ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درخواست ایران از اروپا: ۳۰۰ میلیون یورو پول نقد برای انتقال به تهران با هواپیمای مسافربری

روزنامه بیلد چاپ آلمان: معاون بین‌الملل بانک مرکزی با دفتر صدراعظم آلمان، وزارت خارجه و وزارت دارایی این کشور در گفت‌وگوست. نهادهای اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل هشدار داده‌اند.

روزنامه «بیلد» چاپ آلمان گزارش داده است که جمهوری اسلامی از اتحادیه اروپا درخواست کرده در چارچوب مذاکرات حفظ برجام و قبل از اعمال تحریم نفتی علیه ایران در نوامبر/ آبان سال جاری ۳۰۰ میلیون یورو پول نقد از حساب بانک تجارتی ایران و اروپا در هامبورگ برداشت کند و این پول‌ها را با هواپیمای مسافربری به ایران انتقال دهد.

بانک تجارتی ایران و اروپا در هامبورگ (عکس: آرشیو)

به گزارش روزنامه «بیلد» علی طرزعلی، معاون بخش بین‌الملل بانک مرکزی از طرف جمهوری اسلامی با دفتر صدراعظم آلمان، وزارت خارجه و وزارت دارایی این کشور برای انتقال ۳۰۰ میلیون یورو پول نقد به تهران در گفت‌وگوست.

وزارت خزانه‌داری آمریکا سه‌شنبه ۱۵ مه/ ۲۵ اردیبهشت اعلام کرد که نام ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی ایران و علی طرزعلی، معاون بخش بین‌الملل بانک مرکزی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است. وزارت خرانه‌داری آمریکا، سیف و معاون بین‌الملل او را متهم به حمایت مالی از حزب‌الله لبنان از طریق سپاه قدس کرده بود. این تحریم‌ها پیش‌درآمدی بود بر تحریم نفتی ایران که قرار است با خروج آمریکا از برجام از ۴ نوامبر به بعد اعمال گردد.

به گزارش «بیلد» جمهوری اسلامی گفته است بعد از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران، مقامات این کشور که به اتحادیه اروپا سفر می‌کنند، به دلیل مسدود شدن کارت‌های اعتباری‌شان به پول نقد دسترسی ندارند. به همین سبب لازم است که جمهوری اسلامی برای استفاده در چنین مواقعی، ۳۰۰ میلیون یورو پول نقد در اختیار داشته باشد.

مقادیر قابل توجهی از دارایی‌های ایران در بانک تجارتی ایران و اروپا در هامبورگ ذخیره شده. دولت آلمان بر حساب جمهوری اسلامی در این بانک نظارت دارد. به گزارش روزنامه «بیلد» نهادهای اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا هشدار داده‌اند که جمهوری اسلامی قصد دارد ۳۰۰ میلیون یورو پول نقدی را که از این حساب برداشت می‌کند، در اختیار حزب‌الله لبنان قرار دهد. دولت آلمان اما پاسخ داده است که نهادهای اطلاعاتی در این کشور هیچگونه نشانه‌ای نیافته‌اند که جمهوری اسلامی قصد دارد این مبلغ را به حزب‌الله لبنان بپردازد.

پس از خروج ایالات متحده از برجام، اتحادیه اروپا تلاش دارد با ارائه راه‌حل‌هایی بر تعهدات خود در این توافقنامه پابرجا بماند. سه اقدام اصلی که اروپا در نظر دارد در این زمینه انجام دهد عبارتند از:‌ اعطای وام و تسهیلات بانکی از طریق بانک سرمایه‌گذاری اروپا، اقداماتی ویژه برای ایجاد یک سپر حفاظتی برای شرکت‌های اروپایی حاضر در ایران و انتقال مستقیم پول از دولت‌های اروپایی به بانک مرکزی ایران برای پرهیز از تحریم‌های ایالات متحده.

وزیران خارجه ایران، چین، روسیه، فرانسه و آلمان جمعه ۶ ژوئیه / ۱۵ تیر در وین درباره چگونگی حفظ برجام پس از خروج آمریکا از آن مذاکره کردند.حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی یک روز قبل از آغاز مذاکرات وین در گفت‌وگو با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا برای حفظ برجام را «مأیوس‌کننده» خوانده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • درخواست های رژیم گانگستری است

  • بابک

    پولهای مردم ایران چرا باید در حساب شخصی افراد باشد، که با تحریم آن حسابها مسدود شوند. چرا باید آن پولها در بانکهای دیگر کشورها ذخیره شوند؟ چرا در حسابی بنام یکی از بانکهای ملی ایران ذخیره نشده اند؟ این افرادی که بدلیل تحریم ها حسابشان مسدود شده اگر مزدور خارجی نیستند، چرا همیشه از مسدود شدن حسابهایشان اظهار مسرت کرده اند و به دروغ گفته اند که حساب یا پولی در خارج از کشور ندارند؟

  • روزبه

    پول نقد = ادامه کمک به تروریستها حزب الله و سربازهای خارجی در جنگهای نیابتی و سپاه برای ادامه آشوب در خاورمیانه. به مقامات ایرانی اعتماد نکنید .اینها اگر پول لازم دارن برای مسافرتها یا خرید اجناس برای کشورمیتونن با کارت اعتباری از حسابشون بدهند همانطوری که همه در همه جهان متمدن استفاده میکنند. چطور اینها ازچین و هند و روسیه حاضرند در مقابل پول نفت ارزون فروخته شده جنس بنجل بگیرن ولی از اروپا ارز معتبر یورو میخوان.