ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات – از میان آن‌ها: فراخوان کارگران نیشکر هفت‌تپه به اعتصاب

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که یکشنبه ۱۷، ۱۳۹۷ صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷ صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

اعتراض به بی‌آبی به برازجان رسید

گروهی از ساکنان برازجان شامگاه شنبه ۱۶ تیر در اعتراض به کم‌آبی مقابل فرمانداری این شهر تجمع کردند. معترضان در این تجمع علیه فرماندار و مسئولان حکومتی شعار می‌دهند. خبرگزاری صدا و سیما جمهوری اسلامی گزارش کرده که این تجمع شامگاه شنبه آغاز شد و معترضان خواستار حضور فرماندار در جمع خود شدند. در ویدئوهایی که از این تجمع منتشر شده، معترضان شعار می‌دهند: « اگر فرماندار نیاد، امشب قیامت میشه»، «یه دزدی هم کم بشه، مشکل ما حل میشه» و «مشکل ما همین‌جاست، دروغ می‌گن آمریکاست».

[video width="326" height="180" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/07/borazjan-16tir.mp4"][/video]

مهرداد ستوده معاون امور استانداری بوشهر یکشنبه ۱۷ تیر به خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، گفت که مسئولان تلاش می‌کنند به زودی مشکل تامین آب در برازجان را حل کنند.

به گفته او بخشی از آب مورد نیاز دشستان و برازجان از خط لوله کازرون تامین خواهد شد. علاوه بر این ۱۰ حلقه چاه نیز در برازجان حفر خواهد شد.

بحران کم‌آبی در ایران تا به حال اعتراض در شهرهای به دنبال داشته است. چندی پیش ساکنان خرمشهر در اعتراض به کم‌آبی برای سه روز پیاپی اعتراض کردند. در جریان این اعتراضات چندین تن دستگیر شدند.

تجمع کارگران شهرداری اهواز

کارگران شهرداری منطقه ۵ اهواز برای چندمین مرتبه مقابل ساختمان شورای شهر تجمع کردند. این بار کارگران مناطق ۴ و ۶ اهواز نیز همراه با همکاران خود در منطقه ۵ دست از کار کشیدند. این کارگران می‌گویند که کارفرما دستمزد آنها را پرداخت نمی‌کند. روابط عمومی شهرداری اهواز پیشتر گفته که دستمزد کارگران بر اساس صورت‌ وضعیت پیمانکاران به حساب بانکی پیمانکاران واریز شده و آنها باید حقوق کارگران را پرداخت کنند.

کارگران شهرداری منطقه ۵ اهواز پیش از این نیز چندین مرتبه در اعتراض به تاخیر در پرداخت دستمزدها و عدم واریز حق بیمه توسط کارفرما دست از کار کشیده بودند.

اعتراض پدر عبدالله بزرگ‌زاده: حامی دختران ایرانشهری کجاست

عبدالله بزرگزاده ۲۷ خرداد امسال همزمان با تجمع گروهی مقابل فرمانداری ایرانشهر در اعتراض به خبر تجاوز به ۴۱زن در این شهر بازداشت شد. ۲۰ روز پس از بازداشت و بی‌اطلاعی خانواده از سرنوشت‌اش، پدر او مقابل ساختمان سپاه پاسداران ایرانشهر ایستاد تا به ادامه بازداشت فرزندش اعترض کند. او یک دست‌نوشته با مضمون «پسرم، عبدالله بزرگ‌زاده حامی دختران ایرانشهر کجاست».

پدر عبدالله بزرگ‌زاده که در حاشیه اعتراض به تجاوز زنان در ایرانشهر بازداشت شد، خواستار پاسخگویی مسئولین در باره سرنوشت فرزندش شد.

خبر تجاوز به ۴۱ زن در ایرانهشر را نخستین بار طیب ملازهی امام جمعه این شهر همزمان با عید فطر فاش کرد. افشای این خبر با اعتراض و خشم عمومی در ایرانشهر همراه شد. گروهی از مردم مقابل ساختمان فرمانداری تجمع کردند.

همچنین به گزارش منابع خبری مغازه پدر یکی از متهمان این پرونده نیز توسط مردم به آتش کشیده شد. به گفته استاندار سیستان و بلوچستان آخرین متهم این پرونده نیز دستگیر شده است. مقام‌های قضایی و دولتی اما همزمان با پیگیری پرونده و دستگیری متهمان، تجاوز به ۴۱ زن را کذب خوانده و می‌گویند تنها می‌توانند ۴ مورد را که به پزشکی قانونی و دستگاه قضایی مراجعه و شکایت کردند، تائید کنند.

امام جمعه ایرانشهر پیشتر گفته بود که «صاحبان زر و زور» در پشت این ماجرا قرار دارند. مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی امام جمعه زاهدان هم از دخترانی که مورد تجاوز قرار گرفتند، خواسته بود «بدون ترس شکایت کنند».

فراخوان به دور تازه اعتصاب در نیشکر هفت‌تپه

کارگران نیشکر هفت تپه از آغاز دوباره اعتصاب در این واحد تولیدی خبر دادند. اتحادیه آزاد کارگران گزارش کرد که کارگران نی‌بر نیشکر هفت‌تپه صبح یکشنبه ۱۷ تیر در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدها و تحقق وعده مدیران شرکت و مسئولان محلی دست از کار کشیدند.

کارگران هفت‌تپه در اعتصاب ـ تصویر آرشیوی

ایرنا عصر همین روز از پایان اعتصاب کارگران نی‌بر پس از توافق با فرماندار شوش مبنی بر واریز حق بیمه بازنشستگی‌شان توسط کارفرما خبر داد. براساس این گزارش فرماندار شوش به کارگران قول داده که حق بیمه بازنشستگی آنان تا سه‌شنبه آینده به حساب تامین اجتماعی واریز شود.

در خبر دیگری از نیشکر هفت‌تپه گروهی از کارگران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کردند که از صبح دوشنبه ۱۸ تیر تا زمانی که «وضعیت کارخانه روشن نشود» اعتصاب خواهند کرد. در این فراخوان ادامه فشار امنیتی، احضار و تهدید کارگران به اخراج از دلایل اعتصاب اعلام شده است. در این فراخوان آمده است: «در اعتراض به عدم پایبندی این بخش خصوصی در تحقق خواسته‌های ما کارگران از جمله مشخص شدن وضعیت شغلی (قرارداد کردن یکسان کارگران) عدم پرداخت همه مطالبات، عدم تحقق بروز رسانی حقوق، عدم امنیت شغلی، تقسیم بندی اراضی شرکت یا همان تجزیه هفت تپه و تردد مدیران ضد کارگری در شرکت و تهدید کارگران از سوی مدیران» کارگران اعتصاب خواهند کرد و خواستار پایان بخشیدن به تهدید کارگران، تامین امنیت شغلی و بازگشت قسمت‌های جدا شده از مجتمع نیشکر هفت‌تپه به این واحد تولیدی هستند.

نیشکر هفت‌تپه طی سال‌های گذشته یکی از کانون‌های اصلی اعتراض‌های کارگری در ایران بوده و شماری از کارگران این واحد تولیدی بازداشت و برای آنان پرونده قضایی تشکیل شده است.

اعتصاب رانندگان پایانه مرزی مهران

گروهی از رانندگان پایانه مرزی مهران هم یکشنبه دست از کار کشیدند و از جابجایی مسافران خودداری کردند. اعتراض این رانندگان سبب انسداد جاده و توقف طولانی خودروها شد.

[video width="352" height="640" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/07/ranandegan-mehran-17-tir.mp4"][/video]

رانندگان وسایل نقلیه عمومی پیش از این نیز در اعتراض به وضعیت نرخ کرایه، بیمه و عوارض جاده‌ای و ناامنی مسیرها تجمع کرده بودند.

چندی پیش رئیس مجلس در بازدید از این پایانه وعده کرد مشکلات رانندگان به زودی حل خواهد شد.

اعتراض مرغداران به قطعی برق

در گناباد قطعی برق به نابودی شش هزار قطعه مرغ در دو واحد مرغداری انجامید. مرغداران معترض هم در واکنش به این مسئله مرغ‌های تلف شده را مقابل ساختمان اداره برق این شهر آتش زدند.

قطعی برق به مرگ شش هزار قطعه مرغ در گناباد انجامید. مرغداران مقابل شرکت برق تجمع کردند.

قطعی برق بدون اعلام قبلی طی ماه‌های گذشته آغاز شده و پس از اعتراض‌های مردمی، وزارت نیرو اعلام کرده که پس از این جدول قطعی برق را اعلام خواهد کرد.

سپرده‌گذاران کاسپین در مشهد: «کاسپین دزدی کرده، دولت حمایت کرده»

اعتراض سپرده‌گذاران کاسپین همچنان ادامه دارد. این بار گروهی از سپرده‌گذاران در مشهد مقابل ساختمان استانداری خراسان رضوی تجمع کردند و خواستار تعیین تکلیف سپرده‌های خود شدند. آنها در این تجمع شعار دادند: «کاسپین دزدی کرده، دولت حمایت کرده».

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.