ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نجات نوجوانان تایلندی گرفتار در غار چند روز طول می‌کشد

نوجوان‌ها و مربی‌شان یک‌به‌یک همراه با یک غواص کیلومترها تونل سیل‌زده را طی خواهند کرد. جمعه یک غواص بازنشسته نیروی دریایی حین امدادرسانی جانش را از دست داد.

بالاخره عملیات پرخطر نجات ۱۲ نوجوان تایلندی گرفتار در غار و مربی همراه آنها آغاز شد. اما این فرآیند زمان‌بر است و امدادگران می‌گویند چند روز به طول خواهد انجامید.

امدادگران در حال آماده‌سازی عملیات نجات

به گزارش روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست»، نوجوان‌ها و مربی‌شان یک‌به‌یک همراه با عضوی از یک تیم بین‌المللی غواصی کیلومترها تونل سیل‌زده را برای خروج از آن طی خواهند کرد.

تونل‌های غار باریک و عملیات نجات خطرناک است،‌ به‌ویژه آنکه نوجوانان و مربی‌شان تنها در چند روز اخیر آموزش غواصی دیده‌اند. جمعه صبح یک غواص تایلندی بازنشسته یگان ویژه نیروی دریایی حین امدادرسانی به گرفتارشدگان در این تونل‌ها بر اثر تمام‌شدن اکسیژن جانش را از دست داد.

انتظار می‌رود نخستین عملیات نجات تا ۹ شب به وقت محلی پایان یابد. کل عملیات اما شاید دو تا سه روز به طول بینجامد.

باران‌های شدید موسمی امکان ماندن گرفتارشدگان در غار را ناممکن کرد. پیش از این گفته می‌شد که شاید آنها چهارماه تا پایان فصل بارش در غار بمانند. اما گزینه‌های دیگر نجات همچون حفر یک تونل از بالای کوه به سمت غار یا یافتن یک ورودی دیگر به آن بی‌نتیجه ماند.

غواصان نوجوانان فوتبالیست و مربی‌شان را دوشنبه گذشته پس از ۹ روز بی‌خبری در اتاقکی در یک غار سیل‌زده در شمال این کشور یافتند. نوجوان‌های گرفتارشده بین ۱۱ تا ۱۶ سال دارند و برای گردش ۲۳ ژوئن با مربی فوتبالشان به غارهای تام لوانگ در شمال تایلند رفتند.

تصمیم به انجام عملیات نجات پس از آن گرفته شد که سطح آب در غار به کمترین میزان خود از ابتدای آغاز عملیات امدادرسانی رسید. به گفته مقام‌های تایلندی، چند اتاقک ابتدایی که گرفتارشدگان باید از آن بگذرند، اکنون خشک شده‌اند و دیگر سیل آنها را فرانگرفته. سطح اکسیژن نیز که پیش از این به خاطر حضور تیم پرشمار امدادگران پایین آمده بود، به سطح عادی بازگشته و تثبیت شده است.

مقام‌های تایلندی جزئیات عملیات را فاش نکرده‌اند و نگفته‌اند که نوجوان‌ها پس از طی چند اتاقک خشک ابتدایی، چند کیلومتر مسیر را باید غواصی کنند. اما وضعیت جسمی آنها و مربی‌شان را خوب توصیف کرده‌اند. یک پزشک استرالیایی آنها را پیش از آغاز عملیات نجات معاینه کرده بود.

به گفته مقام‌های تایلندی، عملیات نجات باید پیش از ازدست‌رفتن روحیه گرفتارشدگان آغاز می‌شد. آنها حمایت تمام خانواده‌ها از این عملیات را جلب کرده‌اند.

واشنگتن‌پست از قول متخصصان بهداشت روان گزارش می‌دهد که حتی اگر تمام گرفتارشدگان به سلامت از غار خارج شوند،‌ احتمالاً هفته‌ها یا حتی ماه‌ها با تروماهای ذهنی و جسمی دست‌و‌پنجه نرم خواهند کرد.

مربی و شاگردان تیم فوتبالش از غار برای اعضای خانواده‌هایشان نامه فرستاده‌اند و به آنها گفته‌اند نگران نباشند. یگان ویژه نیروی دریایی تایلند هم در صفحه فیس‌بوک‌شان وعده‌داده‌اند که برای نجات این تیم فوتبال نوجوانان گرفتار در غار متحد و آماده هستند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.