ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض اهالی برازجان به کمبود آب آشامیدنی در دومین شب متوالی

برداشت غیر مجاز آب در استان فارس، برازجان را با کمبود آب آشامیدنی مواجه کرده.معترضان خواهان استعفای مسئولان شدند.

شامگاه یکشنبه ۱۷ تیر شمار زیادی از اهالی برازجان برای دومین شب متوالی در اعتراض به کمبود آب آشامیدنی در این شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند. معترضان سرود یار دبستانی را خواندند و با سر دادن شعارهایی خواهان استعفای مسئولان شدند.

یکشنبه ۱۷ تیر: تجمع اعتراضی اهالی برازجان به کمبود آب آشامیدنی

در ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی از دومین شب تجمعات اهالی برازجان در اعتراض به کمبود آب آشامیدنی در این شهر منتشر شده، معترضان شعار می‌دهند:  «ایرانی بسه دیگه غیرتت رو نشون بده»، «مرگ بر دیکتاتور»،«مسئول بی‌لیاقت استعفا استعفا».

شامگاه شنبه ۱۶ تیر هم اهالی برازجان در اعتراض به کمبود آب آشامیدنی و نابسامانی در توزیع آب در میدان ۱۷ شهریور این شهر تجمع کرده بودند. معاون فرمانداری دشتستان در تجمع شنبه‌شب به میان معترضان رفت و تلاش کرد اقدامات فرمانداری برای رفع بحران آب آشامیدنی را با معترضان در میان بگذارد. اما آن‌ها با سر دادن شعارهایی مانع از سخنرانی او شدند.

شامگاه یکشنبه ۱۷ تیر: تجمع اعتراضی اهالی برازجان به کمبود آب آشامیدنی

خبرگزاری جمهوری اسلامی – ایرنا- گزارش داده که هیأتی از وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب ایران روز یکشنبه برای بررسی مشکل آب به استان بوشهر اعزام شده است.

ببیش از ۹۰ درصد آب آشامیدنی استان بوشهر از سدکوثر در استان کهکیلویه و بویر احمد و کازرون در استان فارس تأمین می‌شود. افت آب‌های زیرزمینی سبب شده که بحران آب اشامیدنی در استان بوشهر تشدید شود. کیقباد یاکیده مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر وعده داده بود که با تجهییز چاه‌های آب آشامیدنی و راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن‌‌هایی مشکل آب آشامیدنی در استان بوشهر برطرف شود اما این وعده‌ها عملی نشده است.

سرانه آب آشامیدنی در استان بوشهر ۲۹۰ لیتر است.

هفته گذشته  عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر گفته بود دو طرح آب شیرین‌کن سیراف و خط انتقال آب به جم در حال انجام است اما نمی‌توان در این مورد قول قطعی داد. در خرداد سال جاری وزیر نیرو اعلام کرده بود که احداث خط انتقال آب از سد باغان به جم به طول ۲۷ کیلومتر دست‌کم یک سال و نیم طول می‌کشد. به احداث این خط لوله ۶۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده.

نماینده دشتستان اعلام کرده که تجمع‌های اعتراضی در برازجان در اثر بی‌درایتی مسئولان فارس و کازرون اتفاق افتاده. به گفته محمدباقر سعادت «۵۵ روز است بوشهر در بحران شدید آب بوده و مشکل از برداشت غیرمجاز آب در استان فارس است.»

امام جمعه بوشهر در خطبه‌های هفته قبل خود از کمبود آب در این استان به عنوان یک «بحران تاریخی» یاد کرده بود.

در روزهای گذشته،‌ تظاهراتی در خرمشهر و آبادان در اعتراض به شوری آب انجام شد که درگیری نیروهای انتظامی با معترضان در خرمشهر، ‌تعدادی زخمی شدند. آب آشامیدنی خرمشهر و آبادان هم از طریق یک خط لوله به نام غدیر تأمین می‌شود. با شکسته شدن خط لوله غدیر در منطقه هویزه اهالی خرمشهر و آبادان با کمبود آب آشامیدنی مواجه شدند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.