ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پيش‌نويس قطعنامه تازه عليه سوريه به شورای امنيت می‌رود

<p>اتحاديه عرب در نشست تازه خود اعلام کرد قطعنامه جديدی را با هدف پايان يافتن بحران سوريه به شورای امنيت سازمان ملل ارائه می&zwnj;کند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش رويترز، اتحاديه عرب اين تصميم را به رهبری عربستان سعودی در نشستی که روز يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ (۱۳ فوريه) در قاهره برگزار کرد، اعلام نمود.</p> <p>هدف از ارائه اين پيش&zwnj;نويس، &quot;توقف خشونت&zwnj;ها در سوريه، تشديد تحريم&zwnj;ها عليه اين کشور و اعزام ناظران سازمان ملل به سوريه&quot; اعلام شده است.</p> <p>پيش از اين روسيه و چين دو بار قطعنامه&zwnj;های شورای امنيت را در خصوص سوريه وتو کرده&zwnj;اند. روسيه و چين در روز شنبه ۱۵ بهمن برای بار دوم قطعنامه شورای امنيت را در محکوميت خشونت&zwnj;های دولت سوريه وتو کردند. اين دو کشور پيش از اين نيز در اکتبر ۲۰۱۱ قطعنامه مشابهی را وتو کرده بودند.</p> <blockquote> <p>توقف خشونت&zwnj;ها در سوريه، تشديد تحريم&zwnj;ها عليه اين کشور و اعزام ناظران سازمان ملل به سوريه از اهداف پيش&zwnj;نويس قطعنامه تازه اعلام شده است</p> </blockquote> <p>روسيه می&zwnj;گويد در اين قطعنامه&zwnj;ها، علاوه بر دولت، مخالفان نيز بايد محکوم شوند.</p> <p>عربستان سعودی همچنين پيش&zwnj;نويس قطعنامه ديگری را بين اعضای مجمع عمومی سازمان ملل توزيع کرده است.</p> <p>اين پيش&zwnj;نويس از کشورهای عضو مجمع عمومی می&zwnj;خواهد، از طرح اتحاديه عرب در مورد بحران سوريه پشتيبانی کنند.</p> <p>اتحاديه عرب در آخرين طرح خود از بشار اسد خواسته است تا برای تشکيل دولت وحدت ملی، قدرت را به معاونش واگذار کند. دمشق اين طرح اتحاديه عرب را نپذيرفته است.</p> <p>در مجمع عمومی سازمان ملل هيچ يک از ۱۹۳ کشور عضو نيز از حق وتو برخوردار نيست. قطعنامه&zwnj;هايی که در مجمع عمومی سازمان ملل تصويب می&zwnj;شوند، الزامی نيستند.</p> <p>روسيه گفته است از اين قطعنمه حمايت نمی&zwnj;کند. مسکو با جابجايی قدرت در دمشق مخالف است.</p> <p>کشورهای عضو اتحاديه عرب همچنين در اين نشست خواهان قطع تمام روابط ديپلماتيک با سوريه شدند.</p> <p>اتحاديه عرب چندی پيش نيز در پی ادامه يافتن خشونت&zwnj;ها در سوريه، ناظران خود را از اين کشور فرا خوانده بود.</p> <p>در ۱۰ روز گذشته شدت حملات نيروهای دولتی عليه مخالفان در سوريه به&zwnj;ويژه در شهر حمص افزايش يافته است. به گفته مخالفان در اين مدت صدها نفر کشته شده&zwnj;اند.</p> <p>بر پايه آخرين آمار سازمان ملل که چند هفته پيش منتشر شد، در اعتراضات ۱۱ ماه گذشته سوريه ۵۴۰۰ نفر از مخالفان کشته شده&zwnj;اند. دولت سوريه نيز می&zwnj;گويد در اين مدت دو هزار نيروی امنيتی کشته شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p>

اتحاديه عرب در نشست تازه خود اعلام کرد قطعنامه جديدی را با هدف پايان يافتن بحران سوريه به شورای امنيت سازمان ملل ارائه می‌کند.

به گزارش رويترز، اتحاديه عرب اين تصميم را به رهبری عربستان سعودی در نشستی که روز يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ (۱۳ فوريه) در قاهره برگزار کرد، اعلام نمود.

هدف از ارائه اين پيش‌نويس، "توقف خشونت‌ها در سوريه، تشديد تحريم‌ها عليه اين کشور و اعزام ناظران سازمان ملل به سوريه" اعلام شده است.

پيش از اين روسيه و چين دو بار قطعنامه‌های شورای امنيت را در خصوص سوريه وتو کرده‌اند. روسيه و چين در روز شنبه ۱۵ بهمن برای بار دوم قطعنامه شورای امنيت را در محکوميت خشونت‌های دولت سوريه وتو کردند. اين دو کشور پيش از اين نيز در اکتبر ۲۰۱۱ قطعنامه مشابهی را وتو کرده بودند.

توقف خشونت‌ها در سوريه، تشديد تحريم‌ها عليه اين کشور و اعزام ناظران سازمان ملل به سوريه از اهداف پيش‌نويس قطعنامه تازه اعلام شده است

روسيه می‌گويد در اين قطعنامه‌ها، علاوه بر دولت، مخالفان نيز بايد محکوم شوند.

عربستان سعودی همچنين پيش‌نويس قطعنامه ديگری را بين اعضای مجمع عمومی سازمان ملل توزيع کرده است.

اين پيش‌نويس از کشورهای عضو مجمع عمومی می‌خواهد، از طرح اتحاديه عرب در مورد بحران سوريه پشتيبانی کنند.

اتحاديه عرب در آخرين طرح خود از بشار اسد خواسته است تا برای تشکيل دولت وحدت ملی، قدرت را به معاونش واگذار کند. دمشق اين طرح اتحاديه عرب را نپذيرفته است.

در مجمع عمومی سازمان ملل هيچ يک از ۱۹۳ کشور عضو نيز از حق وتو برخوردار نيست. قطعنامه‌هايی که در مجمع عمومی سازمان ملل تصويب می‌شوند، الزامی نيستند.

روسيه گفته است از اين قطعنمه حمايت نمی‌کند. مسکو با جابجايی قدرت در دمشق مخالف است.

کشورهای عضو اتحاديه عرب همچنين در اين نشست خواهان قطع تمام روابط ديپلماتيک با سوريه شدند.

اتحاديه عرب چندی پيش نيز در پی ادامه يافتن خشونت‌ها در سوريه، ناظران خود را از اين کشور فرا خوانده بود.

در ۱۰ روز گذشته شدت حملات نيروهای دولتی عليه مخالفان در سوريه به‌ويژه در شهر حمص افزايش يافته است. به گفته مخالفان در اين مدت صدها نفر کشته شده‌اند.

بر پايه آخرين آمار سازمان ملل که چند هفته پيش منتشر شد، در اعتراضات ۱۱ ماه گذشته سوريه ۵۴۰۰ نفر از مخالفان کشته شده‌اند. دولت سوريه نيز می‌گويد در اين مدت دو هزار نيروی امنيتی کشته شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.