ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات ــ از میان آن‌ها: اعتصاب غذای دو زندانی در اهواز

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷ صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷ صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

سخی ریگی، وبلاگ‌نویس زندانی تبعیدی (چپ) و علی ظاهری ساری، فعال عرب زندانی در اعتصاب غذا به سر می‌برند.

▪اعتصاب غذای دو زندانی در اهواز

  • علی ظاهری ساری

منابع نزدیک به فعالان عرب در کانال‌های تلگرامی گزارش داده‌اند که علی ظاهری ساری، فعال عرب زندانی در اعتراض به نامشخص‌بودن روند دادرسی و بلاتکلیفی پنجمین روز اعتصاب غذا را از سر می‌گذارند. او در زندان شیبان (مجتمع حرفه‌آموزی اهواز) محبوس است.

ظاهری ساری، فارغ‌التحصیل رشته حقوق و ۲۶ ساله از اهواز است که شب‌های شعر عربی برگزار می‌کرد و در اعتراض به انتقال آب کارون اعتراض ترتیب می‌داد.

به گزارش وب‌سایت خبری «نه به زندان نه به اعدام» مأموران اداره اطلاعات اهواز او را ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ همراه شماری دیگر از فعالان عرب بازداشت کردند. او پس از شکنجه به زندان شیبان منتقل شد.

ظاهری ساری در شعبه چهارم دادگاه انقلاب اهواز به اتهام «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» محاکمه و برای او قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی صادر شد اما اداره اطلاعات از آزادی موقت‌اش جلوگیری کرد. این فعال عرب شهریور ۹۶ به خاطر اتهام‌های جدید از جمله «ارتباط با تشکیلات خارج از کشور و اقدام علیه امنیت ملی» بار دیگر به محاکمه کشیده شد در حالی که این اتهام‌ها به او تفهیم نشده بودند.

  • سخی ریگی

سخی ریگی،‌ وبلاگ‌نویس بلوچ زندانی از چهارم تیرماه در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

به گزارش وب‌سایت خبری «هرانا»، وابسته به فعالان حقوق بشر ایران، ریگی از جمعه ۱۵ تیر از ملاقات با خانواده محروم شده‌است. وضعیت این زندانی که در زندان اهواز در تبعید به سر می‌برد،‌ در سیزدهمین روز اعتصاب غذا مناسب نیست.

او پیش از اعتصاب به افت فشار خون مبتلا بود. او به مخالفت اداره اطلاعات زاهدان با آزادی زودهنگام قانونی او معترض است.

سخی ریگی ۲۸ خرداد ۱۳۸۸ در ۳۱ سالگی در زاهدان بازداشت شد. دادگاه بدوی او را به اتهام «نشر اکاذیب و اقدام علیه امنیت ملی» به ۲۰ سال زندان محکوم کرد اما این حکم به ۱۰ سال حبس کاهش یافت.

سخی ریگی یکی از سنگین‌ترین حکم‌های صادرشده برای وبلاگ‌نویسان در ایران را دریافت کرد، درحالی‌که جزئیات دادگاه او رسانه‌ای نشد.

▪اعتصاب کارگران شرکت پیمانکاری خمش

کارگران شرکت پیمانکاری خمش به دلیل عدم پرداخت دستمزدهایشان در برابر محوطه این شرکت در شهرستان خداآفرین آذربایجان شرقی تجمع کردند.

کانال تلگرامی «اتحادیه آزاد کارگران ایران» شرکت خمش را مسئول ساخت‌و‌ساز کانال انتقال و آب‌رسانی خداآفرین معرفی می‌کند.

ویدئویی از این اعتراضات منتشر شده‌است:

▪اعتراض کارگران شهرداری در اصفهان و مریوان

کارگران شهرداری دو شهر اصفهان و مریوان در اعتراض به پرداخت‌نشدن دستمزدهایشان دست به تجمع زدند.

اعتراض کارگران شهرداری مریوان

کارگران شهرداری مریوان ۹ ماه است که حقوق نگرفته‌اند. این کارگران رفتگر هستند و تا کنون مسئولان به خواسته‌های آنها پاسخ نداده‌اند.

اعتراض کارگران شهرداری اصفهان

کارگران شهرداری اصفهان نیز با مشکل پرداخت‌نشدن حقوق‌شان روبه‌رو شده‌اند. آنها شنبه در برابر ساختمان شهرداری گرد آمدند.

▪شکایت ۷۰ کارگر بیکارشده کارخانه «کیش چوب»

۷۰ کارگر بیکارشده کارخانه «کیش چوب» منطقه آزاد کیش به اداره کار و خدمات اشتغال این منطقه شکایت کردند.

به گزارش خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا)، این کارگران همراه با شماری دیگر از همکارانشان مهر گذشته به ۱۰ روز مرخصی اجباری فرستاده شدند. کارفرما از آن زمان تا امروز مرخصی اجباری آنها را تمدید کرده.

بخش دیگری از این کارگران پیش از این به اداره کار شکایت کرده بودند.

این کارگران که ۱۰ ماه بلاتکلیف مانده‌اند،‌ خواهان دریافت مقرری بیکاری هستند. محمدرضا واعظی،‌ سرپرست اداره کار منطقه آزاد کیش دراین‌باره به ایلنا گفته است که «به طور جدی پیگیر مطالبات این کارگران هستیم.»

او از صدور رأی به نفع ۱۲۰ کارگر دیگر در رابطه با این موضوع خبر داد. او قول داد که رسیدگی به شکایت اخیر ۷۰ کارگر نیز خارج از نوبت انجام شود.

▪اعتراض کارگران «سیستم‌های صنعتی» قزوین به پرداخت‌نشدن مطالبات مزدی

حدود ۷۰ کارگر کارخانه «سیستم‌های صنعتی» در استان قزوین نسبت به پرداخت‌نشدن مطالبات مزدی‌شان معترضند.

این کارگران به ایلنا گفته‌اند که از خرداد گذشته تا کنون «مطالبات‌شان را به صورت نصف یا علی‌الحساب دریافت کرده‌اند.» آنها ۱۰ ماه مطالبه مزدی دارند.

کارفرما ماهانه برای هر یک بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان واریز می‌کند و آخرین وجه ۲۰ روز پیش به آنها پرداخت‌ شده است. آنها می‌گویند نزد مسئولان استانی نسبت به این وضعیت شکایت کرده‌اند اما پاسخی نگرفته‌اند.

▪کارگران و مهمداناران رجا: فراخوان به تجمع

قرار است با خارج کردن حدود ۴۰۰ واگن فرسوده از ناوگان حمل‌و‌نقل ایران، سه هزار تن از کارکنان راه‌آهن سراسری (رجا) به‌زودی اخراج شوند. مهمانداران رجا در اعتراض به این اتفاق فراخوان یک تجمع اعتراضی را منتشر کردند.

این سه‌هزار تن را مهمانداران و‌ کارگران برقکار و تعمیرکار تشکیل می‌دهند.

هزاران‌تن از کاکنان رجا دو ماه یا بیشتر دستمزد نگرفته‌اند. آنها به نبود امنیت شغلی و مشکلات بیمه معترضند. وعده کارفرما برای پرداخت معوقات تا ۱۰ تیر نیز عملی نشد.

کارگران راه‌آهن و شرکت‌های پیمانکاری همچون تراورس در ماه‌های اخیر بارها دست به اعتصاب و تجمع زده‌اند.

▪اعتراضات پراکنده رانندگان اتوبوس بخش خصوصی ادامه دارد

کانال تلگرامی سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با انتشار دو تصویر از رانندگان اتوبوس بخش خصوصی، می‌نویسد: «اعتراضات پراکنده رانندگان بخش خصوصی به چپاولگری مدیریت شرکت واحد. قطعاً اعتراضات پراکنده آنان روزی منجر به تشکیل سندیکا و اعتراضات یکپارچه برای احقاق حق شان خواهد شد.»

رانندگان اتوبوس بخشی خصوصی به نحوه واگذاری اتوبوس‌ها معترضند. آنها به ایلنا می‌گویند «مبلغ شش‌دُنگ را از ما گرفتند ولی سند چهاردُنگ به نام‌مان زدند.»

رانندگان دو شرکت بی‌سیم ایرانیان و راهبر سبز پایتخت به ایلنا گفته‌اند که این دو شرکت خصوصی با وعده مالکیت اتوبوس به هر راننده یک دستگاه با شرایط معینی واگذار کرده است.

پیمان سنندجی،‌ مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اما می‌گوید «انتقال اسناد اتوبوس‌ها براساس قوانین و مصوبات شورای شهر تهران بوده‌است.»

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.