ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اجرای حکم اعدام ۸ نفر به اتهام حمله به مجلس و مقبره بنیانگذار جمهوری اسلامی

به دنبال اجرای احکام اعدام متهمان عضویت در گروه داعش، شرح احوالی هم از این افراد منتشر شده. این در حالی است که تا پیش از این جزییات هویت این افراد از سوی منابع رسمی منتشر نشده بود.

حکم اعدام ۸ نفر به اتهام عضویت در گروه تروریستی داعش و حمله‌ به مجلس و مقبره آیت‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی اجرا شده است.

عکس از آرشیو

خبرگزاری تسنیم، نزدیک به نهادهای امنیتی روز شنبه ۱۶ تیر ماه ضمن انتشار خبر اجرای اعدام‌ها، ۸ فرد اعدام شده را از اعضای «گروهک سلفی-تکفیری داعش» معرفی کرده که با حمله به ساختمان مجلس شورای اسلامی و مقبره بنیانگذار جمهوری اسلامی مرتبط بوده‌‌اند.

در این خبر آمده که این اعدام‌ها با رعایت موازین شرعی و قانونی اجرا شده است اما به مکان اجرای این اعدام‌ها اشاره‌ای نشده است.

۱۷ خرداد ماه سال ۹۶، حملات همزمان اعضای داعش به ساختمان اداری مجلس و مقبره آیت‌الله خمینی موجب کشته شدن ۱۸ تن از محافظان، کارمندان مجلس و مردم عادی شد و ۵۲ نفر دیگر نیز زخمی شدند. این حملات پس از چند ساعت درگیری مسلحانه با کشته شدن همه مهاجمان پایان یافت. آن زمان اعلام شد که یک زن همراه مهاجمان به آرامگاه خمینی زنده بازداشت شده است که پس از آن خبری درباره او منتشر نشد: داعش مسئولیت حمله به مجلس و مقبره آیت‌الله خمینی را به عهده گرفت

۲۱ خرداد ماه امسال موسی غضنفرآبادی، رئیس دادگاه انقلاب اسلامی اعلام کرد دیوان عالی کشور حکم اعدام ۸ نفر از عوامل حمله به مجلس و مقبره آیت‌الله خمینی را تأیید کرده است.

به دنبال اجرای این احکام اعدام شرح احوالی هم از افراد اعدامی منتشر شده است. این در حالی است که تا پیش از این جزییات هویت این افراد از سوی منابع رسمی منتشر نشده بود.

بر اساس آنچه در خبرگزاری تسنیم آمده است اما نام و نشان این افراد از این قرار است:

۱- سلیمان مظفری فرزند رحمان، با نام مستعار ابوانصار ــ امین حسینی.

۲- اسماعیل صوفی فرزند مجید با نام مستعار احسان.

۳- رحمان بهروز فرزند کریم با نام مستعار جعفر.

۴- سید ماجد مرتضایی فرزند سید حسن.

۵- سیروس عزیزی فرزند عبدالخالق با نام مستعار بهروز.

۶- ایوب اسماعیلی فرزند حسین.

۷- خسرو رمضانی میراحمدی فرزند کاکا احمد با نام مستعار محسن.

۸- عثمان بهروز فرزند کریم با نام مستعار فردین.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.