رضوی را توقیف کرده‌اند.

 رضا شهابی و داوود رضوی پس از یک و نیم ساعت آزاد شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.