ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"آزار بستگان خبرنگاران بی‌بی‌سی کذب است"

<p>منوچهر محمدی، مشاور وزير خارجه ايران گفت: &quot;خبر آزار اقوام و دوستان خبرنگاران شاغل در بی&zwnj;بی&zwnj;سی فارسی کذب است.&quot;</p> <!--break--> <p><br /> مسئولان بی&zwnj;بی&zwnj;سی فارسی می&zwnj;گويند در چند ماه گذشته فشار بر خانواده خبرنگاران بی&zwnj;بی&zwnj;سی در ایران افزايش يافته است.</p> <p>بی&zwnj;بی&zwnj;سی هفته گذشته نيز اعلام کرد يکی از خبرنگارانش در لندن، به مدت ۴۰ دقيقه از سوی نهادهای امنيتی ايران &quot;به&zwnj;طور اينترنتی بازجويی شده است.&quot; به گفته بی&zwnj;بی&zwnj;&zwnj;سی &quot;اين خبرنگار به اين دليل در اين بازجويی شرکت کرده که خواهرش در ايران آزاد شود.&quot;</p> <p>در همين حال در يک ماه اخير شماری از روزنامه&zwnj;نگاران در ايران به اتهام &quot;همکاری با بی&zwnj;بی&zwnj;&zwnj;سی&quot; بازداشت شده&zwnj;اند.</p> <p>به گزارش خبرگزاری فارس، منوچهر محمدی يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ در حاشيه يک مراسم گفت: &quot;دستگير شدگان، عده&rlm;ای از همکاران اين شبکه ضد ايرانی بودند.&quot;</p> <blockquote> <p>بی&zwnj;بی&zwnj;سی اعلام کرده است يکی از خبرنگارانش در لندن، به مدت ۴۰ دقيقه از سوی نهادهای امنيتی ايران به&zwnj;طور اينترنتی بازجويی شده است، به گفته بی&zwnj;بی&zwnj;&zwnj;سی اين خبرنگار به اين دليل در اين بازجويی شرکت کرده که خواهرش در ايران آزاد شود</p> </blockquote> <p>به گفته وی &quot;اين شبکه عده&zwnj;&rlm;ای را به استخدام خود درآورده بود تا بدين وسيله کاستی حضور خبرنگاران رسمی در داخل کشور را با آن&zwnj;ها جبران کند و اهداف توطئه&zwnj;&rlm;گرانه خود را ادامه دهد.&quot;</p> <p>مشاور وزير خارجه ايران افزود: &quot;اما حربه بی&zwnj;بی&zwnj;سی ناکام ماند و افراد استخدامی آن&zwnj;ها توسط وزارت اطلاعات دستگير شدند و حال مسئولان آن شبکه ادعاهايی از اين دست را دنبال می&rlm;کنند.&quot;</p> <p>يک مقام امنيتی ايران ۱۸ بهمن به خبرگزاری مهر گفت چند تن از اعضای &quot;شبکه همکاری با بی&zwnj;بی&zwnj;سی فارسی&quot; شناسايی و دستگير شده&zwnj;اند.</p> <p>اين مقام امنيتی که نامش فاش نشده گفته است &quot;مأموريت&quot; اين افراد &quot;جمع&zwnj;آوری اخبار و اطلاعات، توليد محتوا در قالب&zwnj;های مختلف، جذب، آموزش، استخدام و خروج از کشور نخبگان رسانه&zwnj;ای در ايران&quot; بوده است.</p> <p>وی افزوده است اين افراد با &quot;دريافت مبالغ قابل توجه&quot; از آغاز کار شبکه تلويزيونی بی&zwnj;بی&zwnj;سی فارسی به&zwnj;ويژه در رويدادهای دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در سال ۸۸ تاکنون، طی همکاری با اين شبکه مرتکب &quot;جرائم ضدامنيتی&quot; شده&zwnj;اند.</p> <p>اين در حالی است که بی&zwnj;بی&zwnj;سی چندين بار اعلام کرده است سرويس فارسی اين شبکه هيچ کارمند، خبرنگار و گزارشگری در ايران ندارد.</p> <p>&nbsp;</p>

منوچهر محمدی، مشاور وزير خارجه ايران گفت: "خبر آزار اقوام و دوستان خبرنگاران شاغل در بی‌بی‌سی فارسی کذب است."

مسئولان بی‌بی‌سی فارسی می‌گويند در چند ماه گذشته فشار بر خانواده خبرنگاران بی‌بی‌سی در ایران افزايش يافته است.

بی‌بی‌سی هفته گذشته نيز اعلام کرد يکی از خبرنگارانش در لندن، به مدت ۴۰ دقيقه از سوی نهادهای امنيتی ايران "به‌طور اينترنتی بازجويی شده است." به گفته بی‌بی‌‌سی "اين خبرنگار به اين دليل در اين بازجويی شرکت کرده که خواهرش در ايران آزاد شود."

در همين حال در يک ماه اخير شماری از روزنامه‌نگاران در ايران به اتهام "همکاری با بی‌بی‌‌سی" بازداشت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، منوچهر محمدی يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ در حاشيه يک مراسم گفت: "دستگير شدگان، عده‏ای از همکاران اين شبکه ضد ايرانی بودند."

بی‌بی‌سی اعلام کرده است يکی از خبرنگارانش در لندن، به مدت ۴۰ دقيقه از سوی نهادهای امنيتی ايران به‌طور اينترنتی بازجويی شده است، به گفته بی‌بی‌‌سی اين خبرنگار به اين دليل در اين بازجويی شرکت کرده که خواهرش در ايران آزاد شود

به گفته وی "اين شبکه عده‌‏ای را به استخدام خود درآورده بود تا بدين وسيله کاستی حضور خبرنگاران رسمی در داخل کشور را با آن‌ها جبران کند و اهداف توطئه‌‏گرانه خود را ادامه دهد."

مشاور وزير خارجه ايران افزود: "اما حربه بی‌بی‌سی ناکام ماند و افراد استخدامی آن‌ها توسط وزارت اطلاعات دستگير شدند و حال مسئولان آن شبکه ادعاهايی از اين دست را دنبال می‏کنند."

يک مقام امنيتی ايران ۱۸ بهمن به خبرگزاری مهر گفت چند تن از اعضای "شبکه همکاری با بی‌بی‌سی فارسی" شناسايی و دستگير شده‌اند.

اين مقام امنيتی که نامش فاش نشده گفته است "مأموريت" اين افراد "جمع‌آوری اخبار و اطلاعات، توليد محتوا در قالب‌های مختلف، جذب، آموزش، استخدام و خروج از کشور نخبگان رسانه‌ای در ايران" بوده است.

وی افزوده است اين افراد با "دريافت مبالغ قابل توجه" از آغاز کار شبکه تلويزيونی بی‌بی‌سی فارسی به‌ويژه در رويدادهای دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در سال ۸۸ تاکنون، طی همکاری با اين شبکه مرتکب "جرائم ضدامنيتی" شده‌اند.

اين در حالی است که بی‌بی‌سی چندين بار اعلام کرده است سرويس فارسی اين شبکه هيچ کارمند، خبرنگار و گزارشگری در ايران ندارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    ....منوچهر محمدی گفت: "دستگير شدگان، عده‏ای از همکاران اين شبکه ضد ايرانی بودند." ....مگر شماها ايراني هستيد؟..بسياري که شناسنامه عراقي داريد؟!